Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Uzņēmuma "Latvijas Mobilais Telefons" drukātās reklāmas v...-
Uzņēmuma "Latvijas Mobilais Telefons" drukātās reklāmas vizuālo elementu atšķirības laika posmā no 2000. - 2009.gadam
Nr. | Chapter | Page. |
Apzīmējumu saraksts | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Reklāma kā komunikācija | 10 |
1.1. | Reklāmas definīcija un būtība | 14 |
1.2. | Reklāmas mērķi | 16 |
1.3. | Reklāmas uzdevumi | 19 |
2. | Vizuālo pārliecināšanas instrumentu izmantošana reklāmā | 21 |
2.1. | Reklāmas kompozīcija | 23 |
2.2. | Reklāmas attēli | 24 |
2.3. | Reklāmas teksts | 26 |
2.4. | Krāsu ietekme reklāmā | 30 |
2.5. | Simbols, zīmes un līnijas reklāmā | 34 |
3. | Reklāma presē | 36 |
4. | Reklāmas efektivitātes novērtējums | 39 |
5. | SIA „Latvijas Mobilais telefons” apraksts | 42 |
6. | Drukāto reklāmu vizuālo elementu pētījuma metodes | 47 |
6.1. | Semiotikas analīze | 47 |
6.1.1. | 2000. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 48 |
6.1.2. | 2001. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 52 |
6.1.3. | 2002. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 56 |
6.1.4. | 2003. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 60 |
6.1.5. | 2004. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 66 |
6.1.6. | 2005. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 69 |
6.1.7. | 2006. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 74 |
6.1.8. | 2007. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 78 |
6.1.9. | 2008. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 83 |
6.1.10. | 2009. gadā laikrakstā „Diena” publicēto LMT reklāmu analīze | 86 |
6.2. | Fokusgrupas analīze | 91 |
6.2.1. | Vizuālās elementu efektivitātes novērtējums auditorijas skatījumā | 92 |
6.3. | Strukturētā intervija | 98 |
6.3.1. | Reklāmas eksperta Ģ. Ozola intervijas analīze | 99 |
7. | Secinājumi | 101 |
Izmantotie informācijas avoti | 105 | |
Pielikumi | 109 |
Papildus citām funkcijām reklāmai ir jāattīsta vai jāuztur produkta atpazīstamība, jāceļ
kompānijas tēls un imidžs un jāsniedz informācija par produktu. Reklāma kā ziņojumu
izplatīšanas paņēmiens pasaulē ir pazīstama jau sen. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma
imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produkta cenu, izplatītu informāciju par
produktu pārdošanu, propagandētu noteiktas idejas u.tml. Būdams varens pircēju rīcības
motivēšanas ietekmējošs faktors, reklāmas attīstība tajā pašā laikā ir atkarīga no daudziem
apstākļiem, no kuriem pirmām kārtām jāmin sociāli ekonomiskie, tehnoloģiskie, tiesiskie un
tirgus apstākļi.
Latvijas uzņēmējdarbības vide ir piesātināta ar daudz un dažādiem pakalpojumiem,
kas iepriekš bija redzami ārzemēs, bet tagad ir straujā attīstības tempā ieņēmuši arī Latvijas
tirgu. Jauniem dalībniekiem ir jaunas idejas, kā pasniegt savu produktu vai pakalpojumu un
kā likt patērētājam izvēlēties. Daudz vieglāk to ir izdarīt, ja tirgū netiek piedāvāts šāds
produkts, un tas ir kaut kas jauns un unikāls. Tad ir nepieciešams nodot informāciju
patērētājam, ka tas ir tieši tas, ko viņam vajag. SIA „Latvijas Mobilais telefons” ir lielākais
sakaru operators Latvijā, tomēr uzņēmumam jārēķinās ar pastāvošo konkurentu esamību, jo
pēdējos gados ir saasinājies konkurences līmenis. Pētījuma problēma ir saistīta ar to, ka
uzņēmums SIA „Latvijas Mobilais telefons” Latvijā nav jauns un unikāls pakalpojuma
sniedzējs. Pašreizējā telekomunikāciju tirgū jau pastāv līdzīgi pakalpojuma sniedzēji –
konkurenti. Lai iegūtu pietiekami lielu pakalpojuma lietotāju skaitu, t.i., tirgus daļu, ir
nepieciešams veikt konkurētspējīgu mārketinga stratēģiju. Ar stratēģijas palīdzību ir
iespējams atrast tieši tos lietotājus, kam SIA „Latvijas Mobilais telefons” pakalpojumu klāsts
būtu pieņemams un nepieciešams. Līdz ar to, tika izvēlēta maģistra darba tēma „SIA „Latvijas Mobilais Telefons” drukātās reklāmas vizuālo elementu atšķirības laika posmā no 2000. līdz
2009. gadam”.
