Mūsdienu ekonomiski aktīvajā vidē, jebkura uzņēmuma izdzīvošanas kapacitāti un pastāvēšanas ilgumu nosaka attiecīgā uzņēmuma spēja veiksmīgi un atbilstoši laikam izmantot mārketingu veidojošos līdzekļus. Mārketinga pamatā ir klientu vēlmju un vajadzību apmierināšana, nodrošinot tos ar īsto informāciju un īsto produktu par īsto cenu, un darot to labāk par konkurentiem.
Galvenie mārketinga uzdevumi un mērķi ir informēt, pārliecināt un atgādināt patērētājiem, kādas noteiktas preces vai pakalpojumi viņam ir derīgi un nepieciešami. Mārketinga stimulēšanas kompleksā ir trīs galvenie iedarbības līdzekļi: reklāma, noieta stimulēšana un propaganda.
Reklāmu lieto, lai pievērstu pircēja uzmanību un ieinteresētu nopirkt kādu konkrētu preci vai pakalpojumu. Tirgus ekonomikas sistēmā tirdzniecība ir orientēta uz patērētāju, kas iegādājas preci, līdz ar to norādot uz ko vairāk jāorientējas. Sekmīgas reklāmas būtība : akcentēta uzmanība uz patērētāju un pieprasījumu. Jāpēta patērētāja vajadzības, gaume un psiholoģija.
Pirmā atkāpe arī ir pamatojums autora temata aktualitātei, jo Latvijā vēl pagaidām ir ļoti daudz pēc finansu kapitāla un pēc darbinieku skaita lieli uzņēmumi, kuri samērā neveiksmīgi izmanto mārketinga piedāvātos līdzekļus, par vienu no tādiem var uzskatīt arī a/s Laima. Tieši tāpēc arī šis uzņēmumus tika izvēlēts par izpētes objektu, kā arī vēl papildus pieejamā nepublicētā informācija par a/s Laima.
Uzņēmuma mārketinga kampaņas tiek veidotas jau daudzus gadus, bet diemžēl daudzas no tām nav sasniegušās vēlamos rezultātus, līdz ar to autors vēlas izpētīt, kādi ir galvenie faktori neveiksmīgas kampaņas izveidei. …