-
Sabiedrisko attiecību loma uzņēmuma tēla veidošanā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Sabiedrisko attiecību raksturojums | 9 |
1.1. | Sabiedrisko attiecību vispārīgās stratēģijas | 9 |
1.1.1. | Sabiedrisko attiecību būtība | 9 |
1.1.2. | Sabiedrisko attiecību kampaņa un tās sastāvdaļas | 13 |
1.1.3. | Sabiedrisko attiecību mērķauditorija | 18 |
1.1.4. | Komunikācijas modeļi Sabiedriskajās attiecībās | 20 |
1.2. | Sabiedrisko attiecību darbības sastāvdaļas | 24 |
1.2.1. | Publicitāte | 24 |
1.2.2. | Reklāma | 26 |
1.2.3. | Pārstāvniecība presē | 26 |
1.2.4. | Sabiedriskās lietas | 27 |
1.2.5. | Domstarpību kārtošana | 27 |
1.2.6. | Lobēšana | 28 |
1.2.7. | Attiecības ar investoriem | 31 |
1.2.8. | Attīstība | 31 |
2. | Uzņēmuma tēla būtība un reklāmas pielietojums tā veidošanā | 34 |
2.1. | Uzņēmuma tēla būtība un to veidojošie elementi | 34 |
2.2. | Reklāma un tās izmantošanas iespējas uzņēmuma tēla veidošanā | 38 |
2.2.1. | Reklāmas iespējas izmantošana uzņēmuma tēla veidošanā | 38 |
2.2.2. | Reklāmas kampaņas un izmantojamie reklāmas veidi tēla veidošanā | 38 |
2.2.2.1. | Reklāmas kampaņas un uzņēmuma situācijas analīze | 38 |
2.2.2.2. | Reklāmas veidu izmantošana uzņēmuma tēla veidošana | 41 |
2.3. | Uzņēmuma tēlu apdraudošie riski, krīzes situācijas plānošana un tēlu apdraudošo problēmu dzīves cikls | 45 |
2.3.1. | Uzņēmuma tēlu apdraudošie riski un krīzes situācijas plānošana | 45 |
2.3.2. | Uzņēmuma tēlu apdraudošo problēmu dzīves cikls | 48 |
2.3.2.1. | Pirmais posms- rašanās potenciālā problēma | 48 |
2.3.2.2. | Otrais posms- starpniecība un paplašināšanās: rodas problēma | 49 |
2.3.2.3. | Trešais posms- organizēšana: pašreizējā problēma un krīzes problēma | 50 |
2.3.2.4. | Ceturtais posms – atrisinājums: snaudoša problēma | 51 |
3. | Reputācija un tās loma uzņēmuma tēla veidošanā | 55 |
3.1. | Reputācijas būtība un to veidojošie komponenti | 55 |
3.2.1. | Reputācijas ietekme uz uzņēmuma operatīvo darbību un finanšu rezultātiem | 64 |
3.2.2. | Reputācijas ietekme uz tirgū valdošo viedokli | 65 |
3.2.3. | Uzņēmuma darbības ietekme uz reputācijas kapitāla izveidi | 65 |
4. | Svarīgāko sabiedrisko attiecību darbības sastāvdaļu noteikšana un tēla izpēte | 69 |
4.1. | Izpētes, izvērtēšanas metodoloģija | 69 |
4.2. | Svarīgāko sabiedrisko attiecību darbības sastāvdaļu noteikšana | 70 |
4.3. | Uzticības pakāpes noteikšana medijiem | 72 |
4.4. | Uzņēmuma tēla īpašību noteikšana un izanalizēšana | 73 |
Secinājumi un priekšlikumi | 79 | |
Kopsavilkums | 85 | |
Summary | 88 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 91 | |
Pielikums | 94 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1.Sabiedriskās attiecības ir komunikāciju tehnoloģiju sistēma, kas ietver sevī praktiskus piemērus, tehnikas, metodikas, kas balstītas uz zināšanām par socioloģiju, psiholoģiju, žurnālistiku, ekonomiku, menedžmentu, mārketingu, reklāmu un daudzām citām zinātnēm.
