-
Tēva loma pirmsskolas vecuma bērnu audzināšanā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Tēva lomas ģimenē pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 8 |
1.1. | Vecāku lomu vienlīdzība ģimenē | 8 |
1.2. | Tēva psiholoģiskais raksturojums | 11 |
1.3. | Tēva rīcība un tās nozīme dažādos bērna vecuma posmos | 14 |
1.3.1. | Prenatālais periods | 14 |
1.3.2. | Zīdaiņa vecums | 17 |
1.3.3. | Viena līdz trīs gadu jauna bērna attīstības veicināšana | 18 |
1.3.4. | Trīs līdz sešus gadus jauna bērna attīstības veicināšana | 20 |
2. | Tēva lomas ģimenē praktiskā izpēte | 22 |
2.1. | Tēva un pilngadību sasnieguša bērnu savstarpējo attiecību analīze | 22 |
2.2. | Analīze par tēva iesaistīšanos bērna audzināšanā mūsdienās | 28 |
Secinājumi | 38 | |
Avotu un izmantotās literatūras saraksts | 40 |
Secinājumi
Ģimenes veidošana ir ļoti svarīgs lēmums, kuru daļa mūsdienu jaunieši pārdomā nepietiekoši. Ne velti ir tik daudz bērnunama iemītnieku, vecāku kas bērnus audzina vieni, šķiršanās gadījumu vai laulību nenoslēgšanu. Laižot pasaulē bērnu un nenodrošinot visas viņa fizioloģiskās, psiholoģiskās un emocionālās vajadzības, mēs veidojam tautu, kas, šos trūkumus papildinot, turpinās nepilnvērtīgas izpratnes par ģimeni nodošanu nākamajām paaudzēm. Topošajiem vecākiem ir jāsaprot, ka ģimeni veido trīs komponentes – tēvs, māte un bērni. Un lai nodrošinātu veiksmīga sabiedrības pilsoņa attīstīšanos, vecākiem ir jābūt savstarpēji emocionāli vienotiem. Ir jāizjūt vienam otra vajadzības un, nepieciešamības gadījuma, jāsteidzas, palīdzēt, atbalstīt, uzmundrināt. Līdzvērtīgi sadalot pienākumus attiecība pret ģimeni, vecāki rada bērnam emocionāli stabilu vidi attīstībai, tādējādi cīnoties pret vārda „ģimene” izpratni, kurā viens no vecākiem – tēvs – laiska skatās televīzijas pārraidi, kamēr māte jau uz spēka izsīkuma robežas cenšas paveikt visus darbus. Sabiedrībai ir stipri jāpiedomā par topošo tēvu veidošanu jau no viņa mazotnes, laužot stereotipus par māti kā vienīgo mājas saimnieci. Zēnam ir jāapgūst praktiskās iemaņas veiksmīgai lomu sadalei ģimenē, un to spēj nodrošināt pati ģimene, rādot piemēru, pirmsskolas izglītības iestādes, neuzsverot stereotipisko zēnu/meiteņu uzvedību un iemaņas, skola, ļaujot apgūt vienlīdzīgas sadzīviskās iemaņas kā zēniem, tā arī meitenēm. Bērniem ir jau kopš bērnības jāapzinās, cik liela vērtība ir ģimene, tāpēc vīriešiem ir vairāk jāpiedomā par tēva lomas nepieciešamība, tādējādi, izvērtējot savu rīcību, un motivēt sevi kļūt labākam, cīnoties ar sociālajām problēmām, kas raksturīgākas vīriešu dzimumam (atkarības, iekāre, izklaide) Sievietē, savukārt, pirms attiecību uzsākšanas ar pretējo dzimumu, jāapsver, kāda ir šo attiecību motivācija – izprieca, mīlestība, ģimenes veidošana vai vienkārša iekāre, jo tieši viņas būs tās, kurām būs jātiek galā ar „sekām”. Tēva klātbūtne un paraugs ir nepieciešams katram bērnā sākot jau no ieņemšanas brīža. …
Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt tēva lomu ģimenē un noskaidrot, kā teorētiskās atziņas atbilst mūsdienu sabiedrības viedoklim par tēva lomu pirmsskolas vecuma bērnu audzināšanā. Darba saturs: Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām: 1. Tēva lomas ģimenē pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. 2. Tēva lomas ģimenē praktiskā izpēte. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metode – literatūras analīze, Praktiskās izpētes metodes – anketēšana, datu apstrāde, rezultātu analīze. Darba rezultāti: apkopota un sistematizēta, literatūra par tēva lomu ģimenē, veikts salīdzinājums par vecāku pienākumu sadalījumu ģimenē pēdējo trīsdesmit gadu laikā Darba izmantojamība: Pētījums sniedz lietderīgu un teorētiski pamatotu informācijas apkopojumu par tēva līdzdalību un tās nepieciešamību pirmsskolas vecuma bērnu audzināšanā un var izmantot topošie un pirmsskolas pedagogi, kā arī bērnu vecāki,
Pielikuma nav. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- 6-7 gadus vecu bērnu fiziskās aktivitātes un to pielietojums pirmsskolas izglītības iestādē
- Rotaļas - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstītājas
- Tēva loma pirmsskolas vecuma bērnu audzināšanā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Term Papers for university72
Evaluated! -
Pirmsskolas vidējā vecuma bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļspēlē
Term Papers for university54
Evaluated! -
Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošo spēju attīstības pedagoģiskie noteikumi sižeta-lomu rotaļā
Term Papers for university70
-
Latviešu bērnu folklora kā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības veicinātāja
Term Papers for university67
-
Bērna mazvērtības izjūtas izpausmes un to korekcijas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Term Papers for university64
Evaluated!