Term Papers
Business and Law
Economics
Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās...-
Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5. un 6.klasē
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | SKOLĒNU SADARBĪBAS PRASMJU ATTĪSTĪBA MĀCĪBU PROCESĀ | 8 |
1.1. | Sadarbības prasmes, to attīstība mācību procesā | 8 |
1.2. | Skolēnu sadarbības prasmju veicinošas metodes | 13 |
1.3. | Pusaudžu vecumposma īpatnību ievērošana sadarbības prasmju attīstīšanā | 26 |
2. | SKOLĒNU SADARBĪBAS PRASMJU ATTĪSTĪBA EKONOMIKAS STUNDĀS 5.UN 6.KLASĒS | 29 |
2.1. | Sadarbības prasmju attīstības izpēte ekonomikas stundās 5. un 6.klasēs | 29 |
2.2. | Ieteikumi skolēnu sadarbības prasmju veicināšanā ekonomikas stundās 5.-6.klasēs | 37 |
NOBEIGUMS | 43 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 44 | |
PIELIKUMI | 46 | |
1.pielikums. | Anketa skolotājiem | 47 |
2.pielikums. | Vēroto stundu konspekti | 48 |
3.pielikums. | Mācību stundas vērošanas un novērtējuma lapa | 50 |
4.pielikums. | Vadīto stundu konspekts | 54 |
5.pielikums. | Pašizvērtējuma anketa 6.klasei | 57 |
Diplomdarba tēma „Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs” teorētiskajā pamatojumā ir pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku atziņas par sadarbību un sadarbības prasmēm.
Diplomdarba pirmajā daļā tiek raksturotas sadarbības, sadarbības prasmju jēdziens, to nozīme mācību procesā un skolēnu tālākajās dzīves jomās. Kā arī tiek apzinātas mācību metodes, kas veicina sadarbības prasmju attīstību.
Otrajā daļā veikts pētījums, kurā tika apzināta reālā situācija sadarbības prasmju veicināšanā ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs, analizēti pētījumā iegūtie dati, apzināti ieteikumi skolēnu sadarbības prasmju veicināšanai ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs.
Pētījumā izmantotas pētījuma metodes – teorijas analīze, anketēšana, intervija, novērošana, skolēnu gala produktu analīze, pedagoģiskās situācijas modelēšana, dokumentu analīze.
Sabiedrībā bieži vien notiek pārmaiņas, kas ietekmē skolu, jo sabiedrība sagaida, ka tās pilsoņi būs spējīgi aktīvi pielāgoties un darboties strauji mainīgajā dzīvē. Izglītības morāls mērķis ir uzlabot sabiedrības locekļu dzīvi, palīdzēt veidoties pilsoņiem, kas var dzīvot un strādāt arvien sarežģītākā sabiedrībā.
Šodienas skolēniem jāapgūst pamatīgas zināšanas, attieksmes un prasmes, jāiegūst gatavība dzīves darbībai, kāda nepieciešama 21. gadsimta cilvēkam. Gatavības komponenti ir patstāvība, atbildība, darbības pieredze un sociālā pieredze. Darbības un sociālā pieredze ietver sevī arī svarīgu prasmi – sadarboties.
Izglītības uzdevums ir palīdzēt apgūt tās prasmes, kuras nepieciešamas dažādās dzīves jomās: darbā, mācībās, personīgajā un sabiedriskajā dzīvē. Svarīgi, lai šīs prasmes skolēns jau sāktu apgūt no pirmajiem skolas gadiem. Tieši skolā sāk veidoties cilvēka prasme sazināties un sadarboties ar citiem, tieši skolā mēs mācāmies būt toleranti pret citu personu uzskatiem un dzīves veidu, pret to kultūru un vērtībām. Prasmes nevar iemācīt, tās var apgūt, tikai pašam iesaistoties darbībā, kopā ar citiem mācoties spriest, diskutēt, imitēt reālās dzīves situācijas, radīt idejas, pieņemt lēmumus.
Sociālās prasmes kļūst būtiskas gan personīgajā dzīvē, gan karjeras izvēlē. Skolēnu iekļaušanās skolas vidē un sabiedrībā vienmēr ir bijusi nozīmīga problēma kā skolotājiem, vecākiem, tā arī, protams, pašiem skolēniem. Tādēļ to apguve ir svarīgs nosacījums katra skolēna izaugsmei un tālākās dzīves veidošanā.…
Diplomdarba tēma „Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs” teorētiskajā pamatojumā ir pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku atziņas par sadarbību un sadarbības prasmēm. Diplomdarba pirmajā daļā tiek raksturotas sadarbības, sadarbības prasmju jēdziens, to nozīme mācību procesā un skolēnu tālākajās dzīves jomās. Kā arī tiek apzinātas mācību metodes, kas veicina sadarbības prasmju attīstību. Otrajā daļā veikts pētījums, kurā tika apzināta reālā situācija sadarbības prasmju veicināšanā ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs, analizēti pētījumā iegūtie dati, apzināti ieteikumi skolēnu sadarbības prasmju veicināšanai ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs. Pētījumā izmantotas pētījuma metodes – teorijas analīze, anketēšana, intervija, novērošana, skolēnu gala produktu analīze, pedagoģiskās situācijas modelēšana, dokumentu analīze. Diplomdarba apjoms 57 lappuses. Darbā ietilpst 8 attēli,9 tabulas,31 literatūras avots un 5 pielikumi. Darbs sastāv no ievada, divām daļām, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikumiem. Atslēgvārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, mācību metodes, ekonomika.
- Desmitās klases skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās
- Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
- Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5. un 6.klasē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Priekšmetiskās vides nozīme matemātisko priekšstatu veicināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
Term Papers for university92
Evaluated! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Term Papers for university83
Evaluated! -
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Term Papers for university55
Evaluated! -
Speciālās skolas jaunāko klašu skolēnu savstarpējā saskarsme: problēmas un risinājumi
Term Papers for university68
-
Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Term Papers for university48
Evaluated!