-
Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
Nr. | Chapter | Page. |
Kopsavilkums | 3 | |
1. | Uzņēmuma juridiskais statuss, īpašuma daļas un struktūrvienība | 6 |
2. | Pakalpojums | 7 |
2.1. | Detalizēts pakalpojuma apraksts | 7 |
2.2. | Cenu politika | 7 |
2.3. | Pakalpojuma attīstība, apgrozījums | 9 |
3. | Tirgus analīze | 11 |
3.1. | Tirgus ietilpība | 11 |
3.2. | Tirgus attīstības tendences | 11 |
3.3. | Galvenie konkurenti | 11 |
4. | Reklāma, sabiedrības viedokļa veidošana | 13 |
5. | Uzņēmuma funkcionēšana | 14 |
5.1. | Uzņēmuma izvietojums, telpas | 14 |
5.2. | Uzņēmumam piederošo pamatlīdzekļu nolietojums un atjaunošana | 14 |
5.3. | Sagādes daļa | 22 |
5.4. | Pakalpojuma realizācijas process | 25 |
5.5. | Sabiedrības pārvalde | 26 |
5.6. | Darba spēks, tā izmantošana | 28 |
6. | Risks un problēmas | 34 |
7. | Finansu informācija | 36 |
7.1. | Peļņas vai zaudējuma aprēķina apskats | 36 |
7.2. | Bilances pārskats | 37 |
7.3. | Uzņēmuma naudas plūsmas pārskats | 37 |
7.4. | SIA “OSTAS FLOTE” bezzaudējuma punkta aprēķins | 38 |
7.5. | Uzņēmuma bilances un peļņas vai zaudējuma pārskata vertikālā analīze | 38 |
7.6. | Finansu koeficienti | 43 |
Bibliogrāfiskais saraksts | 50 | |
Pielikums | 51 |
SIA “OSTAS FLOTE” reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un tā ir ieguvusi juridiskas personas statusu. Sabiedrība ir piereģistrēta arī Valsts ieņēmumu dienesta Ventspils nodaļā. Uzņēmējdarbību regulē Latvijas Republikas likums “Par uzņēmējdarbību” . “OSTAS FLOTE” pamatkapitālu veido dalībnieku ieguldītais īpašums – kapitāla daļas. Sabiedrība atbild par savām tiesībām ar visu savu mantu. SIA “OSTAS FLOTE” atrodas Dzintaru ielā 20ª, kur tā īrē Ventspils Biznesa centra telpas.
Uzņēmums darbojas noteiktos juridiskos ietvaros, kuri regulē tā uzvedību un risina konfliktus no sabiedrības interešu viedokļa. Lietišķās attiecības un darījumi par piegādēm, to samaksa tiek noformēta ar saimniecisko līgumu palīdzību.
Servisa velkoņu kompānija “OSTAS FLOTE”, kura ir labi apgādāta, Ventspils ostā nodrošina visus vilkšanas darbus, kā arī kuģu drošu ienākšanu un iziešanu.
Uz doto brīdi Ventspils ostas flotei pieder 6 velkoņi, kuru summārā jauda ir vairāk nekā 15 tūkst. tonnu zirgspēku.
Sabiedrības komercdarbība pilnībā ir atkarīga no ostā kuģu ienākšanas daudzuma, kuģu bruto – tonnāžas un tiek ierobežota ar esošajiem “Ventspils brīvostas nodevu un maksas pakalpojumu tarifiem”.
Saskaņā ar noteikumiem maksa par velkoņu izmantošanu, neatkarīgi no to daudzuma, tauvošanas darbos ar kuģiem, tiek iekasēta pēc likmes par operāciju. Pie pamatlikmes pielieto arī veselu atvieglojumu un atlaižu rindu.
Viens no velkoņu kompānijas mērķiem ir sasniegt starptautiskos standartus. Tas nozīmē, ka esošās sistēmas infrastruktūras procedūrām un tehniskai apkalpošanai jābūt saskaņā ar IMO likumdošanas normām, kuras ir spēkā Eiropas Savienībā.
Kā otrs uzņēmuma darbības mērķis tika izvirzīts klientu prasību apmierināšana. Šajā sakarā uzņēmums ieviesa kvalitātes vadības sistēmu.
