Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:944496
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  DARBĀ LIETOTIE SAĪSINĀJUMI    5
1.  DEBITORU PARĀDU RAKSTUROJUMS UN UZSKAITES UZDEVUMI    8
1.1.  Debitoru uzskaites kontu raksturojums un kontu korespondence    10
1.2.  Norēķinu ar debitoriem dokumentācija un uzskaite kontos    24
1.3.  Šaubīgie un bezcerīgie debitoru parādi    25
2.  UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS    29
2.1.  Vispārējs raksturojums    29
2.2.  Šaubīgo un bezcerīgo debitoru atzīšanas kārtība    32
2.3.  Debitoru parādu uzskaite datorprogrammā    33
2.4.  Debitoru parādu kontrole sia „k”    34
2.5.  SIA „ABC” DARBS AR DEBITORIEM    36
2.6.  Debitoru analīze SIA „ABC”    40
3.  KREDĪTPOLITIKAS VEIDOŠANA UZŅĒMUMĀ    45
3.1.  Debitoru parādu piedziņas metodes uzņēmumā    47
3.2.  Debitoru parādu piedziņas metodes ar inkaso firmu palīdzību    49
  SECINĀJUMI    55
  PRIEKŠLIKUMI    56
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    57
  PIELIKUMI    59
Extract

Katra uzņēmuma mērķis ir gūt ienākumus. Pārdodot preces un pakalpojumus uz atliktā maksājuma nosacījumiem, uzņēmējiem nākas saskarties ar problēmu, ka aptuveni puse rēķinu netiek samaksāti laikus.
Atlikto maksājumu īpatsvars daudzos Latvijas uzņēmumos veido līdz pat 70 procentiem no apgrozāmajiem līdzekļiem. SIA "ABC" uz 31.12.2008. 33,89 procentus no visiem apgrozāmajiem līdzekļiem sastādīja tieši debitoru parādi. Pircēji gandrīz vienmēr pieprasa atliktos maksājumus.
Preču un pakalpojumu pārdošana ar pēcapmaksu ir svarīga katram uzņēmumam. Katram uzņēmējam ir jārēķinās ar to, ka, iespējams, klients kavēs rēķinu apmaksu, bet var pat gadīties, ka klients nesamaksās vispār. Uzņēmēji atrodas starp divām ultimatīvām prasībām - ir jāpārdod uz kredīta, jo citādi klienti var aiziet pie konkurenta, bet tajā pašā laikā - pārdošana uz kredīta ir saistīta ar zaudējumiem, kurus rada maksājumu kavējumi un bezcerīgie parādi. Lieli debitoru parādi var traucēt, vai pat pilnīgi sagraut uzņēmuma finanses. Maksājuma pieprasījuma procedūrām izvirzītās zemās prasības noved pie tā, ka klienti izmanto kredītus līdz maksimālai robežai vai vispār tos nedzēš.
Kvalifikācijas darba temats izvēlēts tādēļ, ka debitoru parādu problēma mūsdienās ir ļoti aktuāla katram uzņēmumam. Debitoru parādi bieži vien norāda uz to, ka ir trūkumi materiālo vērtību uzskaitē, nepietiekama kontrole pār debitoru parādu dzēšanu, nepietiekami efektīvas sankcijas par līgumā paredzēto norēķinu termiņa neievērošanu. Viens no instrumentiem, ar kuru palīdzību to var panākt ir uzņēmuma debitoru parādu analīze. Analizējot debitoru parādus, noskaidro kādu operāciju rezultātā un kad šie parādi izveidojušies – kas ir darīts, lai šos parādus atgūtu. Pēdējos gados, kad ļoti strauji pieaug izsniegto kredītu apjomi un vispār pakalpojumi, kuru pamatā ir pēcapmaksa, arvien aktuālāks kļūst jautājums par parādu atgūšanu. Tas rada situāciju, kad uzņēmumam ir jāpieņem lēmums, vai šīs lietas kārtot pašam, vai arī uzticēt piedziņu profesionālām kompānijām, kas ar to nodarbojas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1315279
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register