Term Papers
Business and Law
Tourism, Traveling
Tūrisma produktu attīstības process Jūrmalā un tā ietekme...-
Tūrisma produktu attīstības process Jūrmalā un tā ietekme uz uzņēmumu konkurētspēju
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1 | Tūrisma nozīme tautsaimniecībā | 8 |
2 | Produkts un konkurence tūrisma tirgū | 14 |
2.1 | Tūrisms un tūrisma tirgus | 15 |
2.2 | Tūrisma produkts | 18 |
2.2.1 | Kopējais tūrisma produkts | 18 |
2.2.2 | Individuālais tūrisma produkts | 22 |
2.3 | Konkurence tūrisma tirgū | 23 |
Atlants.lv | 26 | |
Jūrmalas tūrisma produkts | 27 | |
2.4 | Piesaistes objekti un vide | 27 |
2.4.1 | Dziednieciskie resursi un objekti | 27 |
2.4.2 | Atpūtas un izklaides objekti | 31 |
2.4.3 | Apskates objekti | 35 |
2.4.4 | Kultūras objekti un pasākumi | 36 |
2.4.5 | Konferenču tūrisma objekti | 39 |
2.5 | Ērtības un pakalpojumi | 41 |
2.5.1 | Naktsmītnes | 41 |
2.5.2 | Ēdināšanas uzņēmumi | 45 |
2.6 | Jūrmalas sasniedzamība | 46 |
2.7 | Jūrmalas tēls | 49 |
2.8 | Cenas | 52 |
3 | Jūrmalas tūrisma produkta attīstības iespējas | 57 |
Secinājumi | 66 | |
Priekšlikumi | 71 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 73 |
Ekonomikas lejupslīdes apstākļos Latvijai ir nozīmīgi attīstīt eksportspējīgas nozares ar augstu pievienoto vērtību. Viena no šādām nozarēm neapšaubāmi ir tūrisms, kas nodrošina gandrīz piekto daļu no kopējā Latvijas pakalpojumu eksporta.
Jūrmala ir viens no populārākajiem tūrisma produktiem, ko Latvija var piedāvāt gan vietējiem tūristiem, gan pasaules tirgū. Šī vieta ir bagāta ar saviem resursiem - jūru, upi, atpūtas, ārstniecības vietām, izmitināšanas un ēdināšanas uzņēmumu klāstu. Pilsēta ir pazīstama ar savu plašo kultūras un koncertu programmu vasaras periodā. Pēc sava ģeogrāfiskā izvietojuma un tūrisma produktu klāsta Jūrmala ir efektīva vieta tūristu uzņemšanai. Jūrmalā darbojas daudzas labiekārtotas viesnīcas, kas spēj uzņemt lielu pilsētas viesu skaitu.
Tomēr, neskatoties uz minēto, tūrisma attīstība pilsētā dažādu faktoru ietekmē noris samērā lēni. Tai ir izteikts sezonāls raksturs, kas negatīvi ietekmē tūrisma nozarē strādājošos uzņēmumus, tai skaitā viesnīcas. Papildus ļoti sīvai konkurencei, tūrisma jomā strādājošajiem uzņēmumiem pašlaik ir jāsaskaras arī ar globālo ekonomikas krīzi, kuras rezultātā tūristu skaits pasaulē samazinās, kā arī ar ekonomikas lejupslīdes radītām problēmām pašu valstī, kas saistītas galvenokārt ar vietējā pieprasījuma samazināšanos pēc tūrisma pakalpojumiem un tūrisma nozarei nelabvēlīgām nodokļu politikas izmaiņām. Svarīgs uzdevums uzņēmumiem šādos apstākļos ir izdzīvot, pie tam ne tikai saglabājot konkurētspēju, bet pat paaugstināt to.
Uzņēmuma konkurētspēja ir atkarīga no daudziem faktoriem, ko lielā mērā var ietekmēt pats uzņēmums. Būtiska loma, lai izdzīvotu augošas konkurences apstākļos, ir uzņēmuma stratēģijai. Uzņēmumam ir jāspēj piedāvāt jaunus tūrisma produktus, paplašināt jau esošos, kā arī izmantot tās vides priekšrocības, kurā uzņēmums darbojas, jo tūrismā ļoti liela nozīme ir uzņēmuma atrašanās vietai un šīs vietas attīstībai. Tiem uzņēmumiem, kuri veiksmīgāk spēj izmantot šīs priekšrocības, būs lielākas izredzes veiksmīgāk izvairīties no ekonomiskās lejupslīdes negatīvajām sekām un nodrošināt ilgtspējīgu uzņēmuma attīstību. Tomēr, lai Jūrmalas uzņēmumi varētu veiksmīgi plānot savu attīstības stratēģiju, no sākuma ir nepieciešams apzināt kādas ir šīs priekšrocības un iespējas, ko uzņēmumam var sniegt Jūrmala, kā arī kādi ir iespējamie negatīvie faktori, kuru ietekme būs jāpārvar.
Darba pētījuma objekts ir Jūrmalas pilsētas tūrisma nozare. Pētījuma priekšmets ir Jūrmalas kopējā tūrisma produkta atsevišķi komponenti un to ietekme uz Jūrmalas uzņēmumu konkurētspēju.
Darbā tiek izvirzīta sekojoša hipotēze: Tūrisma pakalpojumu sniedzēja atrašanās vieta un darbība Jūrmalā – tūrisma galamērķi ar attīstītu un konkurētspējīgu kopējo tūrisma produktu- pozitīvi ietekmē uzņēmumu konkurētspēju.
Jūrmala, ir viens no populārākajiem tūrisma galamērķiem Latvijā, tāpēc tajā strādājošo tūrisma uzņēmumu, kā arī pašas pilsētas, kā tūrisma galamērķa, konkurētspējas stiprināšana ir ļoti nozīmīgs faktors Latvijas tūrisma nozares attīstībā. Uzņēmumam ir jāspēj izmantot Jūrmalas, tūrisma galamērķa, priekšrocības.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kādā mērā Jūrmalas kopējā tūrisma produkta priekšrocības un trūkumi ietekmē Jūrmalas tūrisma uzņēmumu konkurētspēju.…
Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi noskaidrot, kādā mērā Jūrmalas kopējā tūrisma produkta priekšrocības un trūkumi ietekmē Jūrmalas tūrisma uzņēmumu konkurētspēju. Mērķa darbā ir risināti šādi uzdevumi: 1) noskaidrotas tūrisma nozares attīstības tendences un to ietekmējošie faktori; 2) izpētīti tūrisma un tūrisma produkta, īpaši tūrisma galamērķa kopējā produkta teorētiskie aspekti; 3) izvērtēts Jūrmalas, kā tūrisma galamērķa kopējais tūrisma produkts, tā konkurētspēja; 4) izpētītas Jūrmalas tūrisma produkta attīstības iespējas tūrisma pakalpojumu sniedzēju konkurētspējas palielināšanai.
- Kvalifikācijas darbs SIA "Hotel Jūrmala SPA"
- Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas
- Tūrisma produktu attīstības process Jūrmalā un tā ietekme uz uzņēmumu konkurētspēju
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas
Term Papers for university40
-
Kvalifikācijas darbs SIA "Hotel Jūrmala SPA"
Term Papers for university56
-
Ventspils lidostas ģenerālās plānošanas un ekonomiskās attīstības priekšnoteikumi
Term Papers for university63
-
Upju kruīza attīstības iespējas Latvijā
Term Papers for university51
-
Kruīza kuģu pasažieru apkalpošanas tūrisma uzņēmuma izveide
Term Papers for university67