Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:569054
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Valsts ieņēmumu dienests    4
1.1.  VID loma Latvijas finanšu sistēmā    4
2.2.  VID veidošanās vēsture    7
2.  VID funkcijas    9
2.1.  Nodokļu administrēšana    9
2.1.1.  Nodokļu administrācijas tiesības    10
2.1.2.  Nodokļu administrācijas pienākumi    12
2.2.  Muitas politika    13
2.3.  Finanšu noziegumu apkarošana    14
2.4.  Akcīzes preču aprite, nodrošinājums un uzraudzība    15
2.5.  Korupcijas novēršana    18
3.  Nodokļu kontrole – viena no nodokļu administrēšanas pamatfunkcijām    19
3.1.  Nodokļu kontroles process    20
3.2.  Nodokļu kontroles veidi    22
3.3.  Nodokļu kontroles darba rezultāti    23
  Secinājumi    26
  Priekšlikumi    27
Extract

Secinājumi
1. Finanšu sistēma ir valsts, mājsaimniecību un uzņēmumu naudas līdzekļu fondu veidošanas, sadales un izmantošanas formu un metožu sistēma, bet par galveno finanšu sistēmas posmu tiek uzskatīts valsts budžets.
2. VID ieņem lielu lomu Latvijas finanšu sistēmā, jo ir atbildīgi par nodokļu ieņēmumiem valsts budžētā, kuri sastāda lielāko budžeta ieņēmumu daļu.
3. VID galvenā funkcija Latvijas finanšu sitēmā ir nodokļu administrēšana.
4. Budžeta ieņēmumi, kā rezultātā arī nodokļu ieņēmumi, nodrošina spēju valstij pildīt savas funkcijas.
5. Valsts nodokļu likmes tiek noteiktas bieži vien nerēķinoties ar iedzīvotāju un uzņēmējdarbības labklājības līmeni.
6. Nodokļu likmju paaugstināšana ne vienmēr nozīmē ieņēmumu palielināšanu.
7. Lielākos nodokļu ieņēmumus sastāda galvenokārt 3 nodokļi – VSOAI, PVN un IIN. 2010. gadā šo nodokļu ieņēmumi sastādija 80% no visiem nodokļu ieņēmumiem.
8. VID viens no uzdevumiem ir radīt tādu vidi, kas paaugstinātu labprātīgu un godprātīgu nodokļu maksāšanu, taču to ir ļoti grūti panākt dēļ ekonomiskās situācijas valstī un dēļ tā, ka valdība paaugstina nodokļus.
9. VID gada laikā veic ļoti daudz nodokļu kontroles, lai pārbaudītu, vai uzņēmumi pilnībā un likuma kārtība maksā tiem paredzētos nodokļus.
10. 2010. gadā stipri paaugstinājās konfiscētais nelegālo tabakas iztrādājumu un naftas produktu apjoms, kas norāda uz divām lietām – VID darba effektivitāte aug, kā arī, valstī arvien vairāk tiek ievestas un laistas apgrozīmē nelikumīgas akcīzes preces.
11. 2010. gadā uz pusi ir samazinājies valstij nodarīto kaitējumu apjoms no finanšu noziegumiem, kaut gan pārbaužu skaits samazinājās tikai par 16%.

Priekšlikumi
1. Veicināt gan fiziskās, gan juridiskās personas izmantot elektroniskās deklarēšanas sistēmu, kas ir ērtāk un ātrāk, kā rezultātā samazinās personu skaits, kursa jāapkalpo klātienē, tādejādi samazinās gaidīšanas laiks un uzlabojas klientu apkalpošanas kvalitāte.
2. Nosakot nodokļu likmes Latvijā, nedrīkst ņemt tikai vērā valsts ekonomisko stāvokli un ārējo parādu, ir jāņem vērā cilvēku iespējas un stāvoklis, kā arī uzņēmējdarbības līmenis valstī.
3. Samazināt gan UIN, gan IIN, taču pārveidot tos, par progresīvajiem nodokļiem. Kā rezultātā, iedzīvotājiem un maziem uzņēmumiem ar zemu ienākumu līmeni vajadzētu maksāt mazāk.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register