Kas attiecas uz tirgus ietilpību, Ventspilī uzņēmums aizņem visu tirgus daļu, konkurentu nav. Tā kā man nav pieejama informācija par visiem esošajiem uzņēmumiem, kas sniedz velkoņu pakalpojumus pārējās mazākās Latvijas ostās, tad par aizņemtām tirgus daļām varu spriest tikai starp Rīgas, Liepājā un Ventspils ostās esošajiem uzņēmumiem. Šajā tirgū SIA “OSTAS FLOTE” aizņem 1/3 tirgus daļu, jo kopā lielākajās Latvijas ostās strādā 3 uzņēmumi.
Apskatāmā uzņēmuma tirgus attīstības tendence ir saistīta ar tehnoloģijas zinātnes pilnveidošanos, ar mērķi atvieglot un palielināt darba drošību darba pienākumu veikšanas laikā. Šis tirgus attīstās nepārtraukti, jo būvējot arvien ietilpīgākus, lielākus kuģus, izstrādātājiem ir jārūpējas par to, lai ostas spētu apkalpot šo kuģi, kā arī tehnikai ir jāatbilst IMO likumdošanas normām, kuras ir spēkā Eiropas Savienībā.
Ostas flotes uzņēmējdarbības ieņēmumi (arī peļņa) ir atkarīgi no kuģu apgrozījuma Ventspils ostā. Tā kā Ventspils ostā darbojas tikai viens uzņēmums - SIA “OSTAS FLOTE”, tad pastāv tikai potenciālie konkurenti, kuri darbojas tādā pašā sfērā tikai citās ostās. Un Latvijā lielākie ir velkoņu pakalpojumu kompānijas Rīgā SIA “LTS”, kuram pieder 4 velkoņi, kā arī Rīgā – 8 velkoņi un Liepājā – 4 velkoņi, SIA “AMBERHOLDING LATVIA”.
Dotajam uzņēmumam savas darba specifikas dēļ reklāma nav nepieciešama. Bet, neskatoties uz to, uzņēmums veic reprezentācijas pasākumus, piemēram, izplatot kalendārus, pildspalvas ar firmas zīmi (logotipu).
Uzņēmums piedalās pilsētas sabiedriskajā dzīvē, kā piemēram, Jūras svētkos velkoņi pavada jūras valdnieku Neptūnu ar ūdensšalti līdz pilsētas piekrastei.
Svarīgākie notikumi, kas nes kādas pārmaiņas uzņēmuma darbībā tiek publicēti laikrakstā “Ventas Balss” un VTO mājas lapā. Kā piemēram, kad tika iegādāts velkonis VENTSPILS, kā arī par pavisam nesen saņemto uzņēmuma darbības kvalitātes sertifikātu.
Pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķināšanai uzņēmums pielieto lineāro metodi. Bet pamatlīdzekļu atjaunošana notiek gadījumā, ja objekts ir tehniski vai fiziski nolietojies.
Materiālu un pārējo nepieciešamo līdzekļu iepirkšanu veic superintendants uz pieteikuma pamata, kuru apstiprina izpilddirektors.
SIA “OSTAS FLOTE” savu darbību ar darba ņēmēju veic saskaņā ar Latvijas Republikas Darba likumu. Darba devējs ar darbiniekiem slēdz darba līgumu un kolektīvo līgumu. Darbinieku sastāvs pamatā ir nemainīgs.
Darba kolektīvais koplīgums dod iespēju saņemt dažādas sociālās drošības garantijas (piem. pabalsts sakarā ar bērna piedzimšanu, mācību līdzekļu iegādei, uzsākot mācību gadu, u.c.). Darbiniekiem obligāti jāiziet medicīniskā komisija, kuras izdevumus arī sedz uzņēmums. Tā kā darbs saistīts ar noteikta rakstura risku, visi strādājošie uzņēmumā tiek apdrošināti pret nelaimes gadījumiem.
