Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:280878
 
Evaluation:
Published: 08.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 47 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA   
  ANNOTATION   
  IEVADS   
1.  STRATĒĢISKĀ PLĀNOŠANA UN VADĪŠANA UZŅĒMUMĀ   
1.1.  Stratēģijas un stratēģiskās plānošanas būtība   
1.2.  Stratēģiskā analīze uzņēmumā   
1.3.  Mērķnoteikšanas process, kā stratēģiskās plānošanas sastāvdaļa   
1.4.  Stratēģiskās attīstības modeļi un vadīšanas metodes   
2.  SIA „X” DARBĪBAS ANALĪZE STRATĒĢIJAS NOTEIKŠANAI   
2.1.  Uzņēmuma raksturojums   
2.2.  Ārējās vides analīze   
2.3.  Iekšējās vides analīze   
2.4.  SWOT un GAP- analīzes   
3.  SIA „X” STARTĒĢIJA   
3.1.  Vīzija, misija, mērķi   
3.2.  Mārketinga stratēģija   
3.3.  Sociālā stratēģija   
3.4.  Organizatorisko pārmaiņu stratēģija   
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI   
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI   
  PIELIKUMI   
1.pielikums  Pircēju aptaujas anketa Nr.1   
2.pielikums  Pircēju aptaujas anketa Nr.2   
3. pielikums  SIA "X" bilances vertikālā analīze   
4. pielikums  Uzņēmuma ekonomiskās aktivitātes analīze   
Extract

IEVADS
Pētījuma aktualitāte. Mūsdienās ekonomiskā, sabiedriskā un politiskā pasaule kļūst arvien sarežģītāka. Valsts tautsaimniecībai attīstoties, pieaug cilvēku vajadzības. Tehnoloģiskā attīstība ne tikai palīdz tās apmierināt, bet dod arī impulsu jaunām nepieciešamībām, bez kurām cilvēks šodien nevar sevi iedomāties. Informācijas laikmetā visas tās vides, kurās cilvēks uzturas un kuras pats veido, kļuvušas ļoti dinamiskas. Tas, kurš noguļ pārmaiņas, var, gluži vienkārši, tikt konkurentu sabradāts.
Darbojoties daudz atvērtākā, sarežģītākā vidē, uzņēmējiem jābūt kompetentiem izvēlētajā darbības sfērā – jāprot organizēt mārketinga un menedžmenta darbība, nodibināt stabilas partnerattiecības ar klientiem, piegādātājiem un sadarbības partneriem, no kuru darbības ir atkarīga ne tikai materiālu piegāde, bet arī to kvalitāte un termiņi – gala rezultātā, uzņēmuma darbība kopumā.
Tirgus apstākļos uzņēmums darbojas kā atvērta sistēma un tā stratēģiskā attīstība cieši saistīta ar izmaiņām ārējā un iekšējā vidē. Tāpēc ļoti būtiski veikt sistemātisku ārējās un iekšējās vides izmaiņu nepārtrauktu izlūkošanu - konkurentu pētīšanu, finanšu analīzi, piedāvājuma un pieprasījuma pētīšanu. Savukārt iegūtie rezultāti no ārējās un iekšējās vides pētījumiem ir nepieciešami uzņēmuma vadības lēmumu pieņemšanai, kuri saistīti ar tā stratēģisko attīstību. Izvairīties no riskiem praktiski nav iespējams, tos nepieciešams paredzēt un atrast iespējas samazināt līdz minimumam. Lai samazinātu riskus nepieciešams atklāt problemātisku situāciju, kura ir aktuāla vai var parādīties uzņēmuma darbības laikā.
Pieaugot ārējās vides faktoru izmaiņu ātrumam un palielinoties konkurencei, arvien lielāku lomu uzņēmuma darbībā ieņem stratēģiskā vadīšana, kas nodrošina tā stratēģisko attīstību.
