-
Skaņu izrunas sekmēšanas pedagoģiskie paņēmieni agrīnajā bērnībā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Anotācija latviešu valodā | 5 | |
Anotācija angļu valodā | 6 | |
1. | Valodas loma bērna attīstībā agrīnajā bērnībā | 8 |
1.1. | Valoda un runa | 9 |
1.2. | Runas attīstības posmi pirmsskolas vecumā | 10 |
1.3. | Agrīnās bērnības vecumposma un runas attīstības raksturojums | 12 |
1.4. | Runas attīstības uzdevumi agrīnajā bērnībā | 18 |
2. | Skaņu izrunas kultūras veidošanas uzdevumi un iespējas agrīnajā bērnībā | 21 |
2.1. | Skaņu izrunas kultūras veidošana un tās uzdevumi | 21 |
2.2. | Artikulācijas aparāta anatomija un fizioloģija | 22 |
2.3. | Skaņu izrunas sekmēšanas paņēmieni agrīnā bērnībā | 24 |
3. | Pedagoģisks pētījums par skaņu izrunas sekmēšanu agrīnajā bērnībā | 30 |
3.1. | Pētījuma mērķis, uzdevumi un organizācija | 30 |
3.2. | Bērnu vecāku viedokļa izzināšana par bērnu skaņu izrunas stāvokli | 31 |
3.3. | Skolotāju izzināšna par skaņu izrunas nepilnībām un to analīze | 35 |
3.4. | Sadarbība ar citiem pedagogiem un vecākiem | 41 |
3.5. | Pētījumā iesaistīto bērnu skaņu izrunas raksturojums pirms pētījuma | 42 |
3.6. | Dažādu paņēmienu pārbaude skaņu izrunas sekmēšanai | 45 |
3.7. | Iegūto rezultātu analīze | 49 |
Secinājumi | 52 | |
Izmantotā literatūra | 53 | |
Pielikumi | 55 |
Nekas bērnam nav tik svarīgs un viņa normālai attīstībai tik nozīmīgs kā emocionāla saikne ar pieaugušo. Valoda ir tikai šīs vecāku un bērna kontaktēšanās rezultāts. Taču arī tā attīsta un labvēlīgi ietekmē bērnu. Mazulis vēlas, lai vecāki viņu ne tikai fiziski noglāstītu, bet arī samīļotu ar mīļiem vārdiem. (Miltiņa, 2000,12)
“Pilnvērtīgai valodas attīstībai ir milzīga nozīme bērna intelektuālajā un personības attīstībā. Bērniem ar valodas traucējumiem ir ierobežotas iespējas kontaktēties ar līdzcilvēkiem, izprast citu cilvēku runu, saistīt to ar apkārtnē notiekošajiem procesiem, analizēt un izdarīt secinājumus par redzēto un dzirdēto. Līdz ar to bērnam var rasties mazvērtības komplekss. Mazulis sāk izvairīties no runāšanas, noslēdzoties sevī, kļūst bikls.Šādam stāvoklim ieilgstot, sākotnēji pilnīgi normāls bērns var sākst atpalikt savā psihiskajā attīstībā.“(Jelgavas bērnu poliklīnikas logopēde Ināra Gene) (Miltiņa, 2000,9)
Runājot par valodas nozīmi jāņem vērā, ka liela loma ir arī runai. Ikdienā runa palīdz cilvēkam sazināties ar pārējiem sabiedrības locekļiem, darīt viņiem zināmas savas ikdienas vajadzības, dalīties priekos un bēdās, saņemt informāciju no apkārtējiem un reaģēt uz to. Runa palīdz cilvēkam spert pirmos soļus pasaules izzināšanā (skola), saņemt vērtīgu zinātnisko informāciju (conferences, kongresi, lekcijas), uzzināt globālus politiskus notikumus (radio, televīzija), gūt vielu emocionālai un psiholoģiskai analīzei (teātra izrādes, filmas, dziesmas, raidlugas utt.). (Apele,1982,3)
Runas attīstīšana ir viens no intelektuālās attīstīšanas līdzekļiem. Tā nosaka arī vispārējo attīstību (domāšanu, jūtu pasaules vērtību orientāciju utt.). Bērni apgūst pasaules parādības, cilvēku savstarpējās attiecības. Viņi vēro un izsaka savu prieku, neizpratni, secinājumus. Norit sarežģīts process, jo katrai lietai, katrai likumsakarībai ir savs nosaukums. (Boša,1989,7).…
Tā kā mans pētījums ir par sigmatismu, tāpēc paņēmienus es pārbaudīšu pielāgojoties s skaņas apgūšanai. Pētījuma objekts: runas attīstība pedagoģiskajā procesā Pētījuma priekšmets: skaņu izrunas attīstība Pētījuma mērķis: Izzināt pedagoģiskos paņēmienus, kas sekmē skaņu izrunu agrā bērnībā. Pētījuma hipotēze: Skaņu izrunas attīstība agrā bērnībā tiek sekmēta, ja skolotājs • pārzin bērnu vajadzības un runas attīstības iezīmes, • pārzin bērna skaņu izrunas nepilnības • izvēlas skaņu izrunas nepilnībām atbilstošus vingrinājumus un realizē atbilstošā secībā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt teorētisko literatūru par bērna runas attīstību agrā bērnībā un skaņu izrunas sekmēšanu. 2. Empīriski pētīt dažādus pedagoģiskos paņēmieni skaņu izrunas sekmēšanai 3. Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izstrādāt ieteikumus un secinājumus. Izvēloties paņēmienus pētījumam es ņēmu vērā hipotēzes nosacījumus (ievēro bērna vajadzības, pārzināt skaņu izrunas nepilnības un izvēlēties tām atbilstošus
-
Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Term Papers38 Linguistics, Interpreting, Psychology, Pedagogy
- Skaņu izrunas sekmēšanas pedagoģiskie paņēmieni agrīnajā bērnībā
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Term Papers for university50
-
Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Term Papers for university38
Evaluated! -
Runātprasmes attīstība sākumskolā
Term Papers for university75
Evaluated! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Term Papers for university71
Evaluated! -
Valodas traucējumi 4 gadus veciem bēniem
Term Papers for university52
Evaluated!