Galvenie riska avoti, kas var apdraudēt SIA “OSTAS FLOTE” sekmīgu darbību ir apvienojami šādās septiņās grupās:
1)Tirgus risks – saistīts ar degvielu un citu pakalpojuma sniegšanas resursu neprognozējamām cenu izmaiņām;
2)Ekonomiskais risks – saistīts ar izmaiņām likumdošanā vai nodokļu politikā, valūtas kursu maiņu, inflāciju.
3)Cilvēciskais risks – saistīts ar strādnieku uzvedības un veselības izmaiņām.
4)Finansu risks – nepietiekams pieprasījums pēc pakalpojuma rada uzņēmuma peļņas samazināšanos. Līdz ar to var rasties maksājumu veikšanas grūtības un apdraudēta uzņēmuma naudas plūsma.
5)Mehāniskais risks – saistīts ar tehniku un iekārtu avārijām.
6)Nelaimes gadījumu risks – ugunsgrēki, dabas katastrofas, avārijas un tam līdzīgi.
7)Tiesu risks – kāda uzņēmuma mantas bojājums (piemēram, kuģu, piestātņu bojājumi u.c.)
Aprēķinot uzņēmuma bezzaudējuma punktu uz 2002.gadu, iznāca, ka pēc 396 615 Ls sasniegšanas uzņēmums turpmāk sāks gūt peļņu.
Veicot finansu rādītāju aprēķinu un izpēti, noskaidrojās, ka:
Laika periodā no 2000.- 2002.gadam SIA “OSTAS FLOTE” apgrozījuma īpatsvars ir samazinājies par 3.72%, bet pārējie uzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumi ir palielinājušies par tik pat procentiem. Uz kopējo izmaksu fona lielākās izmaiņas ir notikušas pārdotās produkcijas ražošanas izmaksās, palielinājušās par 7.41% un administrācijas izmaksās, samazinājušās par 6.88%. Pārējo izmaksu procentuālās izmaiņas ir ļoti minimālas.
Apskatot aprēķinus par uzņēmuma spēju norēķināties ar kreditoriem, var secināt, ka šis rādītājs ir ļoti zems (īstermiņa kreditori). Ja 2002.gadā būtu jāsedz īstermiņa parādi, uzņēmums to nevarētu izdarīt. Taču ar 2003.gadu iespējams šie parādi tiks segti.
Ir novērojama naudas līdzekļu uzkrāšanās uzņēmuma kontā un ar 2002.gadu, spriežot pēc rādītājiem, bankrota iespējamība uzņēmumam vairs nedraud.
Aktīvu rentabilitāte rāda, ka lai gūtu lielākus ienākumus, aktīvu izmantošana kļūst arvien neefektīvāka. Arī realizācijas ieņēmumi uz 2002.gadu ir samazinājušies, bet no 1 kapitāla ieguldītā lata peļņa salīdzinot ar 2001.gadu ir palielinājusies par Ls 0.03. Bruto peļņas 2002.gada rādītājs salīdzinot ar 2001.gadu ir krities par 425.03%.
Apskatot aprēķinus par uzņēmuma darbības efektivitāti var secināt, ka aprites rādītāji ir diezgan skeptiski, neskatoties uz to, ka ilgtermiņa ieguldījumos ir investēts pietiekams daudzums kapitāla un, ka 2002.gadā ražošanas krājumu pārdošanas un atjaunošanas dienu skaits ir samazinājies, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, līdz 1 dienai. Taču uzņēmuma rīcībā esošo līdzekļu izmantošana paliek arvien neefektīvāka, turklāt debitoru parādu dzēšanas termiņi palielinās.
Tā tad, lai uzlabotu uzņēmuma finansiālo stāvokli ir jāsāk vairāk izmantot uzņēmuma rīcībā esošos līdzekļus, iespēju robežās samazināt izmaksas, mēģināt iekasēt debitoru parādus, un tagad, kad pilnībā tika dzēsti ilgtermiņa parādi, censties iekļauties īstermiņa parādu dzēšanas termiņos un turpināt jau iesākto uzņēmuma iekšējās ekonomikas politiku.
