Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:957955
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 44 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Profesionālās izglītības loma mūsdienu sabiedrībā    9
1.1.  Profesionālās izglītības raksturojums    9
1.2.  Profesionālā izglītība un ekonomiskā vide    15
1.3.  Profesionālā izglītība pārmaiņu laikā    18
1.4.  Pamatkompetences dzīvei un darbam mūsdienu sabiedrībā    23
2.1.  Projektu attīstības vēsture    27
2.2.  Projekta jēdziens un būtība    28
2.3.  Veiksmīgas projekta norises sagaidāmā ietekme    31
2.4.  Projekta rezultātu izvērtējums un valorizācija    33
2.5.  Eiropas stratēģija un sadarbība izglītībā un praktiskajās mācībās    36
3.  Pētījuma bāzes skolas īstenotā starptautiskā sadarbība un tās ietekme    38
3.1.  Starptautiskās sadarbības veidi    38
3.2.  Projektu dalībnieku motivācija    44
3.3.  Projektu norises vērtējums    47
4.  Mobilitātes projektu ietekmes analīze    63
4.1.  Projekta dalībnieku personības un profesionālā pilnveide    63
4.2.  Projektu ilgtspējas apliecinājums    64
4.3.  Izglītības iestādes absolventu profesionālā darbība pēc skolas beigšanas    65
4.4.  Starptautiskās sadarbības ietekme uz izglītības iestādi    70
  Secinājumi    71
  Literatūras saraksts    74
Extract

Ievads
Ceļš uz vienotu Eiropu, uz dzīvi sabiedrībā ar augstu labklājības līmeni, nes sev līdzi pārmaiņas visās dzīves jomās. Izglītība ir viena no nozarēm, kurai tiek izvirzītas loti augstas prasības. 2000.gada martā Lisabonā Eiropas Savienības valdību vadītāji vienojās par jaunu stratēģisku mērķi - līdz 2010.gadam padarīt Eiropu par viskonkurētspējīgāko ekonomisko spēku pasaulē ar visdinamiskāko, uz zināšanām balstīto ekonomiku pasaulē. Izglītība nevar pastāvēt atrauti no sabiedrības attīstības tendencēm, apzinoties, ka sabiedrības augstais garīgais potenciāls ir viens no galvenajiem nosacījumiem, lai mūsdienu strauji mainīgajā pasaulē izdzīvotu un progresētu.
Straujie pārmaiņu un attīstības procesi katru dienu sniedz jaunus izaicinājumus un jaunas atziņas, un rada nepieciešamību pēc jaunām vai nemitīgi atjaunotām prasmēm. Problēmas un to risinājumu meklējumi ir ikdienas parādība. Šodienas darba tirgus pieprasa elastīgu prasmju, zināšanu un pieredzes apvienojumu. Ar labām zināšanām savā profesionālajā jomā vairs nepietiek, cilvēkam jāprot pielietot zināšanas atbilstoši konkrētās situācijas prasībām un atbilstoši tās papildināt.
Mūsdienu skolām tiek izvirzīts uzdevums sagatavot audzēkņus dzīvei un darbam multikulturālā, strauji mainīgā sabiedrībā. Darba tirgus pieprasa cilvēkus ne tikai ar labām profesionālajām zināšanām, bet arī ar prasmi tās pilnveidot atbilstoši konkrētās situācijas prasībām, ar prasmi mainīt savas zināšanas, apgūt jaunus to veidus. Spēja mācīties izvirzās par vienu no svarīgākajiem cilvēka kompetenču elementiem, jo mūsdienu pedagoģijā ir atzīts, ka cilvēkam nevar neko iemācīt, cilvēks mācās pats.
Profesionālās izglītības mērķis ir nodrošināt audzēkņiem iespēju iegūt savam spējām un interesēm atbilstošas profesionālās zināšanas un prasmes. Izglītības kvalitāte visos izglītības veidos un pakāpēs ir būtisks nosacījums Latvijas veiksmīgai attīstībai un konkurētspējai. Kvalitatīva izglītība ir priekšnosacījums tautsaimniecības attīstībai nepieciešamā kvalificēta darbaspēka sagatavošanā, tā veic ne tikai izglītošanas funkciju, bet arī veido izpratni par norisēm sociālajā, kultūras un tehnoloģiju attīstībā. Lai indivīdus sagatavotu darbam jaunajā ekonomiskajā situācijā, izšķiroša nozīme ir kvalitatīvai pamatizglītībai un sākotnējai profesionālajai izglītībai. Šobrīd Latvijā kā galvenās problēmas tiek minētas - zems profesionālās izglītības prestižs, nepietiekama audzēkņu motivācija mācīties, novecojusi un neapmierinoša skolu materiālā bāze, skolu beidzēju nespēja atrast darbu un, galvenais, nespēja noturēties darbā atsevišķās profesijās.
Darba mērķis: balstoties uz teorijas studijām un praktisko pētījumu rezultātiem, padziļināt izpratni par starptautiskās sadarbības nozīmi profesionālās izglītības iestādes audzēkņu sagatavošanā dzīvei un darbam.
Pētījuma jautājums: kā starptautiskā sadarbība starp Eiropas valstu līdzīga profila profesionālās izglītības iestādēm ietekmē skolas audzēkņu personīgo un profesionālo vērtību veidošanos .
Darba uzdevumi:
• Izpētīt profesionālās izglītības un ekonomikas mijiedarbību;
• Izvērtēt profesionālās izglītības patreizējo situāciju Latvijā;
• Aplūkot iespējas starptautiskās sadarbības projektu īstenošanā;
• Analizēt starptautiskās sadarbības pieredzi, tās ietekmi profesionālās izglītības problēmu risinājumā.
Pētījuma objekts: starptautiskās sadarbības projekti, to ietekmes teorētiskie un praktiskie aspekti profesionālās izglītības kontekstā.
Pētījuma bāze: Valsts SIA “Rīgas pārtikas ražotāju vidusskola”, kas sagatavo audzēkņus viesmīlības nozarei.
Izmantotās pētniecības metodes: teorētiskās literatūras analīze, dokumentu izpēte, aptaujas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1140878
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register