Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:457474
 
Evaluation:
Published: 19.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  SKOLĒNU SADARBĪBAS PRASMJU ATTĪSTĪBA MĀCĪBU PROCESĀ    8
1.1.  Sadarbības prasmes, to attīstība mācību procesā    8
1.2.  Skolēnu sadarbības prasmju veicinošas metodes    13
1.3.  Pusaudžu vecumposma īpatnību ievērošana sadarbības prasmju attīstīšanā    26
2.  SKOLĒNU SADARBĪBAS PRASMJU ATTĪSTĪBA EKONOMIKAS STUNDĀS 5.UN 6.KLASĒS    29
2.1.  Sadarbības prasmju attīstības izpēte ekonomikas stundās 5. un 6.klasēs    29
2.2.  Ieteikumi skolēnu sadarbības prasmju veicināšanā ekonomikas stundās 5.-6.klasēs    37
  NOBEIGUMS    43
  LITERATŪRAS SARAKSTS    44
  PIELIKUMI    46
1.pielikums.  Anketa skolotājiem    47
2.pielikums.  Vēroto stundu konspekti    48
3.pielikums.  Mācību stundas vērošanas un novērtējuma lapa    50
4.pielikums.  Vadīto stundu konspekts    54
5.pielikums.  Pašizvērtējuma anketa 6.klasei    57
Extract

Diplomdarba tēma „Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs” teorētiskajā pamatojumā ir pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku atziņas par sadarbību un sadarbības prasmēm.
Diplomdarba pirmajā daļā tiek raksturotas sadarbības, sadarbības prasmju jēdziens, to nozīme mācību procesā un skolēnu tālākajās dzīves jomās. Kā arī tiek apzinātas mācību metodes, kas veicina sadarbības prasmju attīstību.
Otrajā daļā veikts pētījums, kurā tika apzināta reālā situācija sadarbības prasmju veicināšanā ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs, analizēti pētījumā iegūtie dati, apzināti ieteikumi skolēnu sadarbības prasmju veicināšanai ekonomikas stundās 5.un 6.klasēs.
Pētījumā izmantotas pētījuma metodes – teorijas analīze, anketēšana, intervija, novērošana, skolēnu gala produktu analīze, pedagoģiskās situācijas modelēšana, dokumentu analīze.
Sabiedrībā bieži vien notiek pārmaiņas, kas ietekmē skolu, jo sabiedrība sagaida, ka tās pilsoņi būs spējīgi aktīvi pielāgoties un darboties strauji mainīgajā dzīvē. Izglītības morāls mērķis ir uzlabot sabiedrības locekļu dzīvi, palīdzēt veidoties pilsoņiem, kas var dzīvot un strādāt arvien sarežģītākā sabiedrībā.
Šodienas skolēniem jāapgūst pamatīgas zināšanas, attieksmes un prasmes, jāiegūst gatavība dzīves darbībai, kāda nepieciešama 21. gadsimta cilvēkam. Gatavības komponenti ir patstāvība, atbildība, darbības pieredze un sociālā pieredze. Darbības un sociālā pieredze ietver sevī arī svarīgu prasmi – sadarboties.
Izglītības uzdevums ir palīdzēt apgūt tās prasmes, kuras nepieciešamas dažādās dzīves jomās: darbā, mācībās, personīgajā un sabiedriskajā dzīvē. Svarīgi, lai šīs prasmes skolēns jau sāktu apgūt no pirmajiem skolas gadiem. Tieši skolā sāk veidoties cilvēka prasme sazināties un sadarboties ar citiem, tieši skolā mēs mācāmies būt toleranti pret citu personu uzskatiem un dzīves veidu, pret to kultūru un vērtībām. Prasmes nevar iemācīt, tās var apgūt, tikai pašam iesaistoties darbībā, kopā ar citiem mācoties spriest, diskutēt, imitēt reālās dzīves situācijas, radīt idejas, pieņemt lēmumus.
Sociālās prasmes kļūst būtiskas gan personīgajā dzīvē, gan karjeras izvēlē. Skolēnu iekļaušanās skolas vidē un sabiedrībā vienmēr ir bijusi nozīmīga problēma kā skolotājiem, vecākiem, tā arī, protams, pašiem skolēniem. Tādēļ to apguve ir svarīgs nosacījums katra skolēna izaugsmei un tālākās dzīves veidošanā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1129884
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register