-
Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Profesionālās izglītības loma mūsdienu sabiedrībā | 9 |
1.1. | Profesionālās izglītības raksturojums | 9 |
1.2. | Profesionālā izglītība un ekonomiskā vide | 15 |
1.3. | Profesionālā izglītība pārmaiņu laikā | 18 |
1.4. | Pamatkompetences dzīvei un darbam mūsdienu sabiedrībā | 23 |
2.1. | Projektu attīstības vēsture | 27 |
2.2. | Projekta jēdziens un būtība | 28 |
2.3. | Veiksmīgas projekta norises sagaidāmā ietekme | 31 |
2.4. | Projekta rezultātu izvērtējums un valorizācija | 33 |
2.5. | Eiropas stratēģija un sadarbība izglītībā un praktiskajās mācībās | 36 |
3. | Pētījuma bāzes skolas īstenotā starptautiskā sadarbība un tās ietekme | 38 |
3.1. | Starptautiskās sadarbības veidi | 38 |
3.2. | Projektu dalībnieku motivācija | 44 |
3.3. | Projektu norises vērtējums | 47 |
4. | Mobilitātes projektu ietekmes analīze | 63 |
4.1. | Projekta dalībnieku personības un profesionālā pilnveide | 63 |
4.2. | Projektu ilgtspējas apliecinājums | 64 |
4.3. | Izglītības iestādes absolventu profesionālā darbība pēc skolas beigšanas | 65 |
4.4. | Starptautiskās sadarbības ietekme uz izglītības iestādi | 70 |
Secinājumi | 71 | |
Literatūras saraksts | 74 |
Ievads
Ceļš uz vienotu Eiropu, uz dzīvi sabiedrībā ar augstu labklājības līmeni, nes sev līdzi pārmaiņas visās dzīves jomās. Izglītība ir viena no nozarēm, kurai tiek izvirzītas loti augstas prasības. 2000.gada martā Lisabonā Eiropas Savienības valdību vadītāji vienojās par jaunu stratēģisku mērķi - līdz 2010.gadam padarīt Eiropu par viskonkurētspējīgāko ekonomisko spēku pasaulē ar visdinamiskāko, uz zināšanām balstīto ekonomiku pasaulē. Izglītība nevar pastāvēt atrauti no sabiedrības attīstības tendencēm, apzinoties, ka sabiedrības augstais garīgais potenciāls ir viens no galvenajiem nosacījumiem, lai mūsdienu strauji mainīgajā pasaulē izdzīvotu un progresētu.
Straujie pārmaiņu un attīstības procesi katru dienu sniedz jaunus izaicinājumus un jaunas atziņas, un rada nepieciešamību pēc jaunām vai nemitīgi atjaunotām prasmēm. Problēmas un to risinājumu meklējumi ir ikdienas parādība. Šodienas darba tirgus pieprasa elastīgu prasmju, zināšanu un pieredzes apvienojumu. Ar labām zināšanām savā profesionālajā jomā vairs nepietiek, cilvēkam jāprot pielietot zināšanas atbilstoši konkrētās situācijas prasībām un atbilstoši tās papildināt.
Mūsdienu skolām tiek izvirzīts uzdevums sagatavot audzēkņus dzīvei un darbam multikulturālā, strauji mainīgā sabiedrībā. Darba tirgus pieprasa cilvēkus ne tikai ar labām profesionālajām zināšanām, bet arī ar prasmi tās pilnveidot atbilstoši konkrētās situācijas prasībām, ar prasmi mainīt savas zināšanas, apgūt jaunus to veidus. Spēja mācīties izvirzās par vienu no svarīgākajiem cilvēka kompetenču elementiem, jo mūsdienu pedagoģijā ir atzīts, ka cilvēkam nevar neko iemācīt, cilvēks mācās pats.
