Term Papers
Technologies
Communications, Transport
Transporta uzņēmumu darbības efektivitātes nodrošināšana-
Transporta uzņēmumu darbības efektivitātes nodrošināšana
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Analītiskā daļa | 9 |
1.1. | Tirgus apgabals | 9 |
1.2. | Kvantitatīvie parametri | 10 |
1.3. | Kvalitatīvie parametri | 11 |
1.3.1. | Klienti un piegādātāji, tas noliktavas saimniecība | 12 |
1.3.2. | Ieguldījumi tirgū ienākšanai | 14 |
1.4. | Nozares raksturojums | 16 |
1.4.1. | Autoceļi | 19 |
1.4.2. | Autotransports saskaņā ar pieņemtu klasifikāciju | 21 |
1.4.3. | Satiksmes drošība | 22 |
1.5. | Tranzīts | 25 |
1.6. | Tirgus stiprās un vajās puses, iespējas un draudi | 30 |
1.7. | Krāvu transporta efektivitātes paaugstināšanas problēmas | 33 |
2. | Letišķa pētījumu daļa | 35 |
2.1. | Kravu pārvadājumu efektivitātes modelis (KPEM) | 35 |
2.2. | Pakalpojuma raksturojums un dzīves cikls | 35 |
2.2.1. | Nosūtītāja un pārvadātāja pienākumi, pieņemot un nododot kravu pārvadāšanai | 39 |
2.2.2. | Kravas daudzuma noteikšana, marķēšana un iesaiņošana | 40 |
2.2.3. | Ekspeditora un pārvadātāju atbildība | 41 |
2.2.4. | Norēķini par kravas pārvadājumiem | 43 |
2.3. | Nozares jauno tendenču atklāšanas pētīšana | 44 |
2.4. | Kravas pārvadājumu problēmu no ekonomikas viedokļa noteikšana un tas iespējamas atrisināšanas ceļi | 48 |
2.4.1. | Loģistikas un transporta politikas ciešāka sasaiste efektivitātes jautājuma risināšanā | 50 |
2.4.2. | Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas | 52 |
2.4.3. | Apmācība loģistikas jomā | 53 |
2.4.4. | Infrastruktūras izmantojums | 53 |
2.4.5. | Pakalpojumu izpildes kvalitātes apliecinājums | 54 |
2.4.6. | Digitālie tahogrāfi, iekraušanas standarti un kravas mašīnu ekspluatācija | 55 |
2.4.7. | Autovadītāju deficīts | 56 |
2.4.8. | Regulu ievērošanas sekas | 60 |
2.5. | Uzņēmumu atkarība no pieprasījuma un pakalpojumu sniegšanas nosacījumi | 61 |
2.6. | Pakalpojumu cenu salīdzinājums | 62 |
2.7. | Pakalpojumu realizēšanai nepieciešamie izdevumi | 63 |
2.8. | Kravu pārvadājumu uzņēmumu problēmu atrisināšanas nepieciešamība | 65 |
3. | projekta daļa | 67 |
3.1. | Uzņēmuma raksturojums | 67 |
3.1.1. | Uzņēmuma vēsture un darbības veids | 67 |
3.1.2. | Uzņēmuma organizācijas struktūra | 68 |
3.1.3. | Uzņēmuma neto apgrozījums | 70 |
3.1.4. | Uzņēmuma aktīvu summa | 70 |
3.1.5. | Uzņēmuma pakalpojumu sortimenta analīze | 71 |
3.1.6. | Uzņēmuma resursu raksturojums | 73 |
3.1.7. | Jauna projekta nepieciešamība | 76 |
3.1.8. | Rentabilitātes analīze | 77 |
3.2. | Pārvadājumu maršrutu analīze | 81 |
3.2.1. | Starptautiskie kravu pārvadājumu maršruti | 81 |
3.2.2. | Iekšzemes pārvadājumu maršruti | 82 |
3.3. | Optimālā darbības varianta izvēle | 84 |
3.4. | Uzņēmuma efektivitātes paaugstināšanas iespēju realizēšana | 88 |
3.5. | Kravu pārvadājumu efektivitātes modeļa aprēķināšana (KPEM) | 98 |
Secinājumi un priekšlikumu | 100 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 104 | |
PIELIKUMI | 107 |
Transporta sektoram mūsdienu ekonomikā piemīt dinamika un asa konkurence, un šie faktori pilnībā attiecas arī uz šā sektora sastāvdaļu - kravu autopārvadājumiem. Latvijā kravu autopārvadājumi ir nozīmīga un veiksmīgi attestējošā nozare.
