Term Papers
Business and Law
Economics
Vizuālās pārliecināšanas līdzekļi preses izdevumu reklāmā...-
Vizuālās pārliecināšanas līdzekļi preses izdevumu reklāmās: Bite, Tele2, LMT reklāmu analīze (2010.)
Term Papers132 Economics, Marketing, Advertising, Psychology
Nr. | Chapter | Page. |
Apzīmējumu saraksts | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Reklāmas nozīme un būtība | 10 |
1.1. | Reklāmas mērķi un veidi | 12 |
1.2. | Izplatīšanas līdzekļi – preses izdevumu specifika | 13 |
1.3. | Reklāmas psiholoģiskā ietekme | 15 |
1.4. | Reklāmas priekšrocības un trūkumi | 17 |
2. | Vizuālās pārliecināšanas līdzekļu izmantojums reklāmas attēlos | 19 |
2.1. | Uzmanības piesaistīšana | 21 |
2.2. | Emociju radīšana | 25 |
2.3. | Kompozīcija | 27 |
2.4. | Humors | 30 |
2.5. | Krāsu nozīme | 31 |
2.6. | Reklāmas attēla izmērs, forma | 32 |
3. | Uzņēmumu Bite, Tele2, LMT raksturojums | 35 |
3.1. | Uzņēmuma Bite apraksts | 35 |
3.2. | Uzņēmuma Latvijas Mobilais Telefons (LMT) apraksts | 36 |
3.3. | Uzņēmuma Tele2 apraksts | 37 |
3.4. | Bite, LMT, Tele2 tirgus analīze un reklāmu aktivitāte 2010. gadā | 38 |
4. | Metodoloģija | 41 |
4.1. | Semiotiskā analīze | 41 |
4.2. | Aptauja | 46 |
5. | Pētījuma rezultāti | 50 |
5.1. | Semiotiskās analīzes rezultāti un secinājumi | 50 |
5.1.1. | Tele2 preses reklāmu analīzes rezultāti | 50 |
5.1.2. | Bite preses reklāmu analīzes rezultāti | 55 |
5.1.3. | LMT preses reklāmu analīzes rezultāti | 60 |
5.1.4. | Secinājumi | 65 |
5.2. | Aptaujas rezultāti un secinājumi | 66 |
Secinājumi | 73 | |
Literatūras saraksts | 76 | |
Pielikumi | 79 |
SECINĀJUMI
Reklāma, tā ir ietekme un pat ļoti spēcīga ietekme, jo ar tās palīdzību ir iespējams gan socioloģiski, gan psiholoģiski iedarboties uz cilvēku, radot jaunas vajadzības, sniegt zināšanas, pieredzi un bagātināt dzīvi. Pēc reklāmas un attēlu vizualitātes teorētisko konceptu aplūkošanas ir skaidri saprotams, ka ar reklāmas palīdzību ietekmēt patērētāju ir grūti, jo pastāv daudz barjeru, kas traucē to darīt. Līdz ar to viens no veidiem, kā pārvarēt barjeras, ir veidot spēcīgu komunikāciju ar patērētāju, izmantojot reklāmu un tajā pielietojot pēc iespējas vairāk vizuālo pārliecināšanas līdzekļu. Vizualitāte un tās līdzekļi ar ikonitātes palīdzību spēj radīt reālistiskus attēlus, kurus, ieraugot patērētājam, tie šķiet īsti un reāli kā no viņa reālās pasaules. Tādā veidā netieši tiek nojauktas barjeras, kas traucē uztvert un nolasīt reklāmas ziņojumu, lai pēc tam ieinteresētu un mudinātu viņu uz konkrētas rības pildīšanu. Vizualitāte un tās paņēmieni reklāmas attēlos pārliecina patērētāju un rada noteiktu emocionālu reakciju. No tā var secināt, ka vizualitāte un vizuālās pārliecināšanas līdzekļiem ir ļoti būtisks un nozīmīgs aspekts, kas ir jāizmanto, lai reklāma spētu ietekmēt un pārliecināt. Bez šo konceptu izmantojuma reklāmas komunikācija nav tik efektīva. To arī pierāda darbā veiktais pētījums, kur ar semiotiskās analīzes palīdzību tika analizētas Latvijā lielāko mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju (LMT, Bite, Tele2) preses izdevumu reklāmas 2010. gadā, galvenokārt pievēršot uzmanību vizuālās pārliecināšanas līdzekļu izmantojumam reklāmas attēlos.
