Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāmas kampaņas iespējas sporta pasākumu laikā-
Reklāmas kampaņas iespējas sporta pasākumu laikā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 5 | |
Summary | 6 | |
Ievads | 9 | |
1. | Reklāma kā komunikācijas līdzeklis | 11 |
2. | Reklāmas vēsture | 14 |
2.1. | Reklāmas attīstības pirmsākumi | 14 |
2.2. | Reklāmas attīstība viduslaikos | 17 |
2.3. | Reklāma jaunajos laikos (Rietumeiropa, Amerika) | 20 |
3. | Reklāmas kampaņas pamatprincipi | 27 |
3.1. | Trīs galvenie reklāmas kampaņas veidi | 28 |
3.2 | Reklāmas kampaņas fāzes | 30 |
3.3. | Reklāmas kampaņas priekšrocības | 30 |
3.4. | Sporta reklāmas kampaņu piemēri | 30 |
4. | Reklāmas nesēji | 33 |
4.1. | Reklāma plašsaziņas līdzekļos | 33 |
4.1.1. | Laikraksti | 34 |
4.1.2. | Žurnāli | 34 |
4.1.3. | Televīzija | 35 |
4.1.4. | Radio | 35 |
4.1.5. | Poligrāfiskā reklāma | 37 |
4.1.6. | Ielas reklāma | 39 |
4.1.7. | Reklāma internetā | 42 |
5. | Komunicēšanās politika un sponsorings | 47 |
5.1 | Reklāmas panākumu kontrole | 47 |
5.2. | Sporta reklāmas kampaņas 2009./2010. ar Latvijas sportistu un komandu piedalīšanos | 49 |
6. | Studentu Basketbola Līgas raksturojums | 58 |
6.1. | Studentu Basketbola Līgas vēsture | 58 |
6.2. | Studentu Basketbola Līga nodrošina | 60 |
6.3. | Studentu Basketbola Līgas sacensību norise | 60 |
7. | Studentu Basketbola Līgas apmeklējuma un mērķauditorijas analīze | 61 |
7.1. | SBL sponsoru un atbalstītāju analīze | 63 |
7.2. | Reklāmas pasākumu iespējas SBL spēļu laikā | 64 |
7.3. | Aptauja par SBL (Studentu basketbola līgu) un reklāmu | 67 |
Secinājumi | 75 | |
Priekšlikumi | 76 | |
Izmantotā literatūra | 77 |
Sporta reklāmas kampaņas ir kļuvušas par plašu jēdzienu mūsdienu straujajā pasaulē. Viens sporta turnīrs, čempionāts nomaina otru sporta pasākumu, notikumu. Sporta reklāmas kampaņas ir viens no veidiem, kā veiksmīgāk piesaistīt miljonu un tūkstošu auditoriju aktīvam dzīvesveidam. Sports ir viens no veidiem kā pasaulē saglabāt veselīgu konkurenci, uzlabot pašsajūtu, saglabāt draudzīgas attiecības sabiedrībā. Sports uzlabo pašsajūtu, fizisko formu, stiprina imunitāti, tādēļ aizvien vairāk cilvēku ne tikai paši nodarbojas ar sportu, bet kļūst par sportistu, sporta komandu kvēlākajiem līdzjutējiem.
Regulāri sekojot līdzi sporta aktualitātēm Latvijā un pasaulē, redzams, ka sports ir lielā cieņā starp Latvijas iedzīvotājiem un cilvēki ir informēti par lielām un mazām sporta reklāmas kampaņām. Tādēļ aizvien vairāk pieaug sporta reklāmas kampaņu nozīme mūsdienās.
Bakalaura darba tēmas aktualitāte: Mūsdienu ekonomiskās situācijas laikā, kad ne tikai vietējais, bet pasaules tirgus ir pakļauts maksimālam riskam, ir jādomā par aizvien efektīvākiem līdzekļiem, kā sasniegt vajadzīgo mērķa auditoriju iedzīvotāju vidū. Viena no šādām iespējām ir reklāma lielu sporta pasākumu laikā. Tādēļ ir jāpievēršas diviem reklāmas virzieniem – sporta pasākuma reklamēšanai, lai tos apmeklētu maksimāls iedzīvotāju skaits, un attiecīgo reklamēties gribētāju reklāmai sporta pasākumu laikā.
