-
Tēmas "Skaitļu 8 un 9 pieskaitīšana un atņemšana" apguve 2.klasē
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | JAUNĀKĀ SKOLAS VECUMA BĒRNU PSIHOLOĢISKĀS ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS | 6 |
2. | MATEMĀTIKAS MĀCĪŠANA SĀKUMSKOLĀ | 10 |
3. | TĒMAS “SKAITĻU 8 UN 9 PIESKAITĪŠANA UN ATŅEMŠANA” APGUVĒ 2.KLASĒ IZMANTOJAMĀS MĀCĪBU METODES | 13 |
3.1. | Mācību metodes jēdziens, klasifikācija un izvēles nosacījumi sākumskolā | 13 |
3.2. | Tradicionālās mācību metodes | 17 |
3.3. | Interaktīvās mācību metodes | 18 |
4. | EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS PAR TĒMAS „SKAITĻU 8 UN 9 PIESKAITĪŠANA UN ATŅEMŠANA” APGUVI 2.KLASĒ | 26 |
4.1. | Tradicionālo mācību metožu stundas konspekts | 26 |
4.2. | Interaktīvo mācību metožu stundas konspekts | 33 |
4.3. | Mācību stundu salīdzinošā analīze | 41 |
4.4. | Pārbaudes darbu rezultātu analīze | 44 |
4.5. | Anketēšanas norise un rezultāti | 46 |
Nobeigums | 50 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 52 | |
Izmantotie avoti un literatūra | 53 | |
Kopsavilkums | 58 | |
Summary | 59 | |
Pielikumi | 60 |
Nobeigums
Rakstot diplomdarbu tika pētīta literatūrā, interneta resursos un datu bāzēs pieejamā informācija par tēmas „Skaitļu 8 un 9 pieskaitīšana un atņemšana” apguvi 2.klasē. Diplomdarba tēmas teorētiskās izpētes sākumposmā tika izvērtētas pedagogu un psihologu atziņas par jaunākā skolas vecuma bērnu psiholoģisko attīstību. Tika noskaidrots, ka, izvēloties mācību metodes, ir jāņem vērā jaunākā skolas vecumposma bērnu īpatnības. Izprotot bērnu attīstības pamatprincipus, skolotājs var izvēlēties mācību metodes, kas skolēniem saistoši un aizraujoši palīdz apgūt tēmu.
Diplomdarba tēmas teorētiskās izpētes turpinājumā tika aplūkots matemātikas mācīšanas process sākumskolā. Nozīmīgi ir tas, ka mācību saturam ir jāatbilst skolēnu vecumam un interesēm, skolotājam jābūt radošam, gatavam apgūt jaunas zināšanas, skolēnus ir jāieinteresē, lai viņi varētu patstāvīgi darboties. Matemātikā ir jāattīsta arī pārējās kompetences, nevis tikai matemātisko prasmju kompetence. Svarīgi ir sākumskolā interesanti mācīt matemātiku, lai arī vēlāk skolēniem šis mācību priekšmets liktos aizraujošs.
Diplomdarba tēmas teorētiskās izpētes turpinājumā tika izvērtētas pedagogu atziņas par izmantojamajām metodēm un metodiskajiem paņēmieniem tēmas „Skaitļu 8 un 9 pieskaitīšana un atņemšana” apguvē. Interesi saista tas, ka tradicionālās mācību metodes nespēj nodrošināt sākumskolēnu vēlmi pēc darbošanās. Skolēni nespēj iegaumēt lielo informācijas apjomu, ko saņem no skolotāja, turklāt skolotājs jūtas noguris lielā darba apjoma dēļ. Turpretim, nozīmīgi ir tas, ka interaktīvās mācību metodes spēj nodrošināt skolēnu aktīvu darbību. Informāciju skolēns iegūst un nostiprina pats, sadarbojoties ar klasesbiedriem. Skolotājam šeit ir padomdevēja, konsultanta loma, tāpēc skolotājs jūtas motivēts darbam.
Pētījuma ietvaros tika izstrādāti 2 stundu konspekti un organizētas šīs stundas Rēzeknes Internātpamatskolas – attīstības centra 2.a. un 2.b. klasē. …
Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Skolotājs” (Studiju modulis „Pamatizglītības pirmā posma skolotājs”) diplomdarbs. Pētījums sasaistīts ar vīziju par kompetenču pieejas īstenošanu skolas mācību procesā.
- Skaitļu dalāmība
- Skaitļu virknes
- Tēmas "Skaitļu 8 un 9 pieskaitīšana un atņemšana" apguve 2.klasē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
Term Papers for university67
-
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Term Papers for university68
-
Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Term Papers for university55
Evaluated! -
Integrētās mācības
Term Papers for university68
-
Priekšmetiskās vides nozīme matemātisko priekšstatu veicināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
Term Papers for university92
Evaluated!