Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pusaudžu uztvertā vecāku audzināšanas stilu saistība ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti

     

    Term Papers36 Psychology

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:389069
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.02.2023.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 40 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Abstract    3
  Teorētiskā daļa    5
  Vecāku audzināšanas stili    8
  Emocionālais intelekts    11
  Agresivitāte    13
  Vecāku audzināšanas stilu saistība ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti    15
  Metode    21
  Pētījuma dalībnieki    21
  Pētījuma instrumentārijs    21
  Pētījuma procedūra    22
  Rezultāti    23
  Diskusija    28
  Secinājumi    32
  Izmantotās literatūras saraksts    34
  Pielikumi    38
Extract

Pētījuma mērķis bija noskaidrot pusaudžu uztvertā vecāku audzināšanas stilu saistību
ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti. Pētījumā piedalījās 120 pusaudži, vecumā no
12- 14 gadiem (M=12,53; SD=0,65), no tiem 56 zēni un 64 meitenes. Lai atbildētu uz
izvirzītajiem pētījuma jautājumiem, maģistra darbā tika pielietotas trīs aptaujas. Audzināšanas
stila izpētei tika izmantota Vecāku audzināšanas stila aptauja (Parental Authority
Questionnaire- PAQ, Buri, 1991), adaptēta L.Dālderes maģistra darbā, 2002.gadā. Emocionālā
intelekta izpētei tika izmantota Emocionālā intelekta aptauja (The Self- Report Emotional
Intelligence Test, SREIT, Schutte et.al., 1998, kā minēts Schutte, Malouss & Bhullar, 2009).
Latvijā aptauju adaptējuši V.Reņģe un J.Ņižņika, 2012.gadā. Agresivitātes izpētei tika
izmantota Agresijas aptauja (The Aggression Questionnaire, Buss & Perry, 1992). Latvijā
aptauju adaptējusi A.Gaitniece- Putāne, 2008.gadā. Pētījumā iegūtie rezultāti parāda, ka
autoritatīvajam audzināšanas stilam ir statistiski nozīmīga korelācija ar pusaudžu emocionālā
intelekta līmeni, kā arī, jo vecāku audzināšanas stils ir autoritatīvāks, jo pusaudžu agresivitātes
līmenis ir zemāks. Lineārās regresijas modeļa rezultāti liecina, ka statistiski nozīmīgi rezultāti
iegūti tikai autoritārajam stilam (p < 0,001). Pēc izveidotā modeļa var spriest, ka autoritārais
audzināšanas stils izskaidro 18% no pusaudžu agresivitātes.
Atslēgas vārdi: vecāku audzināšanas stils, emocionālais intelekts, agresivitāte…

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,70 €
Work pack Nr. 1395341
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register