-
Sakrālie motīvi Krētas mākslā 1700.-1450.g.p.m.ē.
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Anotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
Avotu un literatūras apskats | 7 | |
1. | Freskas | 10 |
1.1. | Jūras motīvs | 10 |
1.2. | Augu motīvs | 11 |
1.3. | Dzīvnieku motīvs | 12 |
1.4. | Vērsis | 14 |
1.4.1. | Divasmeņu cirvja motīvs | 16 |
1.5. | Cilvēku, rituālu ainas | 17 |
2. | Keramika | 21 |
1.1. | Jūras motīvs | 21 |
1.2. | Augu motīvs | 22 |
1.3. | Dzīvnieku motīvs | 24 |
1.4. | Vērsis | 24 |
1.5. | Spirāle | 26 |
3. | Skulptūra | 28 |
1.1. | Cilvēku skulptūras | 28 |
1.2. | Dabas motīvi | 32 |
1.3. | Pīlāri | 34 |
1.3.1. | Vērša ragi un divasmeņu cirvis | 35 |
4. | Metāla izstrādājumi | 38 |
1.1. | Cilvēku un rituālu motīvi | 38 |
1.2. | Dzīvnieku un augu motīvs | 42 |
Secinājumi | 46 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 48 |
Krētas kultūra pastāvēja gandrīz 3000 gadu1, bet tieši laikā no 1700 – 1450.g. tā bija tāda, par kādu lielākoties to runā; tieši no šī laika perioda nāk zīmīgākie un ievērojamākie mākslas darbi, un ar šo periodu ir datētas nozīmīgākās kulta svētnīcas un atradumi tajās, un šie faktori ietekmēja tēmas izvēli.
Darba mērķis: izpētīt sakrālos motīvus Krētas mākslā.
Uzdevumi:
izpētīt pieejamos avotus un literatūru;
analizējot materiālu, apgūt pētāmo vielu, un parādīt šo sakrālo motīvu nozīmi Krētas mākslā.
Pētījuma rezultātā vēlos pārliecināties par sakrālo motīvu izveides nozīmi Krētas mākslā.
FRESKAS
Kā viena no skaistākajām un raksturīgākajām mākslām, sienu gleznojumi, lai arī saglabājušies tikai daļēji, tomēr ir izcils materiāls, kas liecina par mīnojiešu civilizācijas ikdienu un reliģiju. Šī laika krētiešu freskām raksturīgs monumentālisms un naturālisms. Līdzīgi kā citās jomās, šeit dominē dabiskums, no gleznojumiem staro dzīvīgums un krāsas.
Jūras motīvi
Izplatīts motīvs krētiešu mākslā ir jūras motīvs, kam neapšaubāmi ir bijusi sakrāla nozīme, un šī nozīme, visticamāk, ir saglabājusies no laika, kad jūras veltes bija svarīgs faktors krētiešu izdzīvošanai.1 Par cik tomēr daļa vēsturnieku ir vienisprātis, ka krētiešiem bija viena – dieviete māte – dabas dieviete, tai bija daudz funkcijas, jeb iemiesojumu - tā bija tiklab auglības un zemes dieviete, kā arī debesu un jūras dieviete, kura arī pasargā cilvēkus no slimībām, neražām.2 Līdz ar to arī jūras flora un fauna iegūst īpašu nozīmi. Turklāt, kā apgalvo M.Eliade, senā cilvēka uztverē pasaule, kurā viņš dzīvo ir kosmoss, svēta, tīra zeme, bet viss, kas atrodas ārpus tās – ir haoss. Pasaules radīšanas aktā, kas ir svarīgākais process senajām kultūrām, no haosa tiek izveidots kosmoss. Tā jūra tiek sakralizēta pateicoties mītam par kosmosa radīšanu, jo šis haoss tiek asociēts ar jūru.3 Tā var uztvert, ka mīnojiešiem jūra ir bijusi ne tikai izdzīvošanai svarīgs faktors, bet arī simbolizējusi haosu, no kura tiek radīts kosmoss. Freskās redzamie jūras motīvi ir izteikti dekoratīvi. …
Darbā apskatīti un analizēti sakrālie motīvi Krētas mākslā, caur kuriem tiek atspoguļota krētiešu reliģija un to pasaules uzskati Senās Krētas augstākā uzplaukuma periodā.
- Sakrālie motīvi Krētas mākslā 1700.-1450.g.p.m.ē.
- Teatralizācija muzejos
- Vides teātris: teorija un prakse
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vides teātris: teorija un prakse
Term Papers for university45
Evaluated! -
Latvijā notikušo bibliotekāro konferenču un kongresu tematiskā izpēte
Term Papers for university90
Evaluated! -
Kompozīciju principu izmantošana
Term Papers for university43
Evaluated! -
Kurzemes kultūrvēsturiskās īpatnības, to iesaiste tūrisma produktā
Term Papers for university60
Evaluated! -
Militāro konfliku raksturs jaunajā pasaules kārtībā
Term Papers for university64
Evaluated!