Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:448994
 
Evaluation:
Published: 19.11.2025.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 45 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  DARBĀ LIETOTIE SAĪSINĀJUMI UN SIMBOLI    5
  IEVADS    6
1.  MĀKSLĪGĀ INTELEKTA ATTĪSTĪBA UN TĀ IETEKME UZ SABIEDRĪBAS NORMATĪVO STRUKTŪRU    9
1.1.  Mākslīgā intelekta attīstība un tā raksturojums    9
1.2.  Anomijas un digitālās anomijas konceptualizācija socioloģiskajās teorijās    12
1.3.  Mākslīgā intelekta radītie sociālie izaicinājumi    16
2.  DIGITĀLĀS ANOMIJAS IZPAUSMES SAISTĪBĀ AR SARUNBOTU IZMANTOŠANU AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ    22
2.1.  Sarunbotu loma augstākajā izglītībā    22
2.2.  Komunikācijas un mijiedarbības izmaiņas, un dezorientācijas pastiprināšanās saistībā ar sarunbotu izmantošanu augstākajā izglītībā    24
2.3.  Situācija Latvijā: mākslīgā intelekta izmantošana un attīstības perspektīvas    27
3.  SARUNBOTU IZMANTOŠANA STUDIJU PROCESĀ: IESPĒJAS UN IZAICINĀJUMI LBTU STUDĒJOŠO SKATĪJUMĀ    30
3.1.  Pētījuma metodoloģijas apraksts    30
3.2.  Pētījuma rezultātu analīze    33
3.3.  Aptaujas rezultātu kopsavilkums    47
  SECINĀJUMI    50
  PRIEKŠLIKUMI    51
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    52
Extract

Mūsdienu izglītības sistēma piedzīvo lēnas pārmaiņas, un skolēni joprojām saskaras ar novecojušiem argumentiem par mācību programmu saturu, kurus nereti ir grūti pamatot pat pasniedzējiem. Tradicionāli uzsvars tiek likts uz nepieciešamību attīstīt prasmes, kas būtu noderīgas nākotnē, piemēram, prasme rēķināt galvā, jo ikdienā kalkulatora nebūs pa rokai. Tomēr šis pieņēmums vairs neatbilst realitātei, jo mūsdienās gandrīz ikvienam kabatā ir viedtālrunis – ierīce, kas kalpo ne tikai kā kalkulators, bet arī kā vārdnīca, enciklopēdija, bibliotēka, mācību video platforma un rīks, lai uzdotu jautājumus un saņemtu tūlītējas atbildes. Plašā piekļuve tehnoloģijām un informācijai mudina pārdomāt izglītības lomu un mērķus. Ja pastāv tehnoloģijas, piemēram, Google, kas balstās uz mākslīgo intelektu un sniedz tūlītēju piekļuvi gandrīz jebkurai informācijai, tad rodas būtisks jautājums: kāpēc mācīšanās vai studēšana ir nepieciešama? Svarīgi ir meklēt risinājumus, kā efektīvi integrēt tehnoloģijas izglītības procesā, nezaudējot spēju attīstīt loģisko domāšanu, radošumu un kritisko analīzi (Holmes, et al., 2019). Šajā kontekstā īpaša uzmanība tiek pievērsta ne tikai tam, kā mūsdienu tehnoloģijas, tostarp mākslīgais intelekts, var atbalstīt zināšanu apguvi un problēmu risināšanas prasmes, bet arī tam, kā tas ietekmē sabiedrībā pastāvošo normu struktūru Digitālās tehnoloģijas, kā piemēram, mākslīgais intelekts, var radīt normu destabilizāciju jeb situāciju, ko Emīls Dirkheims raksturo kā anomiju (Adams, Sydie, 2002). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1408063
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register