SIA “OSTAS FLOTE” reģistrēta 1996.gada 11.septembrī Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un tā ir ieguvusi juridiskas personas statusu. Sabiedrība ir piereģistrēta arī Valsts ieņēmumu dienesta Ventspils nodaļā. Uzņēmējdarbību regulē Latvijas Republikas likums “Par uzņēmējdarbību” . “OSTAS FLOTE” pamatkapitālu veido dalībnieku ieguldītais īpašums – kapitāla daļas. Sabiedrība atbild par savām tiesībām ar visu savu mantu.
Sabiedrības pārvaldes institūcijas ir Dalībnieku sapulce, Valde, izpilddirektors.
Dalībnieku sapulce ir augstākā Sabiedrības pārvaldes institūcija.
To veido SIA “OSTAS FLOTE” dalībnieki vai to pārstāvji. Tiek sasauktas kārtējas un ārkārtas Dalībnieku sapulces.
Dalībnieku kārtējās sapulces sasauc Valde ik gadu ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc saimnieciskās darbības gada beigām.
Sabiedrības saimnieciskās darbības gads sakrīt ar kalendāro gadu.
Ārkārtas sapulces sasauc Valde vai nu pēc savas iniciatīvas, vai tad, ja to rakstiski pieprasa revidents vai jebkurš Dalībnieks.
Dalībnieku sapulce ir tiesīga izskatīt jebkuru jautājumu, kas attiecas uz Sabiedrības darbību.
Dalībnieku sapulce var izlemt jebkuru saimnieciskās darbības un pārvaldes jautājumu, ja to pieprasa Valde, kā arī izlemt visus citus jautājumus, kuru izskatīšanu Dalībnieku sapulcē paredz spēkā esošā likumdošana, vai kuru izskatīšana paredz citu Sabiedrības institūciju kompetenci.
Sabiedrības darbību vada Valde.
Valde risina un izlemj visus sabiedrības jautājumus, izņemot tos, kurus saskaņā ar likumu un Statūtiem ir tiesīga izskatīt vienīgi Dalībnieku sapulce.
Valde ir pakļauta Dalībnieku sapulcei un realizē tās lēmumu izpildīšanu.
SIA “OSTAS FLOTE” valde sastāv no 3 locekļiem no kuriem viens ir Valdes priekšsēdētājs. Valdes locekļus ievēl Dalībnieku sapulce uz 3 gadiem, ar tiesībām tos pārvēlēt. Valdes priekšsēdētāju ieceļ amatā Dalībnieku sapulce.
Visas izmaiņas Valdes sastāvā, kā arī izmaiņas Valdes locekļu paraksta tiesībās jāpaziņo Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistram.
Valdes sēdes tiek sasauktas pēc vajadzības, bet ne retāk kā vienu reizi mēnesī.
Lai izpildītu un pārraudzītu ikdienas darbību Sabiedrībā, realizētu Pilnsapulces un Valdes lēmumus, Valde ieceļ Izpilddirektoru un noslēdz ar viņu darba līgumu.
Izpilddirektors ir atbildīgs ar visu savu īpašumu par zaudējumiem, kas radušies Sabiedrībai, vai trešajām personām, ja viņš:
a)rīkojies nelikumīgi;
b)pārkāpis savu pilnvaru ietvarus;
c)nav ievērojis likumu un statūtu likumus, Pilnsapulces lēmumus un instrukcijas;
d)darbojies nolaidīgi.…
Cenu politika,pakalpojumu attīstība,apgrozījums,tirgus analīze,reklāma,sabiedriskā viedokļa veidošana,uzņ.funkcionēšana,risks,problēmas,PL nolietojums un atjaunošana,finansu koeficienti,bezzaudējuma punkts,bilances un PZA vertikālā analīze, u.c. darbs ir taisīts lietojumprogrammā word un Excel
- Latvijas muitas politika, tās darbības izvērtēšana un attīstība
- Muitas noliktavas darbības pilnveidošana
- Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!A/s "Cido" darbības analīze, perspektīvas, tendences un dinamika
Term Papers for university69
-
"Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
Term Papers for university54
Evaluated! -
Rīgas Fondu biržas darbības analīze
Term Papers for university75
-
Latvijas Bankas darbības analīze
Term Papers for university78
Evaluated! -
Šūšanas uzņēmuma SIA „Capman” ražošanas un saimnieciskās darbības attīstība
Term Papers for university75
Evaluated!