Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:137256
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Latvijas tūrisma tirgus    8
1.1.  Tūrisma nozares raksturojums    8
1.2.  Latvijas tūrisma tirgus pieauguma tempi    10
1.2.1.  Latvijas ceļotāji ārzemēs    11
1.2.2.  Ārzemju ceļotāji Latvijā    12
1.3.  Tūrisma likums    15
1.4.  Latvijas vieta Eiropas tūrisma tirgū    18
2.  SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas un Eiropas tūrisma tirgū    22
2.1.  Uzņēmums SIA ”Ceplīši”    22
2.1.1.  Sniegtie pakalpojumi    22
2.1.2.  Atrašanās vieta    22
2.2.  Lauku tūrisma loma Latvijas un Eiropas tūrisma attīstībā    23
2.3.  Eiropas savienības atbalsts lauku tūrismam pēc iestāšanās ES    28
2.3.1.  Eiropas Reģionālais attīstības fonds    28
2.3.2.  Eiropas Sociālais fonds    28
2.3.3.  Atbalsts Nelauksaimnieciskās darbības attīstībai    29
2.4.  Kurzemes reģions kā viesu mājas „Ceplīši” atrašanās vieta    29
2.4.1.  Kurzemes reģiona stiprās puses    29
2.4.2.  Kurzemes reģiona vājās puses    32
2.4.3.  Iespējas Kurzemes reģionā    34
2.4.4.  Draudi Kurzemes reģionā    35
3.  Konkurence    37
3.1.  Konkurence un tās veidi    37
3.1.1.  Konkurences būtība    37
3.1.2.  Konkurences veidi    37
3.1.2.1.  Pilnīgā konkurence    38
3.1.2.2.  Pilnīgā konkurence un brīvā konkurence    40
3.1.2.3.  Nepilnīgā konkurence    41
3.1.3.  Mazā un vidējā uzņēmējdarbība un konkurence    43
3.2.  Konkurences likums    43
3.3.  Mārketinga pētījums par konkurenci Latvijas tūrisma tirgū    48
3.3.1.  Mārketinga pētījuma nepieciešamība    48
3.3.2.  Mārketinga izpētes process un tā posmi    50
3.3.2.1.  Problēmas definēšana un hipotēzes formulēšana    50
3.3.2.2.  Izpētes dizaina veidošana    51
3.3.2.3.  Datu resursu identifikācija    52
3.3.2.4.  Izpētes paraugu veidošana    52
3.3.2.5.  Izpētes līdzekļi un datu vākšanas metodes    53
3.3.2.6.  Datu apstrāde    54
3.3.3.  Anketas izstrāde, jautājumu pamatojums    55
3.3.4.  Aptaujas rezultāti    56
3.3.5.  Konkurentu analīze    69
4.  SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija    73
4.1.  Stratēģiskā virziena noteikšana    73
4.2.  Mārketinga stratēģijas tipi attiecībā pret konkurentiem    74
4.3.  SIA ”Ceplīši” stratēģija pret konkurentiem    76
4.3.1.  SIA ”Ceplīši” mārketinga stratēģija pret konkurentiem    76
4.3.2.  SIA „Ceplīši” cīņas stratēģija pret konkurentiem    77
4.3.2.1.  Sadarbība    77
4.3.2.2.  Sabiedriskās domas ietekmēšana    78
4.3.2.3.  Reklāma    78
4.3.2.4.  Cenu politika    79
4.3.2.5.  Pakalpojumu klāsts, kvalitāte    79
4.3.3.  SIA ”Ceplīši” konkurētspējīgas priekšrocības stratēģija    79
4.3.3.1.  Fokusēšanos uz pircēju    79
4.3.3.2.  Pircēju vēlmju apmierināšana    79
5.  SIA ”Ceplīši” nākotnes vīzija    81
  Secinājumi    84
  Priekšlikumi    85
  Izmantoto avotu saraksts    86
  Pielikumi    87
  Nr.1 Tūrisma likums    87
  Nr.2 Konkurences likums   
  Nr.3 Tūrisma produkts   
  Nr.4 Aptaujas anketa   
Extract