Efektīva un konkurētspējīga transporta sistēma ir viens no būtiskākajiem priekšnoteikumiem valsts ekonomiskās un sociālās attīstības nodrošināšanai.
Ilgstošā periodā valstī ir izveidojies relatīvi sabalansēts transporta tīkls, kas kopumā nodrošina kravu un pasažieru plūsmu. Straujas izmaiņas transporta infrastruktūrā parasti pavada ekonomisko aktivitāšu un daudzos gadījumos iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanās vai pazemināšanās.
Transporta sfēra ir ļoti plaša. Tā aptver auto, dzelzceļa, gaisa un jūras transportu. Ļoti plašs un daudzveidīgs ir arī tajā strādājošo un nepieciešamo speciālistu klāsts, turklāt strādāt transporta sfērā nenozīmē sēdēt pie stūres un vadīt kādu transporta līdzekli. Ir nepieciešami izglītoti speciālisti, kuri organizē un vada transporta kustības sistēmu, pārzina un pārvalda noliktavu, ekspeditoru darbu, orientējas jaunākajās mūsdienu tehnoloģijās, pārvalda mūsu un citu valstu likumdošanu.
Runājot par transporta nozari, jāņem vērā tās nozīme biznesa procesā kopumā. Galvenā transporta loma ir ātri, kvalitatīvi un par optimālām izmaksām nogādāt produktu no ražotāja līdz patērētājam. Tas nebūt nenozīmē tikai tīri mehānisku kravas transportēšanu, kā tas bija agrāk. Šodien katra krava ir specifiska un katrai no tām nepieciešams atbilstošs un piemērots transports, kur vērā ņemts arī kravas iepakojums un vēlamais transportēšanas veids. No tā izriet, ka šajā nozarē strādājošajiem nepieciešamas zināšanas gan transporta tehnoloģiju, gan kravas specifikas un noformēšanas, gan informātikas jomā. Transports nav izolēta vienība, tas ir saistīts ar kopējā, vienotā biznesa procesa atsevišķajām sastāvdaļām.
Transporta pārvadājumi ietekmē turpat vai katru uzņēmumu pasaulē. Riski šajā sektorā rada nozīmīgas raizes biznesā iesaistītajiem. Benzīna cenu celšanās, darbinieku mainība, kredītriski, tirgus konkurence – šiem un citiem riskiem ir būtiska ietekme uzņēmumu pamatdarbībā un ietekmē transporta uzņēmumu kopējo darbību.
Uzņēmumam jāanalizē riskus un to nozīmību, meklējot risinājumus, kas palīdz izvairīties no risku iestāšanās, samazina risku nozīmību vai pārnes risku.
Ir iespēja nepieciešamības gadījumā iesaistīt Transporta un Loģistikas prakses apdrošināšanas ekspertus un Risku Vadības konsultāciju prakses, kuriem ir liela pieredze darbojoties visā pasaulē. Speciālistu sagatavotie risinājumi riskiem ietver ne vien apdrošināšanu, bet arī programmas, ko sagatavo Risku Vadības speciālisti.
Runājot par perspektīvām atsevišķās transporta nozarēs, tuvākajā nākotnē dominējošais acīmredzot paliks autotransports, kas ir vispieņemamākais kravu pārvadāšanas veids. Tā galvenā priekšrocība ir kravas nogādāšana no vienām durvīm līdz otrām, kā rezultātā iespējami minimāli laika zudumi. Taču jāpiebilst – tas nav pats lētākais kravu pārvadāšanas veids.
