Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:611015
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.05.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  SPORTA NODARBĪBU IETEKME UZ SKOLĒNU PERSONĪBU    4
2.  INTELEKTS UN TĀ ATĪSTĪBA    9
2.1.  INTELEKTA KOEFICENTS UN TĀ IZPĒTES IESPĒJAS    13
2.2.  INTELEKTA ATTĪSTĪBA UN TO IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    14
2.3.  SPORTA NODARBĪBAS KĀ VIENS NO INTELEKTA ATTĪSTĪBU IETEKMĒJOŠAJIEM FAKTORIEM    16
3.  JAUNIEŠU VECUMPOSMA RAKSTUROJUMS    19
3.1.  FIZIOLOĢISKĀ ATTĪSTĪBA    20
3.2.  PERSONĪBAS ATTĪSTĪBA    21
3.3.  JAUNIEŠU EMOCIJAS UN JŪTAS    23
3.5.  JAUNIEŠU SOCIĀLĀ ATTĪSTĪBA    26
4.  PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMU ORGANIZĀCIJA    28
5.  PĒTĪJUMA REZULTĀTI UN TO ANALĪZE    32
5.1.  EKSPERIMENTĀLĀS UN KONTROLES GRUPU SKOLĒNU REZULTĀTU SALĪDZINĀJUMS    32
5.2.  KORELĀCIJAS KOEFICENTU ANALĪZE    36
  NOBEIGUMS    41
  LITERATŪRAS SARAKSTS    42
  ANOTĀCIJA    44
  ANNOTATION    45
Extract

NOBEIGUMS
Analizējot diplomdarba izstrādes gaitā iegūto informāciju secināju, ka:
1. Sporta literatūrā teikts, ka fiziskā aktivitāte veicina efektīvāku asinsriti visās ķermeņa daļās, ieskaitot smadzenes, un tas savukārt attīsta prāta asumu. Lai gan īsti precīzi vēl nav noskaidrota saistība starp sporta nodarbībām un labām intelektuālajām spējām. Taču, daudzi autori ir noskaidrojuši, ka fiziskie vingrinājumi ir svarīgs faktors, no kura atkarīgas intelektuālās spējas.
2. Iegūtie rezultāti un matemātiskās statistikas aprēķini liecina, ka skolēni, kas nodarbojas ar sportu ir tik pat sekmīgi un intelektuāli attīstīti kā pārējie skolēni, vienīgi atzīmes sportā viņiem ir vidēji par 1,5 ballēm augstāka kā pārējiem skolēniem un šī atšķirība ir statiski ticama. IQ testā, 4 atzīmju summā eksaktajos priekšmetos, 4 atzīmju summā humanitārajos priekšmetos un vecāku izglītības līmeņa vidējie rezultāti ir ļoti līdzīgi un mazās atšķirības grupu vidējos rezultātos nav statiski ticamas.
3. Eksperimentālajā grupā intelektuālā testa rezultātiem ticama korelācija ir trīs gadījumos. Vislielākais korelācijas koeficents ir starp IQ un atzīmi sportā, kur r=0,821. Kontroles grupā korelācijas koeficents starp IQ un atzīmi sportā ir r=0,809. Tātad, jo labāka skolēnam atzīme sportā, jo lielāks arī viņa intelektuālais koeficents. Šie rezultāti ir ļoti līdzīgi abās grupās. Un arī šajā gadījumā varam izdarīt secinājumu, ka sporta nodarbības veicina intelektuālo attīstību. Skolēnu vecumam un treniņu stāžam nav būtiskas saistības ar citām pētāmajām pazīmēm, jo korelācijas koeficenti ir mazāki par kritiskajām vērtībām. Eksperimentālajā grupā treniņu biežumam ticama korelācija ir ar vecāku izglītību, lai gan korelācija ir vāja. Šeit var izdarīt tādu pieņēmumu, ka jo izglītotāki vecāki, jo vairāk skolēni apzinās sporta pozitīvo ietekmi un biežāk apmeklē sporta treniņus.
Atzīmei sportā ir cieša korelācija ar atzīmēm eksaktajos un humanitārajos priekšmetos, kur koeficenti ir attiecīgi r=0,686 un r=0,723.…

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register