Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:769704
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.07.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Saīsinājumi    6
  Ievads    7
1.  Finanšu analīzes būtība un metode    12
1.1.  Finanšu analīzes būtība    12
1.2.  Finanšu koeficientu analīze    17
1.3.  Faktoru analīze DuPont modelis    26
1.4.  Maksātspējas prognozēšana    28
1.5.  Prognozēšanas process un metodes    34
2.  Uzņēmuma finansiālās darbības analīze    38
2.1.  Uzņēmuma un nozares vispārējs raksturojums    38
2.2.  Horizontālā un vertikālā analīze    43
2.3.  Finanšu koeficientu analīze    50
2.4.  Apgrozījuma prognozēšana    64
3.  Uzņēmuma attīstības iespējas    71
3.1.  Latvijas tautsaimniecības attīstības raksturojums    72
3.2.  Reklāmas tirgus raksturojums    76
3.3.  Uzņēmuma attīstības iespējas    77
  Secinājumi un priekšlikumi    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    86
  Pielikumi    89
Extract

Ievads
Maģistra darba tēma "Uzņēmuma SIA "X" finansiālās darbības analīze un attīstības perspektīvas" tika izvēlēta tāpēc, ka jebkurā uzņēmumā ir svarīgi regulāri veikt tā finansiālās darbības analīzi, jo mūsdienu biznesa vides apstākļi un konkurence uzstāda arvien stingrākas prasības uzņēmumu vadības darbībai un efektivitātei, lai sasniegtu iespējami labākus darbības rādītājus. Brīvā tirgus apstākļos, kad ārējās vides faktori nepārtraukti un strauji mainās, veiksmīga uzņēmuma neatņemama sastāvdaļa ir ātra un efektīva spēja reaģēt uz notikušajām izmaiņām. Ierobežotie resursi nosaka nepieciešamību pārvaldīt tos iespējami efektīvākā veidā, tādējādi gūstot maksimālo atdevi no piesaistītās resursa vienības.
Uzņēmuma finansiālās darbības analīzes jautājums ir aktuāls, jo jebkura uzņēmuma konkurētspēja un maksātspēja lielā mērā ir atkarīga no to finanšu izmantošanas saprātīgas organizācijas. Tirgus ekonomikas apstākļos finanšu loma uzņēmuma funkcionēšanā ir pieaugusi, tāpēc jebkura uzņēmuma darbība un vadības lēmumu pieņemšana nav iespējama bez tās izpētes, analīzes un izvērtēšanas.
Visās ekonomiskās attīstības stadijās galvenais tautsaimniecības posms ir uzņēmums. Tieši uzņēmumā notiek produkcijas ražošana un pakalpojumu sniegšana patērētājiem, veidojas tieša saikne starp uzņēmuma darbiniekiem, ražošanas līdzekļiem un patērētājiem. Uzņēmums ir patstāvīgs saimniekošanas subjekts, kas ir dibināts produkcijas ražošanai, darbu izpildei vai pakalpojumu sniegšanai ar mērķi apmierināt sabiedrības vajadzības un iegūt peļņu.
Termins „analīze” ir radies no grieķu vārda „analysis” un tulkojumā nozīmē „sadalīt, saskaldīt”. Jebkura sadalīšana ļauj ieskatīties pētāmā objekta iekšpusē un noteikt katra elementa lomu un ietekmi. Ar analīzi plašākā nozīmē saprot spēju iepazīt priekšmetu un apkārtējās vides parādības, pamatojoties uz viena vesela sadalīšanu pa daļām, un to izpētīšanu visā tā būtībā.
Uzņēmuma vadīšana ir pārvaldības funkciju realizēšanas process, kas ir saistīts ar neskaitāmu saimniecisko operāciju veikšanu un kopumā veido uzņēmuma saimniecisko darbību. Pirms uzņēmumam svarīgu lēmumu pieņemšanas, tiek veikta saimnieciskās darbības analīze, tā apstiprina vadītāja lēmumus un ir zinātnisks pamatojums uzņēmuma vadīšanā, kā arī nodrošina šo lēmumu objektivitāti un efektivitāti. Vadītājs nedrīkst balstīties tikai uz savu intuīciju, viņa lēmumiem jābūt balstītiem uz konkrētiem aprēķiniem un ekonomisko analīzi.
Uzņēmuma saimnieciskās darbības analīzei ir svarīga loma uzņēmuma vadīšanā. Analīzes uzdevums ir noteikt uzņēmuma darbības efektivitāti pārskata periodā, izvirzīto mērķu sasniegšanu un uzņēmuma darbības attīstības iespējamos virzienus, ņemot vērā nepieciešamos un pieejamos materiālu, finanšu un darbaspēka resursus. Tāpēc analīze ir jāveic mērķtiecīgi, lai izzinātu tādas uzņēmuma iespējas un rezerves, kas nodrošinātu resursu optimālu izmantošanu.
Konkurence ir tirgus attiecību virzošais spēks, tā atsijā no saimnieciskās aprites visu to, kas neatbilst sabiedrisko vajadzību līmenim: novecojušu produkciju, profesijas un specialitātes, nerentablas tehnoloģijas un uzņēmumus. Lielākā daļa tirgus regulatoru pieder pie finanšu mehānisma elementiem, t.i., ietilpst finanšu sastāvā.
Finanses ir vēsturiska un ekonomiska kategorija. Kā vēsturiska kategorija finanses ir civilizācijas produkts. Tās radās vienlaicīgi ar tirdzniecību, kad naudas līdzekļi kļuva par maiņas ekvivalentu. Kā ekonomiska kategorija finanses ir attiecības, kas veidojas ar naudas līdzekļu plūsmu. Uzņēmuma naudas līdzekļu plūsma ir laikā nepārtraukta naudas plūsma, kurai nav iespējams noteikt ne sākumu, ne beigas. Taču finanses nav tikai ekonomiska vai vēsturiska kategorija, vienlaikus tās ir arī instruments, kas iedarbojas uz saimnieciskā subjekta ražošanas – komerciālo ciklu. Šī iedarbība notiek ar finanšu mehānisma palīdzību. Finanšu mehānisms ir finanšu sviru darbības sistēma, kas izpaužas kā finanšu resursu izmantošanas plānošana, organizēšana un kontrole.
Uzņēmuma darbības procesā tiek pārdota produkcija, sniegti pakalpojumi maksāta alga darbiniekiem, pirkti materiāli, iekārtas, notiek ražošanas atjaunošana un paplašināšana un tam visam ir nepieciešams atbilstošs finansiālais nodrošinājums un pareiza finanšu resursu sadale, kas, no vienas puses, nodrošinātu korektu peļņas sadali, no otras – ražošanas nepārtrauktību un uzņēmuma attīstību.
Uzņēmuma finansiālā darbība aptver visus dienestus un tās uzdevums, pieņemot atbilstošus ražošanas, investīciju un finanšu lēmumus, ir uzņēmuma mērķu realizēšana. Tieši šis uzdevums ir finanšu lēmumu pieņemšanas pamatā. Uzņēmuma mērķi var būt visdažādākie, tomēr pēc ekonomiskās teorijas katra uzņēmuma mērķis ir peļņas un uzņēmuma vērtības maksimizācija. Lai būtu iespējams maksimizēt uzņēmuma vērtību vai peļņu, vispirms ir nepieciešama uzņēmuma vērtības un peļņas novērtēšana, savukārt uzņēmuma vērtības vai peļņas precīzai noteikšanai ir svarīgi veikt uzņēmuma finansiālās darbības analīzi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −35,68 €
Work pack Nr. 1121977
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register