Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāmas politikas pielietojuma izpēte tūrisma aģentūrā-
Reklāmas politikas pielietojuma izpēte tūrisma aģentūrā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Reklāmas jēdziens, būtība un pielietojums tūrisma aģentūras darbībā | 7 |
2. | Tūrisma aģentūras „Sunny Tour” vispārīgs raksturojums | 14 |
3. | Reklāmas politikas posmi, to izpēte tūrisma aģentūrā „Sunny Tour” | 18 |
3.1. | Reklāmas mērķi un uzdevumi | 22 |
3.2. | Reklāmas budžeta plānošana un aprēķināšana | 28 |
3.3. | Reklāmas mērķauditorijas noteikšana | 33 |
3.4. | Reklāmas veidi | 38 |
3.5. | Reklāmas izplatīšanas līdzekļu salīdzinošs raksturojums | 40 |
3.6. | Reklāmas teksta veidošana un noformēšana | 56 |
3.7. | Reklāmas efektivitātes novērtēšana | 66 |
4. | Reklāmas pielietojuma salīdzinošā analīze ar citām tūrisma aģentūrām Ogres novadā | 72 |
6. | Pasākumi reklāmas politikas pilnveidošanai tūrisma aģentūrā „Sunny Tour” | 91 |
Secinājumi un priekšlikumi | 96 | |
Kopsavilkums | 100 | |
Summary | 104 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 108 |
Informācija par iecerēto ceļojumu ir pirmais ar ko saskaras ikviens ceļot gribētājs un reklāma ir viens no efektīvākajiem paņēmieniem, kā tūrisma aģentūras spēj mērķtiecīgi iepazīstināt klientus ar vispārīgu informāciju par tās piedāvātājiem pakalpojumiem, jaunākajiem tūrisma virzieniem un galveno piedāvājumu īpašību izcelšana. Lai cilvēks dotos ceļojumā, viņam ir jāzina uz kurieni doties un reklāma šajā situācijā kalpo kā informācijas ceļvedis.
Ikdienā, izejot uz ielām, atšķirot laikrakstu, ieslēdzot televizoru, mēs neizbēgami sastopamies ar vēstījumiem par arvien komfortablākiem un skaistākiem ceļojumiem, ar ko lepojas tūrisma industrija. Mēs dzīvojam laikā, kad reklāmai ir milzīga nozīme un ietekme. Tikpat aktuālu var minēt jaunlaiku filozofa R. Dekarta lozungu „Domāju, tātad eksistēju”, kuru mūsdienās ir nomainījis cits - „Patērēju, tātad eksistēju”. Cilvēki dzīvo reklāmas iespaidā un kaut reizi mūžā ir iegādājušies tūrisma produktu, ko reklāmā redzējuši vai dzirdējušo par labu esam.
Kā liecina pasaules prakse, tūrisma industrija ir viena no lielākajām reklāmdevējām. Ārvalstu tūristu uzņēmumu pieredze rāda, ka 5 - 6% no ienākumiem, uzņēmumi izdod ceļojumu reklāmām.1 Kā pamatojumu tam min, ka reklāma ir pats iedarbīgākais instruments kā tūrisma uzņēmums spēj efektīvi pievērst uzmanību tā piedāvātajiem pakalpojumiem, ar psiholoģiskiem paņēmieniem modificēt to uzvedību, veidot pozitīvu uzņēmuma imidžu un īstenot uzņēmuma mērķus. Jo efektīvāka būs reklāma, jo lielāku tirgus daļu uzņēmums spēs iekarot. Tāpēc nemaz nav brīnums, ka tūrisma uzņēmumi iztērē tik daudz naudas reklāmai. Rezultātā uzņēmuma ieguldījumi reklāmā atmaksājas un tiek iegūta lielāka peļņa pēc tūrisma produkta reklamēšanas.
Pareiza informācija mūsdienās ir gandrīz tikpat svarīga kā nauda, tomēr reizēm gadās, ka reklāmas sniedz nepatiesu informāciju. Visbiežāk tas atsaucas uz nepareizi izstrādātu sniegto pakalpojumu cenu politiku, bet tādā gadījumā klientu izdodas apmānīt tikai vienu reizi un attiecībā uz uzņēmumu tiek zaudēta tik svarīga īpašība, kā uzticība no klientu puses.
Pašreizējā situācija iekšzemes un ārvalstu potenciālo tūristu informēšanā par tūrisma iespējām ir nepietiekama. Šeit vislielākā mērā var palīdzēt reklāmas līdzekļu kombinēšana un to pilnveidošana atbilstoši klienta interesēm, vajadzībām.
Pirmais solis pretī panākumiem ir paredzēt nākotnes vēlmes un vajadzības, stratēģiski plānot, kā šis vajadzības apmierināt. Lai sasniegtu uzstādītos mērķus un plānveidīgi attīstītos, uzņēmumam ir nepieciešams izstrādāt noteiktu reklāmas politiku, kas būtu vispiemērotākā.