Pašreiz telekomunikāciju nozare ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm Latvijā. Telekomunikāciju tirgus ir piesātināts, un ar konkurentiem ir jācīnās par katru klientu, Latvijā
šajā tirgū notiek klientu pārdale. Lai piesaistītu jaunus klientus, ir nepieciešams nodot ziņojumu par izdevīgākiem un labākiem noteikumiem nekā konkurentiem, tam nepieciešama ir reklāma, jo īpaši mobilo skaru nozarē. To skaidri pierāda veiktie pētījumi, kas parāda, ka gluži tāpat kā 2009. gadā arī 2010. gadā visvairāk reklamēto nozaru vidū stabili pirmo vietu ieņem tieši mobilo sakaru nozares. Tātad reklāma ir svarīgs komunikācijas instruments, ko izmantot, lai pārliecinātu potenciālos klientus.
Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai Tele2 klientu skaita samazinājums 2010. gadā ir nepilnīgs vizuālo pārliecināšanas līdzekļu izmantojums preses izdevumu reklāmās un salīdzināt šīs reklāmas ar lielāko konkurentu (Bite, LMT) preses izdevumu reklāmām, kā arī uzzināt mērķauditorijas viedokli par Tele2, LMT, Bite veidotajām preses izdevumu reklāmām 2010. gadā. Izpildot darba sākumā izvirzītos uzdevumus, darba mērķis tika sasniegts un līdz ar to pēc veiktā pētījuma, izmantojot divas pētījuma metodes – semiotisko analīzi un aptauju, tika iegūti šādi secinājumi:
• Tele2 preses izdevumu reklāmās (salīdzinājumā ar lielāko konkurentu LMT un Bites preses izdevumu reklāmām) izmanto maz vizuālo pārliecināšanas līdzekļu. Tele2 reklāmas attēlos izmanto tekstu un krāsu, kuriem piemīt vairāk funkcionāla loma nekā simboliskas nozīmes tiek radītas, taču Bites un LMT attēlos krāsām tiek piešķirtas simboliskas nozīmes, radot noteiktas uzņēmumu identitāti veidojošas asociācijas;
• Bite un LMT preses izdevumu reklāmās no teorētiskajiem konceptiem izmanto vairāk vizuālo pārliecināšanas līdzekļu nekā Tele2, radot daudz pārliecinošākas un efektīvākas reklāmas, ko arī pierāda aptaujā iegūtie rezultāti;
• visu trīs uzņēmumu veidotajos reklāmas attēlos izmantotie vizuālās pārliecināšanas līdzekļi bija vērsti uz to, lai pārliecinātu potenciālos klientus, kas pierāda, ka uzņēmumi cīnās par jaunu klientu piesaisti, lai iegūtu līdera pozīciju telekomunikāciju tirgū;
• Bite, LMT un Tele2 preses izdevumu reklāmas attēli ir uzmanību piesaistoši un atmiņā paliekoši, jo lielākā daļa aptaujāto respondentu bija pamanījuši šīs reklāmas, lai arī preses izdevumus patērē maz;
• vislielākais skaits respondentu bija pamanījuši tieši Bites reklāmas attēlu, taču Tele2 reklāma tika vērtēta visnegatīvāk, jo tā nerada pārliecinošu reklāmu, kas mudinātu reklamēto pakalpojumu iegādi;
• lielākā daļa respondentu 2010. gadā izvēlējās atteikties no Tele2 pakalpojumiem, tā vietā izvēloties Bites pakalpojumus, taču izvēli nav ietekmējusi reklāma, bet gan draugi un paziņas;
• galvenie kritēriji, kurus vērtē respondenti reklāmās, ir uzmanības piesaiste un interesantums jeb kompozīcija, taču vismazāk pārliecinošai reklāmai min emociju iesaisti reklāmās. Šo pētījuma secinājumu nevar pilnīgi pieņemt, jo patērētāji neapzinās, cik liela ietekme ir emocijām, kas netieši tiek radītas ar reklāmas palīdzību.