3.Sabiedrisko attiecību mērķis ir izveidot labvēlīgas attiecības starp uz¬ņēmumu un tam apkārt esošo sabiedrību. Lai jebkurš uzņēmums spētu veiksmīgi darboties, tā vadībai jāņem vērā gan savu darbinieku domas un noskaņojums (jo darba veikšana ir atkarīga no cilvēku apmierinātības ar viņu darbu), gan ari to cilvēku domas un noskaņojums, no kā šis uzņēmums ir liela mērā atkarīgs.
4.Sabiedriskās attiecības ir nepieciešamas jebkurā organizācijā - gan ar uzņēmējdarbību saistītā, gan nekomerciālā, gan valstiskā, gan nevalstiskā. Sabiedriskās attiecības ir tā pārvaldes funkcija, ar kuras palīdzību tiek nodibināti un uzturēti savstarpēji izdevīgi sakari starp kādu organizāciju un to sabiedrību, no kuras atkarīgas šīs veiksmes un neveiksmes.
5. Amerikāņu pieejas piekritēji sabiedrisko attiecību veidošanu apraksta kā procesu, kas sastāv no četriem posmiem:
1) problēmas noteikšana.
2) Plānošana un programmas veidošana
3) Darbība un komunikācija
4)Programmas novērtēšana
5. Galvenais priekšnoteikums veiksmīgai kampaņai ir darbību un komunikācijas koordinācija, jo tikai tad, ja abi šie faktori efektīvi mijiedarbojas, kampaņa var būt efektīva.
6. Mērķauditorijas jēdziens sabiedriskajās attiecībās ir ļoti svarīgs. Kā uzsver Fenks Džefkinss, sabiedrisko attiecību aktivitātes nekad nav vērstas tikai uz visu sabiedrību kopumā, tās ir vērstas uz rūpīgi izvēlētām cilvēku grupām, kas veido visu sabiedrību kā kopumu. Ir ļoti svarīgi ne tikai noteikt savu mērķauditoriju, bet arī noskaidrot tās ideālus, intereses un, protams, komunikācijas kanālus;
8. Sabiedriskās attiecības var uzskatīt arī par komunikatīvās ietekmēšanas teoriju, jo to veidošanā liela nozīme ir tieši komunikācijas mehānismiem. Komunikācija sabiedriskajās attiecībā ir lēmuma īstenošana. Tas ir process ar kura palīdzību tiek sasniegti mērķi.
9.Komunikācijas procesa mērķi ir informēt, pārliecināt, motivēt vai arī sasniegt savstarpēju sapratni. Lai cilvēks varētu būt efektīvs komu¬nikācijas procesā, viņam ir jāzina, kā komunikācija veidojas un kā cilvēki uztver ziņojumus. Nepieciešama ir arī izpratne par to, kā cilvēki izmanto
informāciju un, iespējams, maina savas attieksmes, viedokļus un darbības. Maršals Makluens (Marshatt Maclluen) uzskata, ka vislielākā nozīme ir tieši komunikācijas kanālam.
…
Darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā analizētas sabiedriskās attiecības un to darbības sastāvdaļas. Otrajā nodaļā autore apraksta uzņēmuma tēla būtību, tā veidojošos elementus un reklāmas pielietojumu tā veidošanā. Savukārt trešajā nodaļā autore apraksta un analizē vienu no galvenajiem uzņēmuma tēlu veidojošajiem elementiem- reputāciju un tās lomu uzņēmuma tēla veidošanā
Pievienots viens pielikums.
- Sabiedrisko attiecību loma uzņēmuma tēla veidošanā
- Uzņēmuma "X" finanšu analīze
- Vadīšanas stils uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
Term Papers for university64
Evaluated! -
Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
Term Papers for university58
Evaluated! -
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Term Papers for university73
-
Klientu apkalpošanas kultūras nozīme koncerna "Latvenergo" tēla veidošanā
Term Papers for university47
-
Eiropas parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekme uz mediju dienaskārtību
Term Papers for university70