Ņemot vērā pieļaujamo ierobežoto darba apjomu, darbā netiek veikta visu
telekomunikācijas nozares Latvijā padziļināta un vispusīga novērtējuma un skaitliski
salīdzinošu datu analīze. Statistikas dati darbā izmantoti tik, cik tas nepieciešams analizējamās
tēmas ilustrācijai. Pētījuma periods ir laika posms no 2000. gada līdz 2009. gadam.
Maģistra darba hipotēze: Laika periodā no 2000. līdz 2009. gadam, palielinoties
konkurentu skaitam Latvijas tirgū, SIA „Latvijas Mobilais telefons” drukāto mediju reklāmas
kampaņas kļuvušas emocionāli piesātinātākas un agresīvākas.
Maģistra darba pētījuma objekts ir SIA „Latvijas Mobilais telefons” reklāmas.
Maģistra darba pētījuma priekšmets ir drukāto reklāmu vizuālie elementi - attēls,
krāsa, teksts, kompozīcija, u.c.
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot galvenos vizuālos komunikācijas līdzekļus
LMT reklāmas kampaņu vēstījumos laika posmā no 2000. līdz 2009. gadam.
Maģistra darba mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi:
• izpētīt teorētisko pamatojumu par reklāmu, tās būtību un struktūru;
• izpētīt teorētisko materiālu par vizuālo elementu pielietojumu reklāmas
kampaņās;
• izpētīt LMT reklāmas vēstījuma izmaiņas drukātajos medijos laika posmā
no 2000. līdz 2009.gadam;
• noskaidrot patērētāju viedokļus par LMT drukāto reklāmu izmaiņām laika
posmā no 2000. līdz 2009.gadam;
• noskaidrot eksperta viedokli par vizuālās komunikācijas elementu
lietojumu LMT drukātajās reklāmās.
• izanalizēt iegūtos rezultātus.
Maģistra darba teorētiskais pamatojums ir maģistra darba izstrādei izmantotās
literatūras kvalitāte un atbilstība darba izvirzītajam mērķim. Darbā apskatītas tādu autoru
teorijas, kā F. Kotlers (Kotler) , Dž. Blaits (Blythe), M. Sērdžijs (Sirgy) un S. Moriartija
(Moriarty). Savukārt reklāmas un tās komunikācijas jomā kā būtiskākie ir minami Kennets E.
Klovs (Kenneth E. Clow), M. Kolleja (Michael Kiley). Īpaša vērība pievērsta G. Rosa (Rose)
un A. A. Bergera (Berger) vizuālo līdzekļu pārliecināšanas teorijai.
Maģistra darba pētījuma avots ir laikraksts „Diena”, laika posms no 2000. līdz
2009. gadam.…
Pasaules ekonomikā ir sācies nežēlīgs konkurences laikmets, kas it kā unikālos produktus un pakalpojumus pārvērš par ikdienišķām lietām, kas savukārt rada straujas ekonomiskās pārmaiņas un ātru tehnoloģiju novecošanu. Tehnoloģiju attīstība un ekonomiskās pārmaiņas ir radījušas situāciju, kad aizvien grūtāk ir piesaistīt auditorijas uzmanību, kas ir kā priekšvēstnesis tam, ka strauji palielinās konkurence par preces jeb pakalpojuma vajadzību mūsdienu sabiedrībai. Sakarā ar tirgū pastāvošo lielo konkurenci un preču vai pakalpojumu daudzveidību, šobrīd katra uzņēmuma galvenais uzdevums ir efektīva auditorijas uzmanības piesaistīšana savam produktam, pakalpojumam vai zīmolam, tas nozīmē, ka svarīgākais ir apzināties un izmantot tos uzmanības piesaistīšanas līdzekļus un paņēmienus, kas būtu visefektīvākie. Taču problēmas rada produktu klāsta vienveidība, reklāmas kampaņu līdzības, kā arī pakalpojumu vienveidība, tāpēc lai radītu auditorijas uzmanības piesaistīšanu uzņēmuma reklāmai, ir jārada unikāla reklāma, kas padara individuālu tieši konkrētā uzņēmuma pakalpojumu, neraugoties uz to, ka tādus pašus pakalpojumus sniedz arī citi uzņēmumi. Mūsdienās reklāmai ir izšķiroša loma tirgus ekonomikas attīstībā, jo reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu - tā pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērba gabaliem un reklāmu stabiem. Reklamē visu – ne tikai preces un pakalpojumus, bet arī idejas, vērtības, dzīves stilu. Mūsdienās cilvēki dzīvo reklāmas iespaidā, jo kaut reizi mūžā ir iegādājušies preci, ko redzējuši vai dzirdējuši un uzskatījuši par labu. Taču bez reklāmas šobrīd nevar, tas ir process, kas nedrīkst apstāties. Pareizs ir uzskats, ka reklāma ir tirdzniecības dzinējs, jo reklāma sniedz informāciju par preci, iepazīstina un pārliecina potenciālos pircējus iegādāties to. Atšķirībā no parasta informācijas ziņojuma reklāma izraisa potenciālā pircējā interesi, un reklāmas mērķis ir palielināt pieprasījumu pēc preces. Pasaulē ar katru gadu uzņēmumi tērē arvien vairāk līdzekļu reklāmai un velta tai arvien vairāk uzmanības. Reklāmas izmaksas tiek rūpīgi izplānotas, un katram uzņēmumam ir savas metodes reklāmas mērķu noteikšanā, izgatavošanā, reklāmas izmaksu noteikšanā, sludinājuma izstrādāšanā, reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēlē. Efektīva reklāma var funkcionēt vienīgi organizēta mārketinga plāna ietvaros. Kāpēc vajadzīga reklāma? Reklāmdevējs, protams, atbildēs pozitīvi, jo atkarībā no reklāmas stratēģijas, tiks palielināta reklāmdevēja peļņa, no sabiedrības puses var izskanēt kritika par reklāmu (reklāmas atgriezeniskā saite), tas ir liels stimuls attīstībai un indikators, vai reklamētais produkts atbilst sabiedrības vajadzībām. No sabiedrības viedokļa raugoties, laba reklāma var izraisīt 7 sabiedrības uzmanību, un par reklāmu tiks runāts. Lai kāda arī reklāma būtu, tā nepastāv pati par sevi, reklāma ir vienīgi tirgus instruments tam, kas tiek tirgots, tas arī tiek atspoguļots reklāmā. Reklāmas pamatā ir informācijas sniegšana un pārliecināšana. Tas tiek panākts, iepērkot laukumus vai laikus masu medijos. Reklāma masu medijos veicina noieta preču tirgus attīstību, līdz ar to uzņēmēja ieguldījumi reklāmā atmaksājas un tiek iegūta lielāka peļņa pēc produkta reklamēšanas. Reklāmas vērtību ietekmē reklāmās iesaistītie talantīgie cilvēki – mākslinieki, rakstnieki, režisori, aktieri, dziedātāji u.c., kuri pārvērš reklāmu par mākslu, savukārt reklāma nodrošina viņiem savu spēju izkopšanu un iztiku. Ir pamatots apgalvojums, ka reklāma ir labākā garantija preces kvalitātei. Aizdomīga vai ar nepatiesiem faktiem atspoguļota reklāma pazudina preci. Pateicoties apmierinātiem pircējiem, precei ir noiets tirgū. Neviens uzņēmējs neriskēs tērēt naudu reklāmai, ja precei ir negatīvas īpašības. Protams, reizēm gadās reklāmas ar nepatiesu informāciju, bet tādā gadījumā pircēju izdodas apmānīt tikai vienu reizi.
- Individuālā uzņēmuma G nākotnes attīstības iespējas
- Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
- Uzņēmuma "Latvijas Mobilais Telefons" drukātās reklāmas vizuālo elementu atšķirības laika posmā no 2000. - 2009.gadam
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
Term Papers for university70
-
Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
Term Papers for university66
-
Individuālā uzņēmuma G nākotnes attīstības iespējas
Term Papers for university54
-
Uzņēmuma SIA "Lattelekom" finanšu analīze
Term Papers for university53
Evaluated! -
Latvijas lielveikalu un hipermārketu stratēģijas analīze
Term Papers for university67
Evaluated!