-
SIA "Auto” darbība un attīstības iespējas
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Tabulu saraksts | 4 | |
Attēlu saraksts | 5 | |
Darbā lietoto saīsinājumu skaidrojums | 5 | |
Anotācija | 7 | |
Annotation | 8 | |
Ievads | 9 | |
1. | MVU vieta Latvijas ekonomikā | 10 |
1.1. | Mazo uzņēmumu priekšrocības un trūkumi | 10 |
1.2. | Mazās uzņēmējdarbības vieta Latvijas ekonomikā | 11 |
1.3. | Pamatnostādnes MVU attīstībai | 12 |
1.3.1. | Nodokļu atlaides MVU | 41 |
1.3.2. | Finansu un informācijas atbalsts MVU | 15 |
1.4. | Autoservisu nozares apskats | 17 |
1.4.1. | ES prasības autoservisiem | 19 |
1.4.2. | Transportlīdzekļu apdrošināšana | 22 |
1.5. | Uzņēmuma SIA „Auto” apraksts | 24 |
2. | Uzņēmējdarbības tiesiskā bāze | 30 |
2.1. | Uzņēmējdarbības likumdošana | 30 |
2.2. | Likums Par uzņēmējdarbību | 32 |
2.3. | Komerclikums | 34 |
3. | Finansu darbības analīze | 40 |
3.1. | Finansiālās darbības analīzes loma un nozīme | 40 |
3.2. | Bilances analīze | 43 |
3.2.1. | Bilances vertikālā analīze | 45 |
3.2.2. | Bilances horizontālā analīze | 46 |
3.3. | Peļņas vai zaudējuma aprēķins | 48 |
3.4. | Likviditātes rādītāji | 51 |
3.5. | Maksātspējas rādītāji | 55 |
3.6. | Aktivitātes rādītāji | 57 |
3.7. | Rentabilitātes rādītāji un to analīze | 60 |
4. | Uzņēmuma attīstības iespējas | 63 |
4.1. | Attīstības plānošana | 63 |
4.2. | Uzņēmuma SWOT analīze | 68 |
4.3. | SIA „Auto” finanšu plānošana | 69 |
Secinājumi | 74 | |
Priekšlikumi | 77 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 78 |
Attīstoties tirgus ekonomikai, līdztekus automātiski netiek garantēta drošības sajūta sociālās dzīves pamatorientācijā. Vadoties no personīgo iespēju, perspektīvu un mērķu balansa ar vien palielinās uzņēmējdarbības aktivitāte. Tā kā neierobežoto vajadzību un ierobežoto resursu apstākļos ik vienam uzņēmējam jāņem vērā ražošanas pamatfaktori: zeme, darbs, kapitāls un uzņēmējspējas, visstraujākā attīstība notiek MVU sektorā. Latvijā MVU veido 99% no uzņēmumu kopskaita. Uzņēmējs norobežojot daļu sava īpašuma uzņēmējdarības veikšanai, kuras nolūks ir peļņa, rada sociālu labumu. MVU kopumā akumulē 70% no darbaspēka valstī, rada vairāk nekā 63 % no IKP.
Lai gūtu sekmes uzņēmējdarbībā, tā jāmācās, labi jāapgūst izraudzītās uzņēmējdarbības sfēras specifika, tehnoloģiskais process, tam nepieciešamie resursi, jāpārzin vispārsaimnieciskie principi un uzņēmējdarības vide, savas uzņēmējdarbības tiesiskā bāze – tiesības, pienākumi un atbildības apjoms.
Paaugstinoties uzņēmumu ražošanas apjomiem, līdz ar to paaugstinoties iedzīvotāju dzīves līmenim, stabilizējoties iedzīvotāju ienākumiem, arvien lielāks pieprasījums veidojas pēc ilglietošanas precēm un to servisa. Viena no šādām precēm ir automašīna, kuru skaitam ir tendence pieaugt, līdz ar to arī autoservisu jaudas palielinās.
Bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz uzņēmējdarbības teoriju, likumdošanu un personīgo pieredzi, analizēt MVU darbību Latvijā un dot novērtējumu konkrēta mazā uzņēmuma SIA „Auto” darbībai, kā arī izstrādāt priekšlikumus un prognozēt uzņēmuma tālākas attīstības iespējas.
Darba uzdevumi ir apskatīt Latvijas MVU darbības vidi, iepazīties ar autoservisu nozares pašreizējo stāvokli un attīstības iespējām saistībā ar virzību uz Eiropas Savienību, padziļināt zināšanas par likumdošanu un normatīvajiem aktiem, kas reglamentē uzņēmējdarbību, veikt SIA „Auto” darbības analīzi pēc galvenajiem ekonomiskajiem rādītājiem, izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma attīstībai.
Lai sasniegtu darba mērķi un izpildītu uzdevumus, darbā galvenokārt pielietotas analīzes un sintēzes, kā arī loģiski konstruktīvās un salīdzināšanas metodes.
Darba struktūra veidota tā, lai rastos kopējais priekšstats par MVU sektora nozīmīgumu Latvijas ekonomikas attīstībā. Īpašu uzsvaru veltot autoservisu jomai, darbā analizējot konkrētu mazo uzņēmumu SIA „Auto”.
Veicamā darba periods ir no 2000.gada līdz 2002.gadam.
Pētījumi veikti izmantojot LR likumdošanas aktus un citus normatīvos dokumentus, kā arī SIA „Auto” nepublicētos materiālus un ekonomisko literatūru, Ekonomikas ministrijas datus, kā arī dažādas preses publikācijas.
1. MVU VIETA LATVIJAS EKONOMIKĀ
1.1.MAZO UZŅĒMUMU PRIEKŠROCĪBAS UN TRŪKUMI
Mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstība tirgus ekonomikā ieņem īpašu lomu. Mazie uzņēmumi neprasa lielu starta kapitālu un nodrošina resursu ātrāku apriti. Tie spēj ātri un ekonomiski risināt ekonomiskās restrukturizācijas problēmas, piesātināt patēriņa precēm tirgu, pastāvot finansu resursu trūkumam, ātrāk reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām un nodrošināt nepieciešamo līdzsvaru tirgū. Mazais bizness dod būtisku ieguldījumu konkurences vides veidošanā. …
1.MVU vieta Latvijas ekonomikā , Autoservisu nozares apskats, ES prasības autoservisiem , Uzņēmuma apraksts 2. Uzņēmējdarbības tiesiskā bāze 3. Finansu darbības analīze : Finansiālās darbības analīzes loma un nozīme ,Bilances analīze, Peļņas vai zaudējuma aprēķins ,Likviditātes rādītāji ,Maksātspējas rādītāji , Aktivitātes rādītāji , Rentabilitātes rādītāji un to analīze 4. Uzņēmuma attīstības iespējas : Attīstības plānošana , Uzņēmuma SWOT analīze , finanšu plānošana
- Iekšējās kontroles pilnveides iespējas
- Pilsētas komunālo pakalpojumu komercsabiedrību attīstības iespējas
- SIA "Auto” darbība un attīstības iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Konkurētspējīgas atalgojuma sistēmas izstrādāšana SIA''xxx''
Term Papers for university82
Evaluated! -
Uzņēmuma „X” darbības pilnveidošana
Term Papers for university95
Evaluated! -
Iekšējās kontroles pilnveides iespējas
Term Papers for university57
-
A/S “Ventspils nafta” finansiālā stāvokļa vērtējums un attīstības prognozes
Term Papers for university120
-
Tūrisma uzņēmuma SIA “X” darbinieku motivācijas politikas analīze un uzlabošanas iespējas
Term Papers for university92
Evaluated!