Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:750625
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.07.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  DISCIPLĪNA    3
1.1.  DISCIPLĪNAS TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS   
1.2.  DISCIPLĪNA MĀCĪBU PROCESĀ   
1.3.  DISCIPLĪNAS NODROŠINĀŠANAS PAŅĒMIENI   
1.4.  SKOLOTĀJA LOMA DISCIPLĪNAS NODROŠINĀŠANĀ   
2.  JAUNIEŠU VECUMA ĪPATNĪBAS   
2.1.  VECUMA RAKSTUROJUMS   
2.2.  FIZISKĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS   
2.3.  KOGNITĪVĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS   
2.4.  SOCIĀLĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS   
3.  MĀCĪBU PROCESS VIDUSSKOLĀ   
3.1.  MĀCĪBU PROCESS   
3.2.  MĀCĪBU PROCESA ĀRĒJĀ UN IEKŠĒJĀ STRUKTŪRA   
3.3.  MĀCĪBU PROCESA LIKUMSAKARĪBAS   
3.4.  MĀCĪBU PROCESA ORGANIZĀCIJAS VEIDI   
3.5.  VIDUSSKOLAS MĀCĪBU PROCESS   
4.  SKOLĒNU DISCIPLĪNAS PROBLĒMAS VIDUSSKOLAS MĀCĪBU PROCESĀ   
4.1.  EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS   
4.2.  EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA REZULTĀTU ANALĪZE   
4.2.1.  Pedagoģiskā novērošana   
4.2.2.  Anketēšana   
4.2.3.  Intervijas   
4.3.  EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA GAITĀ IEGŪTIE SECINĀJUMI   
  NOBEIGUMS   
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA   
Extract

4.3. Empīriskā pētījuma gaitā iegūtie secinājumi
Pēc šajā nodaļā apkopotajiem empīriskā pētījuma rezultātiem bakalaura darba autore secina, ka:
1. Visbiežāk sastopamā disciplīnas problēma novērojamajā klasē ir sarunāšanās neatbilstoši stundas uzdevumiem, kas izpaužas gandrīz katrā nodarbībā.
2. Cieņa un sadarbība, kas pastāv starp klases biedriem, var būtiski ietekmēt pedagoģisko procesu, un skolotājam ir jārosina tādas saskarsmes veidošanās skolēnu starpā, kas veicina veiksmīgu mācību satura apguvi un pozitīvu komunikāciju, nevis kavē to vai aptur pavisam.
3. Ir ļoti svarīgi, lai skolotāju un skolēnu starpā veidotos cieņa, kas palīdz uzturēt klasē veiksmīgu disciplīnu.
4. Disciplīnas problēmu aktualizēšanās un uzvedība stundās ir tieši atkarīga no pedagogu rīcības, attieksmes pret audzēkņiem, izvirzītajām prasībām un noteikumiem.
5. Skolēni mūsdienu vidusskolā atzīst to, ka disciplīna ir problēma viņu klasē, tomēr tikai daļa saskata savu atbildību par prasību neievērošanu.
6. Galvenās disciplīnas problēmas mūsdienu vidusskolā ir saistītas ar skolēnu stundu kavēšanu, sarunāšanos neatbilstoši nodarbības uzdevumiem, nogurumu, neinteresantām stundām un laba stundas plāna trūkumu.
7. Skolēni apzinās to, ka veicina disciplīnas problēmu attīstību mācību procesā, jo iesaka dažādus risinājumus, kas tiktu vērsti tieši pret viņiem, kā arī gaida, lai pedagogs rīkotos, būtu radošs un prasīgs.
8. Disciplīnas nodrošināšanā jāizmanto pēc iespējas efektīvākas metodes (piemēram, loģiskās sekas, preventīvā disciplīna, individuālas intereses veicināšana par mācību saturu u.c.), kas ir pārbaudītas un atzītas par veiksmīgām, lai lieki netērētu enerģiju, cīnoties ar uzvedības pārkāpumiem, bet varētu maksimāli pievērsties mācību satura apguvei un izpratnei.
9. Veiksmīga mācību procesa un disciplīnas nodrošināšanas pamatā ir ne tikai teorijas analīzes rezultātā iegūstamās atziņas un pārbaudītas metodes, bet arī radošums, cilvēciskas intereses izrādīšana par līdzcilvēkiem, ētikas ievērošana un laba veselība.

NOBEIGUMS
Izvirzītā pētījuma mērķa sasniegšanai – izpētīt disciplīnas problēmu izpausmes jauniešiem un to iespējamos risinājumus mācību procesā – darba autore veica teorētiskās literatūras analīzi par disciplīnu, jauniešu vecuma īpatnībām, mācību procesu, kā arī analizēja disciplīnu kā problēmu mūsdienu vidusskolā.
Analizējot teorētisko literatūru un ņemot vērā empīriskā pētījuma rezultātus, darba autore secina, ka mūsdienu vidusskolas audzēkņu disciplīnas problēmas ir lielā mērā atkarīgas no mācību procesa organizācijas formas, izvēles veiksmīguma un pedagoga profesionālās darbības, klasvadības pieejas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1316572
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register