Par galveno aktualitāti parasti kļūst paša sporta pasākuma reklamēšanai vajadzīgo līdzekļu iegūšana.
Bakalaura darba mērķis: izpētīt reklāmas kampaņas iespējas sporta pasākumu laikā.
Bakalaura darba uzdevumi:
1) izpētīt reklāmu kā komunikācijas līdzekli;
2) izpētīt reklāmas vēsturi un tās ieguldījumu mūsdienu reklāmas attīstībā;
3) analizēt reklāmas kampaņas būtību un pamatprincipus;
4) analizēt reklāmas nesējus un līdzekļus, kā arī to pielietojumu sporta pasākumos;
5) izpētīt komunikācijas politiku veidošanos un sponsoringu kā komunicēšanās instrumentu;
6) analizēt sporta reklāmas pasākumus, kuros ir piedalījušies Latvijas sportisti;
7) izpētīt Studentu basketbola līgas darbību;
8) izpētīt Studentu basketbola līgas reklāmas kampaņas iespējas.
Bakalaura darbā izmantotās pētnieciskās metodes:
1) teorētisko atziņu un zinātniskās literatūras analīze;
2) dokumentācijas pētīšana un analīze;
3) aptaujas metode;
4) monogrāfiskā metode;
5) grafiskā metode.
Pētījuma periods – 2010. gada 17. janvāris – 2010. 20. aprīlis.
Bakalaura darba struktūra – Bakalaura darbs sastāv no 3 anotācijām – latviešu, angļu un krievu valodā, ievada, 7 nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantoto avotu un literatūras saraksta.
Pirmajā nodaļā ir pētīta reklāma kā komunikācijas līdzeklis.
Otrajā nodaļā aprakstīta reklāmas vēsture, dažādi reklāmas vēstures laikmeti un, analizēti katra reklāmas attīstības posma ieguldījumi reklāmas attīstībā.
Trešajā nodaļā raksturota reklāmas kampaņu būtība, struktūra, sastāvdaļas. Autors arī analizē līdzekļus, kuri nepieciešami reklāmas kampaņas izveidošanai.
Ceturtajā nodaļā analizēti reklāmas nesēji, pozitīvos un negatīvos aspektus, sniedz plašāku ieskatu un pielietojumu katram no nesējiem.
Piektajā nodaļā aprakstītas sponsorēšanas priekšrocības un to nozīme, kā arī aprakstītas lielākās sporta reklāmas kampaņas 2009./2010. gada laikā.
Sestajā nodaļā autors raksturo Studentu basketbola līgas darbību, pieredzi, sacensību norisi, vēsturi.
Septītajā nodaļā analizēta Studentu basketbola līgas mērķauditorija, analizēti sponsori un atbalstītāji, kā arī analizētas reklāmas pasākumu iespējas Studentu basketbola līgas spēļu laikā. Darba noslēgumā izstrādāti secinājumi un priekšlikumi.
Bakalaura darbam noslēgumā pielikumā pievienota ar aptaujas anketa, kā arī Studentu basketbola līgas 2009./2010. gada sezonas budžets…
Analizēta galvenokārt Studentu basketbola līga un tās reklāmas kampaņas iespējas, kā arī, apskatīti pasākumi, kuru reklāmas kampaņas tiek pamanītas!
- Reklāmas kampaņas iespējas sporta pasākumu laikā
- Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
- Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
Term Papers for university67
Evaluated! -
Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Term Papers for university90
Evaluated! -
"Wrigley Scandinavia AB" mērķi un reklāmas loma to sasniegšanā
Term Papers for university71
Evaluated! -
Reklāmas pasākumu organizēšana uzņēmumā mūsdienu konkurences apstākļos
Term Papers for university66
Evaluated! -
Sporta kluba attīstības iespējas
Term Papers for university55