Šajā bakalaura darbā ir noteikta SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas tūrisma tirgū, pētīta konkurence un tūrisms, aprakstīta SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija un nākotnes vīzija, izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi.
Darbs sastāv no ievada, 5 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikumiem.
Ievadā ir aprakstīts darba mērķis, uzdevumi, pētīšanas metodes, darba teorētiskā nozīme un darba praktiskā nozīme.
1.nodaļā izpētīts Latvijas tūrisma tirgus
2.nodaļā noteikta SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas un Eiropas tūrisma tirgū
3.nodaļā izpētīta konkurence Latvijas tūrisma tirgū
4.nodaļā aprakstīta SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija
5.nodaļā aprakstīta SIA ”Ceplīši” nākotnes vīzija
Šī bakalaura darba tēma ir SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija. Autors izvēlējies šo tematu tādēļ, ka Latvijas valsts par prioritāti ekonomikā ir izvēlējusies tūrismu, kā arī tādēļ, ka ir pieaugusi Eiropas Savienības interese par Latviju kā jauno dalībvalsti , it sevišķi tūrisma jomā.
Darba mērķis ir SIA ”Ceplīši” vietas noteikšana Latvijas tūrisma tirgū, konkurences izvērtēšana un SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģijas izvēlēšanās.
Lai sasniegtu darba mērķi, tika izvirzīti vairāki uzdevumi:
Tūrisma nozares raksturošana
Latvijas tūrisma tirgus izpēte
Uzņēmuma SIA ”Ceplīši” nodarbošanās veida un atrašanās vietas konstatēšana
SIA ”Ceplīši” vietas noteikšana Latvijas tūrisma tirgū
Konkurences izpēte ,tai skaitā:
a)konkurences būtības un tās veidu apraksts;
b)konkurences likuma analīze;
c)mārketinga pētījuma, par konkurenci Latvijas tūrisma tirgū, veikšana
SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģijas izvēle
SIA ”Ceplīši” nākotnes vīzijas aprakstīšana

Pētīšanas metodes. Lai realizētu izvirzītos darba uzdevumus, tika izmantotas šādas pētīšanas metodes:
analizēta teorija par konkurenci, tūrismu, vadības stratēģiju, izvērtēta tās pielietošana uzņēmumā SIA ”Ceplīši”;
analizēta tūrisma un konkurences likumdošana;
tika veikts mārketinga pētījums
darba nobeigumā izteikti secinājumi un priekšlikumi.

Darba teorētiskā nozīme
Izpētīta un analizēta teorija par tūrismu, konkurenci un stratēģijām
Izpētīti un apkopoti dažādi statistikas dati par tūrismu Latvijā un Eiropā


Darba praktiskā nozīme
Noteikta SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas tūrisma tirgū
mārketinga pētījuma, par SIA ”Ceplīši” konkurentiem Latvijas tūrisma tirgū, rezultātā iegūti praktiski izmantojami dati par konkurentiem.
Izvēlēta SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija

Pēc autora domām šis darbs ir nepieciešams, lai SIA ”Ceplīši” vadītājs varētu izprast kādu vietu viņa uzņēmums ieņem Latvijas tūrisma tirgū un konkurējošo uzņēmumu vidū, kā arī, lai saprastu, kādu attīstības stratēģiju izvēlēties, lai uzņēmums varētu veiksmīgi darboties tūrisma tirgū, nest peļņu un būt konkurētspējīgs.

