Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
3,44 (16%)
Discounted price*:
18,04
Purchase
Add to Wish List
ID number:516198
Author:
Evaluation:
Published: 03.10.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Used
Time period viewed: 2003.g. - 2008.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par jaunāko klašu skolēnu vecumposma īpatnībām    5
1.1.  Jaunāko klašu skolēnu vecumposma īpatnības    5
1.2.  Psihisko procesu aktivizācija dziedāšanas apguvē    11
2.  Balss aparāta fizioloģiskā uzbūve un darbības principi    19
2.1.  Skaņas veidošanās balsenē    19
2.2.  Reģistri    22
3.  Skolēnu balss saliedēšanas un unisona attīstīšanas nosacījumi    25
3.1.  Nedziedošo un nepareizi intonējošo bērnu problēmas atspoguļojums    25
3.2.  Bērnu balss attīstīšanas iespējas metodiķu un mūzikas skolotāju skatījumā    29
3.3.  Vokālo iemaņu kompleksa attīstība    39
3.4.  Pētījuma rezultātu apkopojums    47
  Secinājumi    53
  Literatūras saraksts    55
Extract

Mūzikas priekšmetam sākumskolā ir izšķiroša loma skolēnu vispārējo un muzikālo spēju attīstībā. Dziedāšana vienmēr ir bijusi un arī būs mūzikas stundas galvenā muzikālā darbība, kas skolēnos izraisa vislielāko aktivitāti. Kolektīvā dziedāšanā tiek iesaistīti visi – gan vairāk, gan mazāk apdāvinātie skolēni. Tāpēc svarīgi, lai kopējā muzicēšanas procesā bērni nezaudētu interesi par mūziku. Skolotāja labestīgā attieksme, ticība, ka katru skolēnu var iemācīt dziedāt, vēlēšanās katram palīdzēt ir panākumu galvenie nosacījumi, lai visi skolēni varētu iekļauties kopējā unisonā.
Skolēnu dziedātprasme un dzirdes attīstības pakāpe sākumskolā ir ļoti dažāda. Dziedot visiem kopā neveidojas viena skaņa, nav unisona, jo balsis vienlaikus skan dažādā augstumā. Šāda kopdziedāšana neattīsta bērnu dzirdi. Tā nemudina viņus ieklausīties pareizā dziedājumā un saskaņot savu balsi ar pārējo dziedātāju balsīm. Mūzikas skolotāja darba prakse pierāda, ka ritma izjūta ir salīdzinoši labi attīstīta, taču skaņu augstumus dziesmās vairākums bērnu pirmajā klasē atveido ar balsi tikai aptuveni. Vājās intonēšanas iemeslu ir daudz. Strādāt pie to novēršanas vislabāk ir sākumskolā, kad dažādu paņēmienu efektīvu izmantošanu netraucē psiholoģiskas problēmas, kas var rasties vēlāk.
Lai sekmētu unisona dzirdes priekšstata attīstību, skolotājam ir jāizvēlas atbilstoši darba paņēmieni, kā arī jāpazīst bērna balss aparāts, jāzina skaņas veidošanas mehānisms un bērna balss paplašināšanas iespējas. Skanīga, izteiksmīga balss nerodas pati no sevis, tā ir jāveido soli pa solim katrā mūzikas stundā. Regulārs darbs mūzikas iemaņu apgūšanā veicinās bērnu muzikālo izaugsmi. Rezultāti parasti būs atkarīgi no bērnu ieinteresētības, dziedātgribas un dziedātprieka.
Šīs aktuālās problēmas jautājumos vērtīgas atziņas snieguši metodiķi: Eidiņš A., Nelsone I., Mediņš J., Jākobsone I., Rozītis J., u.c. Viņi daudzkārt akcentējuši domu, ka dziedāt var iemācīties tikai dziedot, jo dziedāšana ir pamats, uz kura var būvēt bērna turpmāko muzikālo attīstību.
Lai palīdzētu skolēniem atrast ceļu uz Mūzikas zemi, nepieciešams viņus ieinteresēt, attīstīt viņos spēju uztvert un pārdzīvot mūziku.
Mans skolotājas darbs ir saistīts ar bērniem, kuriem mācu mūziku sākumskolā, tādēļ bakalaura darba tematu izvēlējos “Skolēnu balsu saliedēšana dziedāšanas procesā un unisona attīstīšana sākumskolā”, lai rastu atbildi uz jautājumiem par bērnu balsīm un to attīstību.
Bakalaura darba mērķis:
atklāt unisona dziedājuma attīstīšanas nozīmi skolēnu muzicēšanas procesā.
Bakalaura darba uzdevumi:
analizēt psiholoģisko un metodisko literatūru par uztveres tipiem un bērnu balss īpatnībām;
apkopot mūzikas skolotāju pieredzi unisona dziedājuma attīstīšanā;
sniegt metodiskos priekšlikumus kā mērķtiecīgāk attīstīt un pilnveidot unisona dziedājumu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,64 €
Work pack Nr. 1121761
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Skolēnu balss saliedēšana dziedāšanas procesā un unisona attīstīšana sākumskolā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/516198

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register