Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:948945
 
Evaluation:
Published: 08.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Anotācija latviešu valodā    5
  Anotācija angļu valodā    6
1.  Valodas loma bērna attīstībā agrīnajā bērnībā    8
1.1.  Valoda un runa    9
1.2.  Runas attīstības posmi pirmsskolas vecumā    10
1.3.  Agrīnās bērnības vecumposma un runas attīstības raksturojums    12
1.4.  Runas attīstības uzdevumi agrīnajā bērnībā    18
2.  Skaņu izrunas kultūras veidošanas uzdevumi un iespējas agrīnajā bērnībā    21
2.1.  Skaņu izrunas kultūras veidošana un tās uzdevumi    21
2.2.  Artikulācijas aparāta anatomija un fizioloģija    22
2.3.  Skaņu izrunas sekmēšanas paņēmieni agrīnā bērnībā    24
3.  Pedagoģisks pētījums par skaņu izrunas sekmēšanu agrīnajā bērnībā    30
3.1.  Pētījuma mērķis, uzdevumi un organizācija    30
3.2.  Bērnu vecāku viedokļa izzināšana par bērnu skaņu izrunas stāvokli    31
3.3.  Skolotāju izzināšna par skaņu izrunas nepilnībām un to analīze    35
3.4.  Sadarbība ar citiem pedagogiem un vecākiem    41
3.5.  Pētījumā iesaistīto bērnu skaņu izrunas raksturojums pirms pētījuma    42
3.6.  Dažādu paņēmienu pārbaude skaņu izrunas sekmēšanai    45
3.7.  Iegūto rezultātu analīze    49
  Secinājumi    52
  Izmantotā literatūra    53
  Pielikumi    55
Extract

Nekas bērnam nav tik svarīgs un viņa normālai attīstībai tik nozīmīgs kā emocionāla saikne ar pieaugušo. Valoda ir tikai šīs vecāku un bērna kontaktēšanās rezultāts. Taču arī tā attīsta un labvēlīgi ietekmē bērnu. Mazulis vēlas, lai vecāki viņu ne tikai fiziski noglāstītu, bet arī samīļotu ar mīļiem vārdiem. (Miltiņa, 2000,12)
“Pilnvērtīgai valodas attīstībai ir milzīga nozīme bērna intelektuālajā un personības attīstībā. Bērniem ar valodas traucējumiem ir ierobežotas iespējas kontaktēties ar līdzcilvēkiem, izprast citu cilvēku runu, saistīt to ar apkārtnē notiekošajiem procesiem, analizēt un izdarīt secinājumus par redzēto un dzirdēto. Līdz ar to bērnam var rasties mazvērtības komplekss. Mazulis sāk izvairīties no runāšanas, noslēdzoties sevī, kļūst bikls.Šādam stāvoklim ieilgstot, sākotnēji pilnīgi normāls bērns var sākst atpalikt savā psihiskajā attīstībā.“(Jelgavas bērnu poliklīnikas logopēde Ināra Gene) (Miltiņa, 2000,9)
Runājot par valodas nozīmi jāņem vērā, ka liela loma ir arī runai. Ikdienā runa palīdz cilvēkam sazināties ar pārējiem sabiedrības locekļiem, darīt viņiem zināmas savas ikdienas vajadzības, dalīties priekos un bēdās, saņemt informāciju no apkārtējiem un reaģēt uz to. Runa palīdz cilvēkam spert pirmos soļus pasaules izzināšanā (skola), saņemt vērtīgu zinātnisko informāciju (conferences, kongresi, lekcijas), uzzināt globālus politiskus notikumus (radio, televīzija), gūt vielu emocionālai un psiholoģiskai analīzei (teātra izrādes, filmas, dziesmas, raidlugas utt.). (Apele,1982,3)
Runas attīstīšana ir viens no intelektuālās attīstīšanas līdzekļiem. Tā nosaka arī vispārējo attīstību (domāšanu, jūtu pasaules vērtību orientāciju utt.). Bērni apgūst pasaules parādības, cilvēku savstarpējās attiecības. Viņi vēro un izsaka savu prieku, neizpratni, secinājumus. Norit sarežģīts process, jo katrai lietai, katrai likumsakarībai ir savs nosaukums. (Boša,1989,7).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register