Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Mūzikas kultūras attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērniem mūzikas uztveres procesā

     Evaluated!

    Term Papers48 Pedagogy, Music

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464569
 
Evaluation:
Published: 28.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 39 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mūzikas mākslas kā kultūras veida raksturojums    7
1.1.  Mūzikas mākslas būtība    7
1.2.  Mūzikas vēsturiskā attīstība    10
1.3.  Mūzikas izteiksmes līdzekļi un mūzikas tēls    14
2.  Mūzikas uztveres veidošanās pirmsskolas vecumā    16
2.1.  Mūzikas uztveres skaidrojums    16
2.2.  Mūzikas uztveres posmi    21
2.3.  Mūzikas uztveres īpatnības pirmsskolas vecumā    22
3.  Muzikālās audzināšanas process kā pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas kultūras pamatlicējs    26
3.1.  Muzikālās audzināšanas mērķis un uzdevumi    26
3.2.  Mūzikas uztveres saturs kā mūzikas kultūras veidošanās līdzeklis    28
3.3.  Pedagoga loma mūzikas iepazīšanā    33
4.  Mūzikas uztveres kā mūzikas kultūras attīstības līdzekļa praktiskā izpēte    36
4.1.  Vecāku anketēšanas rezultātu izvērtējums    36
4.2.  Bērnu emocionālās attieksmes pret mūziku sākotnējā izpēte    46
4.3.  Bērnu attieksmes pret mūziku salīdzinošā izpēte    46
  Izmantotās literatūras saraksts   
Extract

No visām mākslām vismasveidīgākā, visdemokrātiskākā, asociācijām visbagātākā māksla – mūzika skan gandrīz visu dienu gan muzikālos, gan nemuzikālos radio vai televīzijas raidījumos. Tā pavada cilvēku no šūpuļa līdz dzīves beigām, sagādājot daudz laimīgu, priecīgu pārdzīvojumu Diemžēl ne vienmēr mūzika veic ētiski estētiskās audzināšanas funkcijas. Dažāda mūzika var dažādi ietekmēt cilvēku. Viena un tā pati mūzika iedarbojas dažādi uz dažādiem cilvēkiem un pat uz vienu un to pašu cilvēku dažādos apstākļos. Protams, daudz kas arī atkarīgs no cilvēka sagatavotības, muzikālās dzirdes, no augstākā nervu darbības tipa un citiem faktoriem.
Pamatizglītības standartos par mūziku rakstīts: ”Mūzikas kultūras pastāvēšana ir saistīta ar muzikālās pieredzes, zināšanu, prasmju, sociālo attiecību tālāknodošanu jeb muzikālo izglītību, un mūzikas nodarbības ir šī procesa visnozīmīgākais posms. Mūzika izglītības sistēmā ir neatņemama sastāvdaļa, jo tā ir:
Nozīmīgākais faktors tautas identitātes un kultūras saglabāšanā un attīstīšanā;
Svarīgs bērnu saskarsmes un sadarbības attīstības veids;
Viens no radošo spēju attīstības līdzekļiem;
Mācību priekšmets, kas veicina harmoniskas personības veidošanos”.[24;2].
B.Teplovs, balstoties uz Cēzara Kiī izteicienu uzsver: ”Skaistums un patiesība – lūk, mūzikas saturs. [35;3]
Manuprāt, īsāk un labāk tas nav pasakāms: skaistums un patiesība.
Tātad, neizsmeļamās mūzikas iespējas ietekmēt cilvēka iekšējo pasauli jau kopš seniem laikiem pievērsušas zinātnieku, filozofu un mūziķu uzmanību. Psihologi un pedagogi, cenzdamies izprast mūzikas lomu personības veidošanā, uzsvēra savdabīgās īpašības, pateicoties kurām mūzika izceļas starp citiem mākslas veidiem. Jau sirmā senatnē tika noskaidrots, ka mūzika spēj izmainīt cilvēka garastāvokli, ietekmēt viņa dvēseles pasauli. Tas nozīmē, ka mūzika ir viens no visvarenākajiem ietekmes līdzekļiem, tā iedarbojas uz cilvēka, it sevišķi uz bērna emocionālo un garīgo pasauli.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1148893
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register