Uzņēmumu stratēģiskās attīstības nodrošināšana - ir vadīšanas funkciju komplekss, kurš raksturojās ar uzņēmuma sasniedzamo mērķu noskaidrošanu, to sasniegšanas ceļu un realizācijas ilgtermiņa noteikšanu. Neizmantojot uzņēmuma turpmākās stratēģiskās attīstības priekšrocības, uzņēmums kopumā un atsevišķi darbinieki būs nošķirti no skaidriem paņēmieniem, kā noteikt mērķi un uzņēmuma tālāko attīstību. Konkurētspējīgas stratēģijas izveide nodrošinās uzņēmumam progresīvu attīstību..
Stratēģiskās vadīšanas aktivitātes nodrošina elastību ikdienā, kas nepieciešama, lai apmierinātu klientu prasības. Īstermiņa darbības laika stratēģija paredz pasūtījuma saņemšanu no klientiem, vai arī atkarībā no izveidotās krājumu sistēmas un plāna nosaka detalizētu produkta kustības procesu uzņēmumā.
Pēdējos gados lauksaimniecības attīstībā ir notikušas straujas pārmaiņas. Ar iestāšanos ES lauksaimniecībā nodarbinātiem tiek piedāvāti dažāda veida subsīdiju maksājumi un finansiālais atbalsts (strukturālie fondi) saimniecību attīstībai. Sakarā ar papildus līdzekļu ieguvi lauksaimniekiem ir iespējas attīstīt un pilnveidot savu tehnisko nodrošinājumu. Šos maksājumus no ES varētu nosaukt par nosacīti brīviem līdzekļiem, kuri tiek iegūti nevis par saražoto produkciju, bet tikai par to, ka viņi nodarbojas ar šo nozari. Sakarā ar ko lauksaimniecības produkcijas tirdzniecības uzņēmumiem strauji pieaug pieprasījums, no šīs nozares pārstāvjiem, pēc lauksaimniecības tehnikas, inventāra un rezerves daļām.
Tirdzniecības uzņēmuma veiksmīga darbība pilnība ir atkarīga no veiksmīgas, un uz zināšanām balstītas vadīšanas.
Strauji mainoties ekonomiskai un politiskai situācijai valstī, kurā grūti paredzēt kas būs pēc mēneša, uzņēmumu vadītājiem jāpievērš uzmanība tieši nākotnes attīstības stratēģijas izstrādei, kura paredz uzņēmuma reaģēšanas plānu izstrādi pamatojoties uz izvirzītajām mērķiem.
Lai uzņēmums šajā aprakstītajā situācijā būtu spējīgs darboties - tam nepieciešams būt saskaņotam un koordinētam tā iekšienē. Tam jābūt organiski saistītam ar apkārtējo vidi, lai veiksmīgi izprastu klientus, pārdot tiem savus produktus un palikt tiem labs sadarbības partneris.
Maģistra darba autors uzskata, ka ir divi veidi, kā izdzīvot šajā nedrošības un nestabilitātes pilnajā korporatīvajā pasaulē, - pirmais paredz pastāvīgu pretošanos visam jaunajam un nezināmajam, turēšanos pie pastāvīgām un pārbaudītām vērtībām un darba paņēmieniem, kā arī attiecīgu cīņu pret pārmaiņām, uzskatot tās par visa nedrošā un nekontrolējamā cēloni. Otra pieeja paredz pārmaiņu pieņemšanu un aktīvu izmantošanu savā labā.
Pirmās pieejas piekritēju mūsu vidū kļūst arvien mazāk tā vienkāršā iemesla dēļ, ka viņu uzņēmumi pamazām izput, tiek pārtraukti, pievienoti vai kā citādi pārmaiņu ceļā pakļauti citu plaukstošu organizāciju attīstības ietvaros. Tātad, tiecoties pēc panākumiem, pārmaiņas ir neizbēgamas. Otra raksturīga to pazīme ir pārmaiņu nepārtrauktība. Vieni jaunievedumi nosaka nepieciešamību pēc nākamajiem; kvalitātes līmenī vienmēr iespējams paaugstināt; darbinieki vienmēr pāries pie konkurentiem, ja tur būs labāk; tehnoloģijas būs jāmaina regulāri, jo tās noveco, un tā bez gala.
