Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:192600
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 45 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJAS    3
  IEVADS    5
1.  Uzņēmuma teorētiskais apskats    7
2.  Uzņēmuma vispārējais raksturojums    10
2.1.  Uzņēmuma iekšējā un ārējā vide    10
2.2.  Uzņēmuma SIA “Auto AB” iekšējās vides raksturojums    34
2.3.  Uzņēmuma SIA “Auto AB” galvenās vadīšanas funkcijas    36
3.  Uzņēmuma tiesiskā bāze    45
3.1.  Revīzija un kontrole    49
3.2.  Uzņēmējdarbība un muitas normatīvi    58
4.  SIA “Auto AB” darbības analīze    73
4.1.  Uzņēmuma darba organizācija    74
4.2.  Cenu politika uzņēmumā SIA “Auto AB”    77
4.3.  Uzņēmuma “Auto AB” finansu darbības rādītāju raksturojums    78
  GALVENIE SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    90
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    91
  PRIEKŠLIKUMI    93
Extract

Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt uzņēmējdarbības vides būtību, elementus un to ietekmi uz SIA “Auto AB” uzņēmējdarbības vidi. Izvirzītā mērķa sasniegšanai, darbā risināmie uzdevumi ir:
1.noskaidrot uzņēmējdarbības vides jēdzienu un sastāvu, tā ietekmi uz uzņēmējdarbības attīstību;
2.apskatīt iekšējās un ārējas vides elementus un faktorus;
3.apskatīt likumu un MK noteikumu ietekmi uz uzņēmējdarbību;
4.izpētīt uzņēmējdarbības vidi minētajā uzņēmumā;
5.noteikt un izvērtēt SIA “Auto AB” uzņēmējdarbības vidi un attīstības iespējas.
Bakalaura darbs sastāv no 4 nodaļām un 8 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek dota vispārēja uzņēmējdarbības vides būtība un teorētiskais apskats. Otrajā nodaļā ir apskatīts uzņēmuma vispārējs raksturojums. Trešajā nodaļā ir dots ieskats uz galvenajiem likumiem un normatīvajiem aktiem, kas reglamentē uzņēmējdarbības vidi. Ceturtajā nodaļā ir raksturota SIA “Auto AB” darbības analīze, kā arī sīkāk iztirzātas uzņēmuma darbības stiprās un vājās puses.
Ikvienas valsts dzīvotspēju nosaka tās ekonomika un ražošanas attīstība. Kāda ir uzņēmējdarbības vide mūsu valstī? Uzņēmumi ķepurojas, kā kurš prot, izvēloties starp vēlmi nopelnīt, prasību piekopt legālu biznesu, izvairīšanos no nodokļu klaušām un sirdsapziņu. Uzņēmējdarbības vide Latvijā, maigi sakot, joprojām nav sakārtota. Uzņēmēji vēl arvien tic valdības solījumiem uzlabot uzņēmējdarbības vidi, sakārtojot nodokļu sistēmu un likumdošanu valstī. Uzņēmējdarbības vides uzlabošana ir viens no galvenajiem ekonomisko reformu uzdevumiem, kā arī ekonomiskās attīstības priekšnoteikums. Tā nav tikai kāds valsts institūciju īstenotu pasākumu kopums, bet gan kompleksas un ilglaicīgas politikas rezultāts.
Arī no pašvaldību veiksmīgas vai neveiksmīgas darbības ir atkarīga attiecīgās teritorijas uzņēmējdarbības attīstība, bezdarba līmenis, sociālā sfēra, iedzīvotāju apmierinātība ar dzīves apstākļiem, teritorijas infrastruktūras un iespējām saņemt dažādus pakalpojumus. Pašvaldības iespējas pienācīgi veikt tām uzticētos pienākumus ir tieši atkarīgas no finansējuma, kas ir to rīcībā. Pašvaldību budžetu lielāko daļu veido ieņēmumi no nodokļiem, kuru apjoms pieaug vai samazinās no uzņēmējdarbības attīstības.
Bakalaura darbs balstīts uz uzņēmuma SIA “Auto AB”, tas ir izstrādāts, lai to varētu izmantot arī turpmākajos pētījumos, uzņēmēju informēšanai un atbalstīšanai. Šajā darbā ir dots priekšstats par uzņēmuma SIA “Auto AB” raksturojumu, parādītas uzņēmējdarbības vides attīstības iespējas. Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt uzņēmējdarbības vides būtību, elementus un to ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi.
Darbojoties tirgus ekonomikas apstākļos, uzņēmumu vadītājiem nav doti konkrēti plāni no augstāk stāvošām organizācijām un nav noteiktas direktīvas, kā rīkoties un vadīt uzņēmumu. Nenoliedzami, katram vadītājam ir noteikti ierobežojumi un pienākumi, kuri ir jāņem vērā un jāizpilda, taču tie tikai reglamentē nosacījumus, kurus jāievēro, veicot tādu vai citādu darbību. Tādejādi darbības plānošanā vērā ņemama nozīme ir uzņēmuma iekšējai un ārējai videi. Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze tiek veikta paralēli visām pārējām darbībām, nevis atšķirti no tām.
Organizācijas vide tiek iedalīta iekšējā un ārējā vidē[34, 70]. Iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas izveidojas tās menedžmenta rezultātā.
Ārējā vide ir tie organizācijas funkcionēšanas nosacījumi un faktori, kas izveidojas samērā neatkarīgi no tās menedžmenta un var ietekmēt organizācijas darbību.
Ņemot vērā, ka ārējo faktoru ir samērā daudz, ir lietderīgi tos grupēt apakšnodaļās. Sistēmpieejas piekritēji D. Bells un O. Elbergs piedāvāja organizācijas ārējo vidi diferencēt šādi[34,73]:
1.tieši ietekmējošā ārējā vide;
2.netieši ietekmējošā ārējā vide.
Tieši ietekmējošā ārējā vide ietver sevī tos faktorus, kuri tieši ietekmē organizācijas darbību.
Pie šīs vides faktoriem ir pieskaitāmi:
1.patērētāji;
2.konkurenti;
3.piegādātāji;
4.valsts tiesiski normatīvā bāze;
5.sabiedriskās organizācijas, prese.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register