-
Priekšmetiskās vides nozīme matemātisko priekšstatu veicināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 6 | |
Ievads | 6 | |
1. | 4-5 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 10 |
2. | Priekšmetiskās vides izveides nosacījumi | 13 |
2.1 | Priekšmetiskās vides būtība un skaidrojums | 13 |
2.2 | Bērna attīstības līmenim atbilstošas vides veidošana | 15 |
2.3 | Vides piemērošana radošajiem darbības veidiem (rotaļām, spēlēm) | 16 |
3. | Teorētiskās nostādnes par matemātisko priekšstatu veicināšanu | 18 |
3.1 | Matemātisko priekšstatu raksturojums pirmsskolas izglītības programmā | 18 |
3.2 | Matemātisko priekšstatu veicināšanas paņēmieni un līdzekļi | 21 |
3.2.1 | Rotaļas izmantošana matemātisko priekšstatu veicināšanā | 21 |
3.2.2 | Darba organizācijas formas matemātisko priekšstatu veicināšanā | 25 |
4. | Pētījuma bāzes izpēte | 32 |
4.1. | Pirmsskolas pedagogu priekšstatu par priekšmetiskās vides kā matemātisko priekšstatu veicinātājas izpratnes izpēte | 32 |
4.2. | Priekšmetiskās vides izpēte | 37 |
4.3. | Pirmsskolēnu matemātisko priekšstatu diagnostika | 39 |
5. | Tematiskā plānojuma priekšmetiskās vides izmantošanai izveide | 43 |
6. | Ekspertu atzinumu vērtējums par tematisko plānojumu | 60 |
Nobeigums | 65 | |
Izmantotā literatūra | 67 |
Izglītība ir nozīmīgs faktors, kas nosaka individuālās dzīves kvalitāti un visas sabiedrības nākotni. Pirmsskolas izglītības kvalitāti kopumā varam aplūkot vairākos virzienos:
kvalitatīvs personāls;
kvalitatīvas programmas;
labi plānota bērncentrēta diena;
profesionalitāte saskarsmē ar vecākiem;
kā arī kvalitatīva vide.
Kvalitāte nozīmē rītdienai sagatavotu bērnu. Lai varētu nodrošināt kvalitatīvu izglītību kopumā, izglītībai jāveido pamatlīmenis, ir jānotiek pārmaiņām, ir jābūt mērķim, uz kuru tiekties katram individuāli un sabiedrībai kopumā. Katrs individuālais mērķis saistāms ar plašāku sabiedrības izaugsmi. Bērna gatavība sekmīgi uzsākt pamatizglītību ir uzskatāma gan par izglītības mērķi, gan arī visas sabiedrības mērķi. [21, 17]
Viens no nozīmīgākajiem pirmsskolas izglītības jau minētajiem kritērijiem ir tieši kvalitatīvas vides radīšana. Nepārtraukti mainīga, uz attīstību virzīta vide.
Vieta, kur bērns veido savas pieredzes, vērtības, prasmes, mācās veidot attieksmi pret pasauli, kur mācās iegūt iemaņas un zināšanas.(..) Vide, kurā bērns mācās un piedalās pats savas personības bagātināšanā. Pedagogs rada apstākļus, respektējot ārējos nosacījumus (fiziskās vides veidošana) un iekšējos (bērna dabas respektēšana), lai palīdzētu bērnam attīstīties. [17, 123-125]
Pedagoģiskajā procesā, kas nodrošina bērnu pilnvērtīgu attīstību, svarīgi ir, lai priekšmetiskā vide pirmsskolā būtu rūpīgi pārdomāta - pedagoģiski un psiholoģiski pamatota. Tās mērķis ir nodrošināt bērna pieredzes veidošanos un pieaugušo pieredzes apgūšanas procesu, tai jāveicina bērna radošo pašdarbību, jārada iespēja bērnam pašam patstāvīgi attīstīt savu prātu un individuālās spējas, pašam meklēt un atrast atbildes uz jautājumiem, izteikt sevi aktīvā darbībā. Priekšmetiskā vide jāpiemēro bērnu vajadzībām un interesēm, tai jābūt „darbīgai”, nodrošinot bērnu darbīgumu, intelektuālo aktivitāti. [4]
Pirmsskolas vecuma bērna prāta attīstība ir nozīmīgākā viņa vispārējās psihiskās attīstības sastāvdaļa, pamats bērna sagatavotībai mācībām skolā un turpmākai dzīvei.(..) Prāta spēju attīstībai ir īpaša nozīme bērna sagatavošanā mācībām skolā. Svarīgi ir ne tikai tas, kādas zināšanas bērns ir apguvis līdz brīdim, kad viņš uzsāk mācīties skolā. Daudz nozīmīgāks ir jautājums, vai bērns ir gatavs uzņemt jaunas zināšanas, vai viņš prot patstāvīgi spriest, fantazēt, izdarīt patstāvīgus secinājumus, veidot sacerējumu, zīmējumu un konstrukciju ieceres. [22, 4]
Tiek uzskatīts, ka vieni no izglītības sistēmas novērtēšanas svarīgākajiem parametriem ir skolēnu sasniegumi matemātikā. [5, 250]
Pieredze rāda, ka bērnu vidējie sasniegumi matemātikā nav augsti, tie ir statistiski nozīmīgi zemāki par vidējiem TIMSS (trešais starptautiskais pētījums matemātikā un dabaszinātnēs) dalībvalstu rezultātiem. Protams, atsevišķi skolēni izceļas (olimpiādēs u.tml.), bet kopējais vidējais rādītājs ir zems. […
Bakalaura darba mērķis ir izzināt priekšmetiskās vides nozīmi matemātisko priekšstatu veicināšanā 4-5 gadu veciem bērniem Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē „x”.Teorētiskā daļā tiek sniegts 4-5 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, teorētiski konstatēta priekšmetiskās vides būtība un tās izveides nosacījumi, kā arī noskaidrotas teorētiskās nostādnes par matemātisko priekšstatu veicināšanu.
- Priekšmetiskās vides nozīme matemātisko priekšstatu veicināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
- Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
- Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5. un 6.klasē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Interaktīvo metožu nozīme pedagoģiskajā procesā ģeogrāfijas stundās pamatskolā
Term Papers for university60
-
Sākumskolēnu priekšstatu īpatnības par sociālajām lomām, personības īpašībām un pašvērtējumu
Term Papers for university50
-
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Term Papers for university42
Evaluated! -
Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Term Papers for university34
Evaluated! -
Priekšstati par profesijas izvēli no vecāku un bērnu pozīcijām
Term Papers for university46
Evaluated!