Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
2,36 (11%)
Discounted price*:
19,12
Purchase
Add to Wish List
ID number:680754
Evaluation:
Published: 19.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 52 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sākumskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības īpatnības    7
1.1.  Uzmanības un uztveres attīstība    7
1.2.  Atmiņas attīstība    11
1.3.  Domāšanas attīstība    14
1.4.  Gribas attīstība    16
2.  Sākumskolas vecuma bērnu emociju un jūtu pasaule saistībā ar pašizjūtas veidošanos    18
3.  Sākumskolas vecuma bērnu pašizjūtas veidošanās fons    23
3.1.  Bērnu sagatavotība skolai    23
3.2.  Sākumskolas vecuma bērnu attieksme pret mācībām    26
3.3.  Es koncepcijas nozīme pašizjūtas veidošanā    30
3.4.  Socializācija un pašvērtējums saistībā ar pašizjūtu    33
3.5.  Problemātiska uzvedība sākumskolas vecuma bērniem kā negatīvas pašizjūtas sekas    60
4.  Uzmanības deficīta sindroma ar un bez hiperaktivitātes ietekme ietekme uz sākumskolas vecuma bērnu pašizjūtu    65
4.1.  UDS izpausmes un diagnosticēšanas iespējas    65
4.2.  Pašizjūtas veidošanās bērniem ar UDS    71
  Metodiskie ieteikumi    75
  Secinājumi    77
  Izmantoto terminu skaidrojums    83
  Izmantotā literatūra    86
Extract

Tēma par bērna pašizjūtas veidošanos ir aktuāla , jo pašizjūtai ir liela nozīme bērna attieksmē pret sevi , emocionālajos pārdzīvojumos. Sākumskolas vecuma bērniem pašizjūtas veidošanos ietekmē tādi faktori kā:
- adaptēšanās skolas vidē un bērna sagatavotības līmenis mācībām
skolā;
- bērna attīstība , emocionalitāte;
- savstarpējo attiecību veidošanās klases kolektīvā;
- bērna pašvērtējums.
Jēdziens ‘’ pašizjūta” psiholoģijā tiek dažādi definēts. Ir izveidotas daudzas teorijas par to, kas ir pašizjūta .
I.Plotnieks skaidro, ka pašizjūtā integrējas emocionālie un gribas komponenti, kā arī rīcības un darbības akti, kā pašu būtiskāko uzsverot emocionālo sfēru. Autors uzsver, ka ‘’pašizjūta ir savdabīgs integrāls pārdzīvojums, kura objekts ir pats subjekts, pats cilvēks, viņa ‘’Es tēls”, kā arī mazapzinātas intuitīvas pašatspoguļošanas rezultāts” (16;11).
I. Plotnieks uzskata, ka pašizjūta ir ciešā saistībā ar personības identitātes veidošanos. Bērna pašizjūtas un identitātes fenomenu veidošanās raksturojošās pazīmes ir :
stabilitāte;
zināma patstāvība;
vairāk vai mazāk vienojoša attieksme pret sevi, kādu personu, grupu;
- ego kvalitāte (24; 7).
Pašizjūta ir vairāk emocionāla parādība. Pašizjūta ir visai sarežģīta psiholoģiska parādība, kas atklājas integrālā pārdzīvojumā. Pašizjūta skar gan personības, gan individualitātes aspektus. Pašizjūtā var saskatīt visu sarežģīto sociālo saikņu atspoguļojumu, arī cilvēka garīgās pasaules, viņa morālo un citu vērtību klātbūtni (16; 10).
Pēc I.Plotnieka uzskatiem, pašizjūta ir svarīgs identitātes veidošanās faktors( Personības pašizjūta un identitāte).

1.Sākumskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības īpatnības

1.1.Uzmanības un uztveres attīstība
Uzmanības attīstība
Uzmanība-psihes ( psihiskās aktivitātes, apziņas ) izvēlēta virzība un koncentrēšanās attiecīgā laika brīdī uz kādu fizisku reālu objektu (reālu notikumu,priekšmetu,tā īpašību ) vai ideālu objektu ( pārdzīvojumu, otrreizēju veidolu, spriedumu u.c. ) (32;145 ).
L. Prindule uzskata, ka uzmanībai, kā apziņu kontrolējošai darbībai, ir noteikti apziņu kontrolējoši paņēmieni (19; 22 ).
A. Ļubļinska norāda, ka, sākot skolas gaitas, par bērna pamatdarbību kļūst mācības skolā, kas izraisa būtiskas pārmaiņas jaunā skolēna visu psihisko procesu norisē. Mainās arī bērna uzmanība,kurai mācību darbs izvirza jaunas prasības (15; 177 ).
Savukārt, G.Svence uzsver, ka uzmanība sākumskolas vecumā pamazām kļūst tīša. 1. klasē tā vēl ir vairāk netīša – uz to jāiedarbojas ar īpašiem līdzekļiem, lai piesaistītu bērna uzmanību (21; 105 ).…

Author's comment
Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Bērnu pašizjūtas izpētes iespējas sākumskolā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/680754

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register