Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:392552
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pusaudžu deviantas uzvedības raksturojums    6
2.  Internātskolas bērnu un viņu ģimeņu izpēte    24
3.  Sociālā pedagoga darba programma deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā    41
4.  Sociālā pedagoga darba programmas deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā aprobācijas analīze    44
  Nobeigums    46
  Literatūras saraksts    49
  Anotācija    51
Extract

Lai cilvēks būtu laimīgs un varētu pilnvērtīgi attīstīties, nepieciešami daudz nosacījumu. Viens no tiem ir veiksmīga socializācija. Bērna socializācijā liela nozīme ir sociālai videi. Cilvēka sociālā vide nepārtraukti paplašinās, sākumā tā ir tikai ģimene, tad tai pievienojas radinieki, draugi, skolas vide un tā vides papaplašināšanās notiek visā cilvēka dzīves periodā. Sociālā vide ir tā, kas visciešāk ietekmē bērna attīstību un no tā, cik šī vide ir labvēlīga bērna attīstībai, ir atkarīgs kā bērns būs sagatavots patstāvīgai dzīvei, vai viņš spēs ievērot sabiedrībā pieņemtās normas, vai viņš spēs iekļauties sabiedrībā un vai sabiedrība pieņems viņu. Kā bērns ievēro sabiedrībā pieņemtās normas, vai viņš tās izprot un uzskata par nepieciešamām, ir atkarīgs no vairākiem apstākļiem, bet liela nozīme ir tam kāda pieredze šo normu ievērošanā ir bijusi bērnam viņa ģimenē. Vai ģimene sekmē šo normu pieņemšanu un ievērošanu, vai tieši otrādi, ir vide, kurā sabiedrībā pieņemtās normas netiek ievērotas un kurās to pieņemšana un ievērošana netiek prasīta arī no bērniem.
Pēdējos gados arvien vairāk ir to bērnu, kuru pieredze, bērnam vistuvākajā sociālajā vidē – ģimenē, uzskatāma par negatīvu. Ģimene savas funkcijas bērnu socializācijā bieži nespēj veikt gan objektīvu, gan subjektīvu iemeslu dēļ. Kā būtiskus iemeslus var minēt ģimeņu slikto materiālo stāvokli, jo 19,9% mātes vērtē, ka var atļauties tikai pašu nepieciešamāko, bet 5,5% - ka trūkst arī paša nepieciešamākā. [8, 11] Tātad ceturtā daļa ģimeņu vērtē, ka viņu materiālais stāvoklis ir zem vidējā.
Pēc skolēnu aptaujas datiem, 12,4% skolēnu norāda, ka viņu vecāki pārāk daudz lieto alkoholu, bet īpaši liels šis rādītājs ir ģimenēs, kuras spēj materiāli nodrošināt tikai pašu nepieciešamāko – 23,9% un ģimenēs, kurās trūkst paša nepieciešamākā – 50%. [8, 14 –15]
Tātad sociāli – ekonomiskā situācija daudzās ģimenēs ir būtisks faktors, kas izraisa daudzus citus riskus, ka ģimenē bērns netiek mīlēts, bet ir apdraudēta gan viņa attīstība un dažkārt arī veselība un pat dzīvība.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register