Pārmaiņas mūsdienīgā uzņēmumā ir jāuztver kā ceļojums, nevis galamērķis, jo tām nebūs gala (4;15.lpp).
Uzņēmuma funkcionēšanas efektivitāte skaidrojas ar vairākiem apstākļiem. Starp tiem: pareiza noteikšana „kādu, cik daudz, kādas kvalitātes un kādā laikā piedāvāt produkciju vai sniegt pakalpojumus”, ņemot vērā pieprasījumu un piedāvājumu, optimālo uzņēmējdarbības organizāciju, savlaicīgu un racionālu resursu izmantošanu, pamatkapitāla un apgrozāmo līdzekļu daudzumu, produkcijas realizācijas formas un metodes. Tautsaimniecībā tirgus sistēmas apstākļos šo faktoru izmantošanas diapazons ir ļoti liels. Tāpēc katram uzņēmumam, pielietojot noteiktas formas un metodes, ir nepieciešams tiekties uz šo faktoru optimālo sasaisti. Par saistīšanas formu uzņēmējdarbībā kalpo uzņēmuma darbības stratēģijas izstrāde, kura paredz iekšējo procesu plānošanu un ir cieši saistīta ar nepārtrauktu ārējās vides izpēti (konkurence, piedāvājums un pieprasījums). Tieši no veiksmīgi izstrādātās stratēģijas spējām lielā mērā ir atkarīga uzņēmuma funkcionēšana. Veiksmīgi uzņēmuma vadītāji labi apzinās, ka visas lielās kaujas vispirms pēc rūpīgi izstrādāta plāna, tiek uzvarētas uz papīra, un tikai pēc tam - reālajā dzīvē.
Projicējot visu augstāk minēto uz reālo stāvokli valstī, var atzīmēt, ka strauja ekonomiskā lejupslīde, uzņēmumu masveida maksātspējas samazināšanās un bankroti, izmaiņas nodokļu politikā, nepārtraukta likumdošanas grozīšana un neskaidra valdības politika ekonomiskās situācijas stabilizēšanā un prioritāšu noteikšanā, vēlreiz apliecina uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrādes un uzņēmuma nākotnes darbības plānu izstrādes nepieciešamību.
Līdz ar to aktuāla ir problēma, kādu stratēģiju izvēlēties un kā to vadīt mainīgajā vidē.
Tirdzniecības uzņēmumi sacenšas cits ar citu, lai iegūtu pircējus, bet ne visi uzņēmumi konkurē izmantojot visus pieejamos līdzekļus un ne visi gūst panākumus šajā konkurences cīņā. Katrs uzņēmums realizē savu stratēģiju, cīnoties ar konkurentiem, apkalpojot savus klientus un reaģējot uz izmaiņām, kas varētu ietekmēt uzņēmuma eksistenci un darbību.
Pēdējos gados lauksaimniecības preču veikalu jomā, ļoti ir palielinājusies konkurence, ir mainījusies pircēju uzvedība, ir mainījušās prasības, tas viss ir skāris arī mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA “X” kas atrodas Valmieras pilsētā.
Maģistra darba mērķis, pamatojoties uz teorētisko, empīrisko un statistisko pētījumu rezultātiem par uzņēmuma esošo stāvokli, izstrādāt SIA „X” konkurētspējīgu attīstības stratēģiju un nodrošināt tās realizāciju ilgtermiņā.
Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi:
1. Definēt stratēģiju un stratēģiskās vadīšanas būtību
2. Raksturot SIA „X” darbību.
3. Analizēt SIA „X” raksturīgākās finansiālo grūtību pazīmes un galvenos cēloņus.
4. Izpētīt uzņēmuma iekšējo, ārējo vidi un to ietekmējošos faktorus.
5. Izstrādāt SIA „X” konkurētspējīgu attīstības stratēģiju.
Pētījuma objekts ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību „X”

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register