Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Runas attīstības procesa veicināšana ārpusnodarbību laikā 3-4 gadus veciem bērniem

     

    Term Papers38 Pedagogy

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:788344
 
Evaluation:
Published: 02.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Extract

Cilvēks visu mūžu pilnveido savu runu, apgūstot valodas bagātību. Valoda nav atdalāma no sabiedrības, tās kultūras un vēstures. Valoda glabā visas cilvēces pagātni un pieredzi. Runa ir nepieciešamais nosacījums cilvēka personības uzplauksmei, jo daudzas vienīgi cilvēkam piemītošās īpašības viņš iegūst tikai saskarsmē ar sev līdzīgiem. Elkoņins D.B. uzskatīja, ka “pirmo vajadzību, kuru mums nākas formēt bērnam, ir vajadzība saskarties ar citu cilvēku...” [32,19]. Un tieši runa ir cilvēku savstarpējās saskarsmes līdzeklis un cilvēka domāšanas veids. Runa nav cilvēka iedzimtā spēja, tā formējas pakāpeniski kopā ar bērna attīstību. Runas attīstības problēmas dažādos laikos ir pētījuši N.Žinkins, M.Lisina, A.Zaporožecs, Š.Bularā, H.Getcers, U.Holdfarbs, J.Dmitrijeva, A.Katajeva, J.Strebļeva, Boulbijs, Špics, V.Lubovskis, A.Borodičs, E.Piļugna, G.Gribanova, A.Prihožans, B.Fossa, E.Fruhta un daudzi citi.
Starp visiem pasaules brīnumiem lielākais brīnums ir pats cilvēks, kādreiz tā ir teicis Sofokls. Grūti nepiekrist izcilajam sengrieķu dramaturgam.
Bērna normālai runas veidošanai nepieciešams, lai galvas smadzeņu garoza būtu pietiekoši nobriedusi, bet maņu orgāni – dzirde, redze, oža, tauste – pietiekoši attīstīti. Katrā vecuma posmā runas attīstībā notiek kaut kas jauns. Taču pēdējos gados vērojams, ka pirmsskolnieku runas attīstības līmenis kļuvis zemāks. Pirmām kārtām tas saistīts ar bērnu veselības stāvokļa un ekoloģijas pasliktināšanos, kas tā vai citādi iespaido bērnu attīstību. Parādījās arī vairāk bērnu no tā saucamām nelabvēlīgajām ģimenēm. Bet, ja bērns nesaņem jaunus spilgtus iespaidus, ja nav izveidoti apstākļi viņa kustību un runas sekmīgai attīstībai, aizkavējas arī viņa fiziskā un psiholoģiskā attīstība [25,14]
Turklāt pēdējos gados bērnu runas normālu attīstību nopietni kavē arī tas, ka daudzi vecāki pārmērīgi aizraujas ar bērnu pāragru lasīt un rakstīt mācīšanu. Turklāt rakstīšana balstās uz nepietiekoši sagatavotu runāšanas prasmi, kas tālāk izraisa lasīšanas un rakstīšanas mehānismu traucējumus. Ciktāl mūsdienās vairums pirmsskolnieku dienas lielāko daļu pavada bērnu pirmsskolas audzināšanas iestādē, tur norisošās tradicionālās frontālās nodarbības dzimtajā valodā, kaut arī tiek atzītas par runas attīstības svarīgāko līd­zekli, tomēr ir nepietiekošas, lai bērnu runa attīstītos pilnā mērā.
Runas un runas saskarsmes attīstībai jānotiek visās bērna darbības aktivitātēs, dažādās formās un ne tikai valodas nodarbībās, bet arī ārpus tām.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register