Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:482368
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.07.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 49 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    5
  Pamatterminu skaidrojums    13
1.  Teorētiskais skatījums uz ģimenes pamatnostādnēm    14
1.1.  Ģimenes būtība    14
1.2.  Augsta riska ģimeņu ar bērniem raksturojums    18
1.3.  Augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības    21
2.  Sociālā pedagoga darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem    27
3.  Sociālā darbinieka darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem    34
4.  Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbības teoretiskie aspekti    42
4.1.  Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbības raksturojums    42
4.2.  Sociālā pedagoga un sociālā darbinieka kopīgās un atšķirīgās darbības    47
4.3.  Resursi sociālā pedagoga un sociālā darbinieka darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem    51
4.4.  Normatīvie akti tēmas kontekstā    53
5.  Praktiskā izpēte sociālā pedagoga un sociālā darbinieka sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    60
5.1.  Ventspils pašvaldības un pilsētas sociālā dienesta raksturojums    60
5.2.  Ventspils pašvaldības augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmas un vajadzības    67
5.3.  Sociālo pedagogu darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    82
5.4.  Sociālo darbinieku darbs ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    88
5.5.  Profesionāļu sadarbība darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    94
6.  Sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības modelis darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā    101
  Nobeigums    105
  Izmantotā literatūra    107
  Pielikumi    112
Extract

NOBEIGUMS
Šobrīd valsts sociālekonomiskā situācija nelabvēlīgi ietekmē ģimeņu sociālo funkcionēšanu. Nereti ģimenes ar bērniem, nespējot pašas apmierināt savas vajadzības, saskaras ar sociālām problēmām. Efektīvs sociālpedagoģisks un psiholoģisks darbs ar bērniem un viņu ģimenēm notiek, ja vecāki savu problēmu risināšanā piesaista profesionāļus, kuru pienākums ir palīdzēt ģimenei uzlabot funkcionēšanas spējas. Gadījumos, kad profesionāļi saņem informāciju par bērnu tiesību pārkāpumiem no trešās personas, un bērnu vecāki noliedz notiekošo ģimenē, iesaistīto institūciju speciālistu darbs ar problēmsituācijas mazināšanu nebūs tik efektīvs.
Bakalaura darba autore, veicot praktisko izpēti sociālo pedagogu un sociālo darbinieku darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā, ir noskaidrojusi, ka par galveno sociālo problēmu vecāki no augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā saskata iztikas līdzekļu trūkumu un nodarbinātības problēmu, un kā risinājumu tam saredz materiāla atbalsta saņemšanu. Ņemot vērā to, ka pētījuma gaitā augstākminētajās ģimenēs tika norādījušas par vardarbības esamību un atkarību izraisošu vielu lietošanu ģimenē, var secināt, ka vecāki neapzinās savu sociālo situāciju un jomas, kurās ir nepieciešams atbalsts.
Analizējot sociālos pakalpojumus augsta riska ģimenēm ar bērniem, kā arī sociālo pedagogu un sociālo darbinieku darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā, ir secināms, ka ir vērojams augsta riska ģimeņu ar bērniem pieaugums, darbs ar tām notiek, taču piedāvātie sociālie pakalpojumi un sociālā palīdzība daļēji apmierina augsta riska ģimeņu vajadzības, līdz ar to ne visas viņu sociālās problēmas tiek risinātas.
Sasniegtie pētījuma rezultāti norāda par nepieciešamību veicināt sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības pilnveidošanu, lai katrs profesionālis apzinātos un izprastu savu lomu un funkcijas augsta riska ģimeņu ar bērniem problēmsituāciju risināšanā.
Praktiskās izpētes gaitā tika noskaidrots, ka palielinot sociālo darbinieku skaitu, kuri veic sociālo darbu ar augsta riska ģimenēm ar bērniem, un atjaunojot supervīzijas saņemšanas iespējas abiem profesionāļiem, kā arī izstrādājot abu profesionāļu sadarbības modeli, ir iespējams pilnveidot un uzlabot sociālpedagoģisko darbu ar augstākminēto klientu grupu. Savukārt tas sekmētu ātrāku ģimeņu funkcionēšanas spēju uzlabošanu, problēmu seku likvidēšanu, un nākotnē ļautu pievērsties preventīvam darbam.
Pamatojoties uz teorētiskās un praktiskās pētījumu bāzes, tika izstrādāts vienots sadarbības modelis sociāliem darbiniekiem un sociāliem pedagogiem darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem līdz ar to pētījuma laikā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Bakalaura darba autorei ir izdevies īstenot pētījuma mērķi, kurš tika virzīts uz sociālo pedagogu un sociālo darbinieku sadarbības uzlabošanas iespējām, un abu profesionālo sadarbības modeļa izstrādāšanu darbā ar augsta riska ģimenēm ar bērniem Ventspils pašvaldībā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1333213
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register