Profesionālās izglītības mērķis ir nodrošināt audzēkņiem iespēju iegūt savam spējām un interesēm atbilstošas profesionālās zināšanas un prasmes. Izglītības kvalitāte visos izglītības veidos un pakāpēs ir būtisks nosacījums Latvijas veiksmīgai attīstībai un konkurētspējai. Kvalitatīva izglītība ir priekšnosacījums tautsaimniecības attīstībai nepieciešamā kvalificēta darbaspēka sagatavošanā, tā veic ne tikai izglītošanas funkciju, bet arī veido izpratni par norisēm sociālajā, kultūras un tehnoloģiju attīstībā. Lai indivīdus sagatavotu darbam jaunajā ekonomiskajā situācijā, izšķiroša nozīme ir kvalitatīvai pamatizglītībai un sākotnējai profesionālajai izglītībai. Šobrīd Latvijā kā galvenās problēmas tiek minētas - zems profesionālās izglītības prestižs, nepietiekama audzēkņu motivācija mācīties, novecojusi un neapmierinoša skolu materiālā bāze, skolu beidzēju nespēja atrast darbu un, galvenais, nespēja noturēties darbā atsevišķās profesijās.
Darba mērķis: balstoties uz teorijas studijām un praktisko pētījumu rezultātiem, padziļināt izpratni par starptautiskās sadarbības nozīmi profesionālās izglītības iestādes audzēkņu sagatavošanā dzīvei un darbam.
Pētījuma jautājums: kā starptautiskā sadarbība starp Eiropas valstu līdzīga profila profesionālās izglītības iestādēm ietekmē skolas audzēkņu personīgo un profesionālo vērtību veidošanos .
Darba uzdevumi:
• Izpētīt profesionālās izglītības un ekonomikas mijiedarbību;
• Izvērtēt profesionālās izglītības patreizējo situāciju Latvijā;
• Aplūkot iespējas starptautiskās sadarbības projektu īstenošanā;
• Analizēt starptautiskās sadarbības pieredzi, tās ietekmi profesionālās izglītības problēmu risinājumā.
Pētījuma objekts: starptautiskās sadarbības projekti, to ietekmes teorētiskie un praktiskie aspekti profesionālās izglītības kontekstā.
Pētījuma bāze: Valsts SIA “Rīgas pārtikas ražotāju vidusskola”, kas sagatavo audzēkņus viesmīlības nozarei.
Izmantotās pētniecības metodes: teorētiskās literatūras analīze, dokumentu izpēte, aptaujas.
…
Maģistra darba tēma ir „Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē”. Tēmas aktualitāti nosaka straujie pārmaiņu procesi mūsdienu sabiedrībā, kas izvirza prasību pēc jaunām profesionālajām un sociālajām prasmēm, kas ir nepieciešamas katram sabiedrības loceklim. Līdz ar to izglītības sistēmai ir jāspēj sagatavot cilvēkus ne tikai ar labām profesionālajām zināšanām, bet arī ar prasmi tās pilnveidot atbilstoši konkrētās situācijas prasībām, ar prasmi mainīt savas zināšanas, apgūt jaunus to veidus. Maģistra darba mērķis ir padziļināt izpratni par starptautiskās sadarbības nozīmi profesionālās izglītības iestādes audzēkņu sagatavošanā dzīvei un darbam. Darbā tika izmantotas teorētiskās pētījuma metodes- literatūras analīze, dokumentu izpēte, kā arī empīriskās metodes- datu vākšana ar aptaujas palīdzību, datu apstrāde ar aprakstošās statistikas palīdzību. Maģistra darbs sastāv no četrām nodaļām ar apakšnodaļām, no kurām pirmajās divās ir apskatīti ar tēmu saistītie teorētiskie jautājumi, kā arī pausts autores viedoklis. Trešajā un ceturtajā nodaļā ir apkopoti konkrēti pētījuma rezultāti par starptautisko sadarbības projektu dalībnieku vispārējo un profesionālo prasmju pilnveidi un ietekmi uz mācību rezultātiem un personības izaugsmi. Darba noslēgumā ir autores secinājumi par starptautiskās sadarbības tiešo un netiešo ietekmi uz projekta dalībniekiem un izglītības iestādi.
- Eiropas komercsabiedrības darbības tiesiskie aspekti
- Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
- Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Term Papers for university52
Evaluated! -
Eiropas komercsabiedrības darbības tiesiskie aspekti
Term Papers for university83
-
Nodokļu likumdošanas harmonizācija pēc iestāšanās Eiropas Savienībā
Term Papers for university74
Evaluated! -
Skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem negatīvo uzvedības izpausmju korekcija audzināšanas procesā
Term Papers for university40
-
Pedagoģiskā konflikta cēloņi un risināšanas iespējas X speciālajā internātskolā sociālās pedagoģijas aspektā
Term Papers for university50