Nelielām tūrisma aģentūrām izstrādātā reklāmas politika ir īpaši svarīga, jo līdzekļu nav daudz, tāpēc tie jāizmanto pēc iespējas racionālāk. Saistoša, iedarbīga un efektīva komunikācija ar klientu ir rūpīgas reklāmas politikas plānošanas rezultāts.
Veiksmīgas reklāmas idejas, prātā paliekošas akcijas nerodas uzreiz, - tās veido, balstoties uz daudzu un dažādu pieprasījuma ietekmējošu faktoru izpēti, tirgus daļas noteikšanu, budžeta saplānošanu, kā arī reklāmas pasākumu vadīšanu. Pēc iegūtajiem datiem arī tiek nolemts, kāda reklāma būs atbilstošāka noteiktam tūrisma pakalpojumam.
Diplomdarba mērķis:
Izpētīt kā tiek plānota reklāmas politika tūrisma aģentūrā „Sunny Tour” un izanalizēt reklāmas pasākumu pilnveidošanas iespējas.
Diplomdarba pētījuma priekšmets:
Reklāmas budžeta noteikšanas metodes, reklāmas mērķi un mērķauditorija, reklāmas veidi, reklāmas izplatīšanas līdzekļi, reklāmas teksts un tā noformēšanas veidi un reklāmas efektivitātes novērtēšanas metodes.
Pētījuma objekts:
Reklāmas politika.
Pētījuma hipotēze:
Rūpīgi izstrādāta reklāmas politika veicina uzņēmuma un tā sniegto pakalpojumu atpazīstamību sabiedrībā, tādējādi palielinot kopējo uzņēmuma apgrozījumu.
Pētījuma uzdevumi:
1.Raksturot reklāmas politikas būtību un pielietojumu tūrisma aģentūras darbībā.
2.Izpētīt reklāmas pasākumu plānošanu.
3.Raksturot reklāmas politiku veidojošos elementus.
4.Izanalizēt reklāmas politikas pielietojumu tūrisma aģentūrā „Sunny Tour”.
5.Veikt aptauju un, pamatojoties uz apkopoto informāciju, izteikt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus reklāmas pilnveidošanai.
6.Izdarīt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus.
Pētījuma metodes:
1.Monogrāfiskā jeb aprakstošā metode.
2.Statistiskās analīzes metode.
3.SIA „Sunny Tour” reklāmas pasākumu efektivitātes novērtējošā aptaujas analīze.
Pētījuma bāze:
Tūrisma aģentūra „Sunny Tour”.
Pētījuma laika periods:
2007. – 2009. gads…
Darbs ir secīgs un ir izveidots balstoties uz plašu materiālu klāstu. Novērtēts ar izcilību. Darbs sevī ietver: 1. Reklāmas jēdziena, tās būtības raksturojums un tiek sniegta definīcija reklāmas politikai un tās nozīme tūrisma aģentūras darbībā. 2. Tūrisma aģentūras \"Sunny Tour\" vispārīgs raksturojums. 3. Tiek sniegts apraksts par reklāmas politikas posmiem (reklāmas mērķi un uzdevumi, mērķiauditorija, reklāmas līdzekļu izvēle, salīdzinošs raksturojums, budžeta plānošanas metodes, reklāmas veidi, teksta sagatavošana un noformēšana, reklāmas efektivitātes noteikšana). Tas viss ir analizēts balstoties uz teoriju, un kā tas tiek realizēts praktiski uz konkrēta uzņēmuma piemēra. 4. Reklāmas pielietojuma salīdzinošā analīze ar citām tūrisma aģentūrām Ogres novadā. 5. Tiek veikts pētījums (anketas) par pakalpojuma izmantotāju apmierinātību ar reklāmas aktivitātēm tūrisma aģentūrā \"Sunny Tour\". 6. Pasākumi reklāmas pasākumu pilnveidošanai tūrisma aģentūrā \"Sunny Tour\".
- Latvija kā mērķtirgus Grieķijas salu un kūrortu tūrisma piedāvājumam
- Reklāmas politikas pielietojuma izpēte tūrisma aģentūrā
- SIA "Aktīvā tūrisma centrs Eži" attīstības perspektīvas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvija kā mērķtirgus Grieķijas salu un kūrortu tūrisma piedāvājumam
Term Papers for university82
Evaluated! -
SIA "Aktīvā tūrisma centrs Eži" attīstības perspektīvas
Term Papers for university87
-
Ventspils Augstskolas mārketinga un reklāmas kampaņas izveide
Term Papers for university59
-
Tūrisma attīstības tendences Latvijā 2004. - 2006.gadā
Term Papers for university69
-
Viesnīcu un tūrisma padziļināta analīze
Term Papers for university130