Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:607233
 
Evaluation:
Published: 09.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 60 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saturs    3
  Jēdzienu skaidrojums, saīsinājumi    4
  Ievads    6
1.  Politiskās darba kārtības veidošanas teorija    9
2.  Eiropas valstu realizētā sociālo mājokļu politikā    14
2.1.  Lietuvas pieredze sociālo mājokļu politikas attīstībā    17
2.2.  Polijas pieredze sociālo mājokļu politikas attīstībā    20
3.  Latvijas mājokļu politikas attīstība kopš 1996.gada    25
3.1.  Latvijas politikas dokumenti un likumdošana mājokļu politikas jomā    26
3.2.  Par mājokļu politiku atbildīgo iestāžu institucionālais ietvars    32
4.  Latvijas sociālo mājokļu politika    38
4.1.  Sociālo mājokļu definēšana un izpratne    39
4.2.  Citi palīdzības veidi iedzīvotājiem mājokļu jautājumu risināšanā    43
4.3.  Valsts un privātā partnerība kā efektīvs instruments sociālo mājokļu fonda palielināšanā    49
5.  Nobeigums    53
  Izmantotās literatūras saraksts    57
  Anotācija    64
Extract

Politiskās darba kārtības veidošanas teorija

Politiskā darba kārtība ir jautājumu, problēmu loks (saraksts), kas ir paredzēti izskatīšanai valdībā, no latīņu valodas – lietas, kuras ir darāmas. Tās veidošana ir viens no pašiem nozīmīgākajiem politiskajiem procesiem. Darba kārtība norāda uz valdības prioritāšu sarakstā esošajiem jautājumiem, uz tiem, kuri tiks risināti pirmām kārtām, kuri otrām kārtām un kuri pagaidām vispār nav iekļauti šajā valdības dienas darba kārtībā.
Pastāv vairākas politiskās darba kārtības veidošanas teorijas. Šajā darbā izvēlējos apskatīt darba kārtības veidošanas teoriju krīzes apstākļos.
Skaidrojot krīzes jēdzienu, jāsaka, ka tas ir izšķirošs pavērsiens, sarežģīts vai bīstams stāvoklis, kas prasa izšķirošu lēmumu. Krīze bieži tiek interpretēta arī kā pamats politiskām pārmaiņām. Daudzas teorijas apvieno sevī gan krīzes apstākļus, gan politiskās izmaiņas. Šajā darbā apskatīšu pētnieku M.Grindle un J.Thomas darba kārtības veidošanas teoriju krīzes apstākļos. Bet pirms tam nedaudz ieskatoties citu autoru pieejām redzams, ka, piemēram, šķiru analītiskā modeļa pārstāvji uzskata, ka krīzes situācija dod lēmumu pieņēmējiem lielāku neatkarību no citiem sociālajiem aktieriem ietekmēt dominējošās sociālās šķiras varu un intereses. Sabiedriskās izvēles teorētiķiem krīze ir vienreizēja iespēja, lai izvirzītu, piemēram, tik plašus jautājumus kā nacionālās intereses. Birokrātiskā politikas pieeja krīzi uztver kā apstākļus, kas bieži vien izceļ „birokrātiskās spēles”, kur runa iet par birokrātiskā aparāta likmēm un esošajām iespējām. Savukārt valsts pieejas teorētiķiem krīze ir iespēja valsts elitēm definēt jaunas stratēģijas galveno attīstības problēmu risināšanai un aktīvi iesaistīties reformu realizēšanā. Tātad redzams, ka kopsummā krīze visās šajās pieejās ir brīdis vai iespēja, lai ieviestu nozīmīgas pārmaiņas sabiedriskajā kārtībā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register