Galvenie uzdevumi, kas tuvākajā nākotnē jārisina autotransporta nozarē, ir pilnveidot tiesisko bāzi, kas veicinātu pasažieru un kravu pārvadājumu attīstību, pārvadājumu kvalitātes uzlabošanu, vienlīdzīgu konkurenci, kā arī Latvijas pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos starptautisko pārvadājumu tirgū.
Latvijas iestāšanās ES pārvadātājiem nodrošināja brīvu piekļuvi ES tirgum, paaugstina pārvadājumu efektivitāti, jo saīsinājušās muitas un robežšķērsošanas procedūras. Taču, lai izpildītu ES prasības, ievērojami ir palielinājušās izmaksas pārvadājumu uzņēmumiem, pārvadājumam kā pakalpojumam un autovadītājiem (akcīzes nodoklis, transportlīdzekļu nodevas, tehniskās apskates, licencēšanas izdevumi, atļaujas).
Pieaugušas arī virkne ar robežšķērsošanas kontroli saistītās formalitātes uz ārējām robežām un ostās (obligātās maksas par veterināro tranzīta kravu kontroli, atzīto veterināro robežpunktu un pārkraušanas vietu izbūve; stingrāki ierobežojumi kravu pārkraušanas un uzglabāšanas jomā). …
Starptautisko pārvadājumu tirgus Latvijā atrodas attīstības procesā. Kravu pārvadājumu sfēra nes lielo ieguldījumu IKP un nodrošina ar darbvietu Latvijas iedzīvotājus. Sastāvošo faktoru daudzums paredz dažus ierobežojumus, nepilnības un problēmas. Galvenās problēmas ir konkurentspējas un efektivitātes palielināšana, lai panāktu maksimālo rezultātu, gan valstij, gan priekš katra uzņēmuma kas īsteno starptautiska krava pārvadājumus. Efektivitātes problēmu valsts līmenī var atrisināt pamatojoties uz lielākam valsts un ES fondu investīcijām. Ir nepieciešams nodrošināt labvēlīgus darba nosacījumus Latvijas pārvadātājiem. Ceļu kvalitātes pilnveidošana, ātrbraucēja līniju būvniecība, kravas mašīnu pārvietošanas organizācija - laika, ātruma ierobežojumi. Un ir nepieciešams valstij aizsargāt pārvadātājus nevienlīdzīgos konkurences apstākļos ar ES lielam uzņēmumiem un ar lētiem Baltijas pārvadātājiem. Risinot efektivitātes nodrošināšanas problēmu uzņēmumu līmenī, ir nepieciešams meklēt dažas iespējas, ka var samazināt izmaksas un tālākās uzņēmuma attīstības, paplašināšanas iespējas. Autori uz konkrēta piemēra ir atraduši efektivitātes palielināšanas alternatīvus ceļus. Analizējot pārvadātāju, ir veikuši pārvadājumu optimizāciju un kā rezultāts ir sasnieguši izmaksu samazināšanu. Tika atrisināts uzņēmuma paplašināšanas jautājums – pārvadātājam ir visi nosacījumi, izņemot iespēju iegadāties papild mašīnas, tika aplūkots mašīnas nomas variants, ar apmaksu par tiem 40% no peļņas. Autoru darbs dot lielisku iespēju izmantojot tirgus situāciju un pieejamās privilēģijās, palielināt uzņēmuma darbības efektivitāti. Ir visi aprēķini!
- Būvkomercsabiedrības ekonomiskās efektivitātes paaugstināšanas iespējas
- SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē
- Transporta uzņēmumu darbības efektivitātes nodrošināšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē
Term Papers for university71
-
Būvkomercsabiedrības ekonomiskās efektivitātes paaugstināšanas iespējas
Term Papers for university70
-
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas
Term Papers for university40
-
Uzņēmumu AS "Rautakesko" un SIA "Depo-DIY" finansiālās darbības analīze
Term Papers for university54
-
Mazo uzņēmumu vadīšanas raksturīgās iezīmes
Term Papers for university83