Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:719041
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.03.2023.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 43 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Vārda krājuma bagātināšanas priekšnosacījumi    7
1.1.  1,5 līdz 3 gadu vecu bērnu vecuma īpatnību ievērošana    9
1.2.  Valodu bagātinošas mācību vides veidošana    13
2.  Rotaļas vispārīgais raksturojums    17
2.1.  Pirkstiņrotaļas    19
2.2.  Lomu – sižeta rotaļas    20
2.3.  Kustību rotaļas    21
2.4.  Konstruēšanas rotaļas    22
2.5.  Didaktiskās rotaļas    23
3.  Pētījums vārda krājuma bagātināšana bērniem pirmsskolas izglītības 1. posmā    25
3.1.  Pētījuma gaitas un metožu raksturojums    25
3.2.  Bērnu grupas raksturojums    26
3.3.  Aptaujas rezultātu analīze    28
3.4.  Pētījuma 2. posma norises apraksts    32
3.5.  Pētījuma 3. posma rezultātu apstrāde un analīze    36
  Secinājumi    52
  Literatūras un citu avotu saraksts    54
  Pielikums    57
Extract

Valodai un saziņai cilvēka dzīvē ir liela nozīme. Cilvēks ir sociāla būtne, kurai ir iedzimta vajadzība sazināties citai ar citu. Valodā spilgti izpaužas runātāja pārdzīvojumi, pieredze, zināšanas un prāta spējas. Katrs bērns ir individualitāte, kurā veidojas tikai viņam raksturīgās rakstura īpašības, to intensitāte un uztveres spējas (Golubina, 2007, 66).
Pirmsskolā bērns dabiski tiecās sazināties ar citiem, lai izrādītu savas emocijas, jūtas un izteiktu jūtas. Saziņa attīsta visas valodas prasmes – runāšanu, klausīšanos, rakstīšanu un lasīšanu (skola 2030, 2018, 8).
Bērni pasauli iepazīst, izmantojot maņas – tauste, dzirde, redze, garša un oža. Vēl nemākot runāt, bērns izmanto mīmiku, žestus, dažādas skaņas, lai pievērstu pieaugušā uzmanību un izteiktu, izrādītu savas vajadzības (Kramiņš, 2005, 10).
Pirmsskolas izglītības nozīme un tās kvalitāte neapšaubāmi var ietekmēt bērnu visa mūža garumā. Kvalitatīva pirmsskolas izglītības iegūšana veicina bērnu tiekties pēc panākumiem jau no agra vecuma, kas laika gaitā pilnveidojas, bērns izaugot spēj sasniegt iecerētos mērķus, pārvarot dažādus šķēršļus (Göksoy, 2017, 75).V. Golubina akcentē, ka, lai vispusīgi un sekmīgi noritētu bērna attīstība, ir jānodrošina piemērota un rosinoša rotaļvide, kas sekmētu bērnam vēlmi iet to pašam izpētīt un justies droši, kā arī brīvi pašam šo vidi pārkārtot. Rotaļas dod dažādas pētniecības iespējas (eksperimentu veikšana), kas bērnam apmierina bērna ziņkāri un vēlmi izzināt ko jaunu. Ļoti svarīgi ir atcerēties arī bērnam ļaut izpaust savas sajūtas gan verbāli, gan radošajā darbībā (Golubina, 2007). …

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register