Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:156914
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    8
  Ievads    8
1.  Atkarības jē¬dzienu skaidrojums    11
2.  Alkohola atkarības rašanās iemesli un ietekmes faktori    16
2.1.  Cēloņi un sekas    23
2.2.  Ārstēšanās iespējas un programmas    26
3.  Sociālā darbinieka loma atkarības profilakses darbā    30
3.1.  Sociālās problēmas pazīmes sociālā darba kontekstā    31
3.2.  Latvijas Republikas normatīvo aktu pielietojums    33
4.  Pētījuma analīze    37
4.1.  Respondentu raksturojums    37
4.2.  Pētījuma procedūra un instrumentārijs    38
4.3.  Pētījuma rezultātu apstrāde un interpretācija    39
5.  Sociālā darba uzdevumi alkohola atkarīgo situācijas uzlabošanā    46
  Secinājumi un priekšlikumi    47
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    50
  Pielikumi    52
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Iepazīstoties ar literatūru, analizējot, veicot pētījuma darbu un apkopojot iegūto informāciju var secināt, ka :
1. Alkohola atkarības problēma pasaulē ir daudzdimensionāla. Un tā skar politikas, sociālo, juridisko, veselības, kā arī kultūras sfēru un ietekmē visu sabiedrību kopumā;
2. Par pamatu tam bieži vien alkohola atkarībā „iestigušajam” cilvēkam tā lietošana ir noteicošais iemesls zaudētiem ienākumiem, lielām veselības aprūpes izmaksām un sairušām ģimenēm.
3. Alkohola atkarīgie labprātīgi maz meklē palīdzību pie sociālajiem darbiniekiem. Turpretī atkarīgo ģimenes locekļi vai tuvinieki sociālā darbinieka pakalpojumus izmanto vairāk.
4. Galvenās alkohola lietošanas sociālās sekas ir : ugunsgrēka izraisīšana un bojā gājušie; noziegumu izdarīšana alkohola reibumā; nelaimes gadījumi darba vietās, kurus izraisa alkohola atkarīgie; ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājušie; varmācība, ko izraisa alkohola atkarīgie; problēmas ģimenē, bērnu atstāšana novārtā; veselības problēmas.
5. Viennozīmīgi nevar apgalvot, ka bērni „iet” vecāku alkohola tradīcijās, un arī, ka tas nevar atgadīties, taču ja vecāki ir alkohola atkarīgie, tas četras reizes palielina iespēju, ka arī viņu bērni kļūs par alkoholiķiem.
6. Sociālā darbinieka darbs ar alkohola atkarīgajiem vairāk izpaužas kā konsultējošs, izglītojošs un kontrolējošs, tajos gadījumos, ja ģimenē ir nepilngadīgi bērni.
7. Kā svarīgākās sociālā darbinieka lomas ir: sociālā gadījuma vadītājs, iespēju piedāvātājs, vidutājs, izglītotājs, plānotājs, atbalstītājs u.c.
8. Sociālie darbinieki, respektīvi, ja rastos šāda iespēja, sāktu sabiedrības izglītošanu par atkarību izraisošajiem, postošajiem faktoriem, reklamējot veselīgu dzīves veidu un piedāvājot sabiedrībai alternatīvas.
9. valstiskā līmenī veidot un atbalstīt starpdisciplionāru sadarbību, kas paver iespējas izmantot plašu klāstu palīdzības pasākumu, lai izmainītu alkohola atkarīgo dzīves situāciju.

Darba autore izstrādāja priekšlikumus pašvaldību sociālajiem dienestiem:
1. Pašvaldībai sadarbībā ar policijas municipālajiem darbiniekiem noteikt alkohola pieejamības ierobežojumus, tirdzniecības laika samazināšanu uz alkoholiskajiem dzērieniem, privāto nelegālo tirgošanas punktu izskaušanu;
2. Piesaistīt Nevalstisko organizāciju sektoru, lai popularizētu veselīgu dzīves veidu. (bukleti, bezmaksas avīzes, plakāti, semināri, informatīvie biļeteni, stendi, lekcijas, utt.);
3. Alkohola pieejamības samazināšanai būtu arī jānosaka pašvaldībai un policijai, ka noteiktā rādiusā ap sabiedriskām celtnēm (piemēram, skolām, slimnīcām, valsts un pašvaldību iestādēm) aizliegts tirgot un lietot alkoholu;
4. Piesaistīt starpprofesionāļu komandas speciālistus ( psihologus, ģimenes ārstus, policijas darbiniekus, sociālos pedagogus, narkologus, juristus) pret alkohola lietošanas kampaņās, to mazināšanā:
• bērnu izglītošana un audzināšana skolās, ko veic sociālie darbinieki sadarbībā ar skolas pedagogiem;
• visas sabiedrības izglītošana, uzsvaru liekot uz vietēja līmeņa aktivitātēm popularizējot veselīgu dzīvesveidu;
• masu informācijas līdzekļu nostāja un informatīvās kampaņas par lietošanas negatīvajām sekām;
• brīdinošie uzraksti uz alkoholisko dzērienu pudeļu etiķetēm un tirdzniecības vietās;
• reklāmas ierobežošana kā viens no visiedarbīgākajiem līdzekļiem, tai skaitā – „slēptās” reklāmas ierobežošana.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register