Pēc veiktā pētījuma un iegūtajiem rezultātiem pierādās, ka pētījuma problēma - Tele2 nepilnīgi izmanto vizuālās pārliecināšanas līdzekļus preses izdevumu reklāmās, līdz ar to tas būtu ietekmējis 2010. gadā Tele2 klientu skaitu samazinājumu, ir patiesa. Tele2 2010. gada preses izdevumu reklāmās, salīdzinājumā ar konkurentu preses izdevumu reklāmām, neizmanto pilnīgi vizuālās pārliecināšanas līdzekļus, neradot pārliecinošas reklāmas, kas ietekmēja klientu samazinājumu un līdera pozīciju telekomunikāciju tirgū. Arī patērētāju vērtējumā salīdzinājumā ar konkurentu reklāmām Tele2 reklāmas tiek vērtētas kā negatīvākas un nepārliecinošākas. Līdz ar to patērētāji izvēlas tā uzņēmuma pakalpojumus, kuram ir pārliecinošāka un vizuāli patīkamāka reklāma (LMT un Bite).
Iegūtie pētījuma rezultāti būs noderīgi turpmākiem pētījumiem, kuri saistīti ar telekomunikāciju tirgu vai konkrēti ar Tele2 uzņēmumu pētījumiem.
…
Bakalaura darba nosaukums ir „Vizuālās pārliecināšanas līdzekļi preses izdevumu reklāmās: Bite, Tele2, LMT reklāmu analīze (2010)”. Darba pētījuma problēma ir Tele2 nepilnīgi izmanto vizuālās pārliecināšanas līdzekļus preses izdevumu reklāmās, līdz ar to tas būtu ietekmējis 2010. gadā Tele2 klientu skaitu samazinājumu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai Tele2 klientu skaita samazinājums 2010. gadā ir nepilnīgs vizuālo pārliecināšanas līdzekļu izmantojums preses izdevumu reklāmās un salīdzināt šīs reklāmas ar lielāko konkurentu (Bite, LMT) preses izdevumu reklāmām, kā arī uzzināt mērķauditorijas viedokli par Tele2, LMT, Bite veidotajām preses izdevumu reklāmām 2010. gadā. Darba teorētisko bāzi veido dažādu teorētiķu un speciālistu uzskati par jēdziena „reklāma” skaidrojumu un raksturojumu; vizuālās pārliecināšanas līdzekļu nozīmi reklāmas attēlos, vēstījumā un vizuālās pārliecināšanas līdzekļu veidiem; preses izdevumu reklāmu specifiku; semiotisko analīzi un aptaujas nozīmi un pielietojumu. Empīrisko daļu darbā ietver uzņēmumu Tele2, LMT, Bite 2010. gada preses izdevumu reklāmas attēlu analīze, pielietojot kvalitatīvo pētījuma metodi – semiotisko analīzi un kvantitatīvo metodi – aptauju, kā arī izpētīta iepriekšminēto uzņēmumu tirgus situācija un reklāmas aktivitāte 2010. gadā. Pēc veiktā pētījuma un iegūtajiem rezultātiem pierādās (var secināt), ka pētījuma problēma ir patiesa. Tele2 2010. gada preses izdevumu reklāmās, salīdzinājumā ar konkurentu preses izdevumu reklāmām, neizmanto pilnīgi vizuālās pārliecināšanas līdzekļus, neradot pārliecinošas reklāmas, kas ietekmēja klientu samazinājumu un līdera pozīciju telekomunikāciju tirgū. Arī patērētāju vērtējumā reklāmas tiek vērtētas, salīdzinājumā ar konkurentu reklāmām, negatīvāk un nepārliecinošākas. Līdz ar to patērētāji izvēlas tā uzņēmuma pakalpojumus, kuram ir pārliecinošāka un vizuāli patīkamāka reklāma (LMT un Bite).Bakalaura darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmā nodaļa ir par reklāmu un tās nozīmi, otrā nodaļa par vizuālās pārliecināšanas līdzekļu izmantojumu reklāmas attēlos, trešā nodaļā aplūkoti Latvijā lielākie telekomunikācijas uzņēmumi (Bite, Tele2, LMT) un to tirgus situācija 2010. gadā. Ceturtā nodaļa ir metodoloģijas daļa, kur aplūkoti izvēlēto pētījumu metožu teorētiskie koncepti. Piektā nodaļā apkopoti un deskriptīvā veidā izklāstīti iegūto pētījumu rezultāti.
- A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
- Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmējdarbībā
-
Vizuālās pārliecināšanas līdzekļi preses izdevumu reklāmās: Bite, Tele2, LMT reklāmu analīze (2010.)
Term Papers132 Economics, Marketing, Advertising, Psychology
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmējdarbībā
Term Papers for university49
-
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Term Papers for university62
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Term Papers for university86
-
Latvijas Republikas budžeta analīze un tā loma valsts ekonomikā
Term Papers for university86
-
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Term Papers for university50
Evaluated!