SECINĀJUMI
Bakalaura darbā iepazīstoties un analizējot teoriju, iedziļinoties piemēros un izstrādājot radošā darba koncepciju tika izveidota interneta platforma mususpriditis.lv, kuras saturu veido multimediāli ceļojumu stāsti, līdz ar to bakalaura darba mērķis tika sasniegts. Mājaslapā ir apkopoti izveidotie digitālie stāsti par jauniešu ceļojumiem ārzemēs. Pēc bakalaura darba, vietne turpinās būt aktīva un tiks papildināta ar jauniem ceļojumu stāstiem.
Stāstu stāstīšana ir tik pat sena kā cilvēce, un tā pat kā cilvēce un sabiedrība ir attīstījusies un mainījusies, tā arī stāstu stāstīšanā notikusi transformācija. Tradicionālais stāsts no mutvārdu kultūras un alu zīmējumiem ir transformējies uz rakstību, kino un visbeidzot pielāgojies arī 21. gadsimta tehnoloģiskajai attīstībai, pieņemot digitālu formu. Šobrīd alu siena ir pārtapusi par internetu, savukārt ogle par video un foto kameru, audio ierīci un tastatūru.
Šodienas realitātes atspoguļojums tiek veidots izmantojot digitālos stāstu stāstīšanu. Iepazīstoties ar stāstu stāstīšanas attīstību var secināt, ka tā ir mainīga un atrodas nemitīgā kustībā, jo ikvienā laika periodā, cilvēki rod jaunus un labākus veidus, kā nodot sev svarīgo informāciju un sasniegtu auditoriju. Stāstu stāstīšana tiek pielāgota laikam un tajā pieejamajām tehnoloģijām, līdz ar to stāsti ne tikai nes informāciju par notikumiem, bet ir vēsturiska liecība kultūras un sabiedrības sasniegumiem.
Digitālo stāstu stāstīšana mūsdienās ir viens no būtiskākajiem veidiem, kā atklāt un dalīties ar savu stāstu. Turklāt tā sniegusi iespēju arī „parastajam” cilvēkam veidot un dalīties stāstos par sevi vai sev svarīgām lietām. Ja kādreiz stāsti tika veidoti par augstākās šķiras pārstāvjiem un cilvēkiem, kas guvuši īpašus sasniegumus dažādās jomās, tad mūsdienās tehnoloģiskās iespējas ļauj ikvienam atklāt sev svarīgo tēmu. Tehnoloģijas ļāvušas lietotājam kļūt par radītāju, lasītājam par autoru u.tml., tādējādi izmainot tradicionālās ražotāja-patērētāja attiecības. Šāda tendence ir sniegusi iespēju ikvienam veidot savu saturu, kļūt par ekspertu un būt stāsta varonim.
…