I NODAĻA
1. LATVIJAS TŪRISMA TIRGUS

1.1. Tūrisma nozares raksturojums
„Tūrisma nozare- tautsaimniecības nozare, kuras uzdevums ir tūrisma pakalpojumu sagatavošana un sniegšana. Savukārt tūrisma pakalpojumi ir mērķtiecīga darbība tūristu interešu un vajadzību apmierināšanai.
Tūrisma nozares Latvijā galvenie uzdevumi ir:
1) nodrošināt tūrismam brīvas un vienlīdzīgas iespējas, celt tā ekonomisko efektivitāti un radīt jaunas darba vietas;
2) veicināt Latvijas integrāciju starptautiskajā tūrisma apritē;
3) veicināt vietējā tūrisma attīstību un tūrisma pakalpojumu eksportu;
4) veicināt kultūrvēsturiskā un dabas mantojuma saglabāšanu un racionālu izmantošanu, kā arī nodrošināt kultūras un dabas tūrisma attīstību;
5) veicināt kūrortu resursu saglabāšanu un racionālu izmantošanu, kā arī nodrošināt rekreatīvā tūrisma attīstību;
6) paaugstināt to uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) konkurētspēju, kuri sniedz tūrisma pakalpojumus;
7) veicināt atvieglojumu piešķiršanu pensionāru, invalīdu, jauniešu un bērnu tūrismam;
8) nodrošināt vispusīgu un precīzu informāciju par tūrisma resursiem un tūrisma pakalpojumiem;
9) veicināt sniegto tūrisma pakalpojumu kvalitātes un tūrisma nozarē strādājošo kvalifikācijas paaugstināšanu;
10) nodrošināt tūrisma harmonisku attīstību saskaņā ar dabas aizsardzību tā, lai tūrisms nenonāktu pretrunā ar dabas aizsardzību.”[2]

„Tā kā tūrisms NACE (Vispārējā ekonomiskās darbības klasifikācija) klasifikācijā nav izdalīts kā atsevišķa nozare, pirmais uzdevums ir identificēt tūrisma nozari.
„ANO ( Apvienoto Nāciju Organizācija) un WTO (Pasaules tūrisma organizācija) tūrisma definīcija ir: Tūrisms ir personas darbības, kas saistītas ar ceļošanu un uzturēšanos ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas brīvā laika pavadīšanas, lietišķo darījumu kārtošanas vai citā nolūkā ne ilgāk kā vienu gadu.”[6,100]
Ir trīs tūrisma pamattipi: izejošais , ienākošais un vietējais tūrisms. SIA”Ceplīši” nodarbojas ar ienākošā un vietējā tūrisma apkalpošanu.

„Vadoties pēc likumā lietotās tūrisma uzņēmumu definīcijas, NACE klasifikācijā var noteikt ekonomiskās darbības, kas saistītas ar tūrismu tieši. Tūrisma nozare ir identificējama ar šādām ekonomiskajām darbībām no NACE :”[6,9]
H-Viesnīcas un restorāni
55 Viesnīcas un restorāni
55.1 Viesnīcas
55.11. Viesnīcas un moteļi ar restorānu
55.12 Viesnīcas un moteļi bez restorāna
55.2 Kempingi un citas īslaicīgas apmešanās vietas
55.21 Jauniešu kopmītņu un kalnu tūristu bāzes
55.22 Kempingi, ieskaitot apdzīvojamo autopiekabju laukumus
55.23 Pārējo citur neklasificētu apmešanās vietu nodrošinājums
I-Transports, glābšana un sakari
63 Transporta papilddarbību un palīgdarbību veidi; tūrisma aģentūru darbība
63.3 Citur neklasificēta tūrisma aģentūru un aģentu darbība; darbība, kas saistīta ar tūiristu apkalpošanu
63.30 Citur neklasificēta tūrisma aģentūru un aģentu darbība; darbība, kas saistīta ar tūiristu apkalpošanu


1.2. Latvijas Tūrisma Tirgus pieauguma tempi
SIA „Ceplīši” plānos ietilpst apkalpot Latvijas iedzīvotājus, kā arī Ārvalstu tūristus. Kā redzam pēc LR Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2004.gada 1.ceturksnī Latvijas iedzīvotāju skaits bija 2319200 [12], tātad tā būtu Latvijas tirgus daļa.
Centrālā statistikas pārvaldes ceļotāju apsekojuma rezultāti, pamatojoties LR Valsts robežsardzes datiem, liecina, ka 2003.gadā Latviju apmeklējis vislielākais ārzemnieku skaits pēdējo desmit gadu laikā.[12]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1115938
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register