Term Papers
Humanities
Social Work
Sociālā atbalsta programmas lauku kopienā darbā ar ģimenē...-
Sociālā atbalsta programmas lauku kopienā darbā ar ģimenēm ar bērniem
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Sociālā darba lauku kopienā raksturojums | 9 |
1.1. | Kopienas jēdziena raksturojums | 10 |
1.2. | Sociālā atbalsta jēdziena raksturojums | 12 |
2. | Ģimeņu ar bērniem psihosociālās problēmas lauku kopienā | 16 |
2.1. | Sociālais atbalsts ģimenēm ar bērniem Latvijas lauku kopienās likumiskajā aspektā | 23 |
3. | Sociālā atbalsta programmu izpēte un nepieciešamība N pagasta lauku kopienā | 26 |
3.1. | N pagasta lauku kopienas izpēte | 26 |
3.2. | N pagasta padomes darbinieku skatījums uz sociālā atbalsta programmu nepieciešamību darbā ar ģimenēm ar bērniem | 29 |
3.3. | N pagasta lauku kopienā dzīvojošo ģimeņu ar bērniem aptaujas rezultātu apkopojums | 31 |
3.4. | Jēdziena ‘Sociālā atbalsta programma lauku kopienās dzīvojošām ģimenēm ar bērniem’ definējums | 38 |
4. | Sociālā atbalsta programmas ģimenēm ar bērniem apraksts N pagasta lauku kopienai | 40 |
Rezultāti un diskusija | 44 | |
Secinājumi | 46 | |
Pateicības | 50 | |
Izmantotie informācijas avoti | 51 | |
Pielikumi | 53 |
Secinājumi
Diplomdarba izstrādes gaitā autore nonāca pie daudziem secinājumiem. Apkopojot tos, izdalīja 16 svarīgākos:
1. Kopienas darbs, autoresprāt, tā ir cilvēku atbalstīšana viņu kopienas pilnveidošanas procesā, uzsākot kolektīvas darbības šajā kopienā. Pēc autores domām, šajā procesā nereti ir nepieciešama kopienas vadītāja piedalīšanās. Latvijas lauku kopienās tie visbiežāk ir pagasta priekšsēdētāji, kuri pārstāv un aizstāv savas lauku kopienas iedzīvotāju intereses. Taču sociālās dabas jautājumos iedzīvotājus vada un atbalsta sociālais darbinieks.
2. Pētot ‘kopienas’ jēdzienu un savienojot to ar ‘sociālā darba’ jēdzienu, diplomdarba autore nonāca pie secinājuma, ka kopienas sociālā darba būtība ir:
• Nodrošināt cilvēkiem, kuri pieder pie vienas kopienas, vai kādas īpašo vajadzību grupas (piemēram, cilvēki ar runas defektiem) rast veidus kā labāk rīkoties un sadzīvot;
• palīdzēt viņiem rast risinājums, tik daudz cik tas ir iespējams, mēģināt viņos attīstīt iemaņas būt neatkarīgākiem un drošākiem šajā procesā.
3. Ir virkne faktoru, kas sarežģī sociālo darbu lauku kopienās. Tie ir: ierobežota pieeja resursiem, zems valsts sociālās palīdzības līmenis, sabiedriskā un privātā atbalsta avotu trūkums, izolētība un teritoriālais attālums, konfidencialitātes trūkums, zems izglītības līmenis. Šādos apstākļos lauku kopienu iedzīvotājiem ir ļoti grūti pašiem rast sevī un apkārtējā vidē pietiekami daudz vajadzīgos resursus, lai risinātu savas ģimenes problēmas un veidot veselīgu ģimenes modeli. Lauku kopienas iedzīvotāji visbiežāk sastopas ar tādām problēmām kā bezdarbs, alkoholisms, emocionālā vai fiziskā vardarbība ģimenē, ne izglītotība utt.
4. Kopumā, sociālais darbs lauku kopienās tiek veikts ierobežoto resursu apstākļos. To var kvalificēt kā vienu no sarežģītākajām sociālā darba sfērām, kuras prasa stingru profesionāļu atlasi, lai nepieļautu darbinieku „profesionālo izdegšanu”, tādēļ, ka nav gatavi strādāt tik sarežģītos apstākļos. Sociālajam darbiniekam, kurš strādā ar lauku kopienas iedzīvotājiem, ir jābūt gatavam un spējīgam strādājot ar gadījumu, iesaistīt visdažādākos resursus problēmu risināšanai. Viņam ir jāsaskata galvenās savas lauku kopienas problēmas un jāprot atrast likumsakarības, cēloņus, analizēt problēmas sekas. Tas ir nepieciešams lai veidotu vienotu sociālā atbalsta programmu konkrētai lauku kopienas iedzīvotāju grupai, kura palīdzētu pēc iespējas efektīvāk un ātrāk rast risinājumus un attīstīt iedzīvotājos pašos spēkus un resursus turpmāko problēmu risināšanai.
…
Mērķis ir sociālā atbalsta programmu lauku kopienā teorētiskā analīze un pamatojums darbā ar ģimenēm ar bērniem. Darbs sastāv no 4 nodaļām, un 7 apakšnodaļām.. Pirmajā nodaļā tiek analizēti jēdzieni ‘sociālais atbalsts’, ‘kopiena’. Otrajā nodaļā autore apskata ģimenes jēdzienu un lauku kopienā dzīvojošās ģimenes īpatnības, kā arī analizē Latvijas lauku kopienās sniegto atbalstu ģimenēm ar bērniem. Trešajā nodaļā autore veic intervijas ar profesionāļiem, kuri ikdienā saskaras ar N pagasta lauku kopienās dzīvojošo ģimeņu ar bērniem problēmu identificēšanu un risināšanu un veic šo interviju analīzi, aptaujā 10 N pagasta lauku kopienā dzīvojošās ģimenes ar bērniem un analizē viņu skatījumu uz šodienas ģimeņu situāciju un problēmām, kā arī salīdzinājumam piedāvā iepazīties ar interneta aptaujas rezultātiem, kur tika uzdoti tādi paši jautājumi Latvijas laukos dzīvojošām ģimenēm. Autore arī piedāvā savu ‘Sociālā atbalsta programmu lauku kopienās dzīvojošām ģimenēm ar bērniem’ jēdziena skaidrojumu. Ceturtajā nodaļā autore izstrādā Sociālā atbalsta programmas aprakstu N pagasta lauku kopienā dzīvojošām ģimenēm ar bērniem. Diplomdarba noslēgumā tiek apkopoti secinājumi par paveikto.
- Alternatīvas brīvības atņemšanai nepilngadīgiem likumpārkāpējiem un profilaktiskais sociālais darbs
- Sociālā atbalsta programmas lauku kopienā darbā ar ģimenēm ar bērniem
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
Term Papers for university50
Evaluated! -
Sociālā rehabilitācija atkarīgajiem kristīgā kopienā
Term Papers for university98
Evaluated! -
Sociālā pedagoga darbība pusaudžu konfliktrisināšanas prasmju attīstīšanā skolā
Term Papers for university105
Evaluated! -
Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā
Term Papers for university78
-
Sociālās palīdzības organizatora darbības specifika lauku kopienā
Term Papers for university54