Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:935882
Author:
Evaluation:
Published: 17.08.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  Standartizācija 20.gs. Latvijā un pasaulē    12
1.1.  Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma, tās attīstība un rezultāti Latvijā    12
1.2.  Latvijas Kvalitātes asociācija un Kvalitātes balva    16
2.  Kvalitātes pārvaldības sistēmas stratēģija    20
2.1.  Vadības atbildība    20
2.2.  Resursu, procesu pārvaldība un klientu prasību noteikšana    21
2.3.  Cilvēkresursu vadība un personāla motivācija    24
2.4.  Kompetenču modelis    31
2.5.  Darba drošības vadība    33
2.6.  Izcilas uzņēmējdarbības modelis    35
3.  Riska faktoru analīze    47
4.  Programmatūras izstrāde Kvalitātes Vadības Sistēmām    53
4.1.  Bezpapīru ISO sistēma – digitālā interaktīvā vadības sistēma    53
4.2.  Informācijas sistēmu riska analīze    54
5.  Uzņēmuma sertifikācijas process Latvijā    58
5.1.  Kvalitātes vadības sistēmu raksturojums    58
5.1.1.  ISO 9000    59
5.1.2.  Eiropas standarts EN ISO 14001:1996.    60
5.1.3.  TQM    63
5.1.4.  QS 9000, TickIT un ISO 9000-3    63
5.1.5.  HACCP    64
5.1.6.  Integrētā vadības sistēma    66
5.2.  Kvalitātes audits    68
5.3.  Kvalitātes dokumentu izstrādāšana un vadība    74
5.4.  Sertifikātu skaita dinamikas un problēmu analīze Latvijā    76
  Secinājumi un priekšlikumi    80
  Review    88
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    91
  Galvojums    93
  Pielikums Nr.1.    94
  Pielikums Nr.2.    112
  Pielikums Nr.3.    114
  Pielikums Nr.4.    115
  Pielikums Nr.5.    183
Extract

Latvijā uzņēmējdarbībā strauji sāk pielietot dažādus vadības sistēmas standartus, kas ienāk no Rietumu uzņēmējdarbības pieredzes, kur vadības sistēmas pēdējos četrdesmit gadus ir bijusi uzņēmējdarbības principiāls dzinējspēks un motivācijas pamats.
Attīstoties tirgus ekonomikas attiecībām Latvijā, uzņēmumu darbību un attīstību arvien vairāk ietekmē konkurence un vārdam ”kvalitāte” tiek piešķirta jauna nozīme.
Uzņēmums, uz kuru attiecina šo jēdzienu, darbojas efektīvi un to apliecina uzņēmuma finansu rādītāji un klientu pieprasītie un pirktie noteikta līmeņa produkti vai pakalpojumi. Mūsdienās jēdziens “kvalitāte” ir cieši saistīts ar klientu - ar tā vajadzību un vēlmju izzināšanu, noteikšanu un apmierināšanu.
Latvijā aizvien vairāk uzņēmumu savā stratēģiskajā attīstībā lielāku uzmanību pievērš kvalitātes vadības sistēmas izstrādes un ieviešanas jautājumiem. Galvenais valsts uzdevums ir nodrošināt stabilu tiesisko un administratīvo bāzi uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, it īpaši par starptautisko konkurētspēju. Kvalitatīvas uzņēmējdarbības nodrošināšana, veicinot starptautisko un Eiropas standartu piemērošanu, izmantojot modernas uzņēmumu vadības sistēmas un ieviešot jaunākās tehnoloģijas, ļauj tiem veiksmīgi konkurēt, gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū.
Tādējādi kvalitāte ir elements, kas caurvij visu organizāciju, un kvalitātes vadīšanas jautājumiem viscaur ir jāpievērš maksimāla uzmanība, lai izdzīvotu, attīstītos un saglabātu savu konkurētspēju. Šeit neiet runa tikai par produktu un pakalpojumu kvalitāti, bet arī par piegādi, administrēšanu, klientu apkalpošanu un jebkuru citu uzņēmumi darbības aspektu. Tas vienlīdz attiecas uz visām tautsaimniecības nozarēm, uz jebkuru organizāciju, firmu, uzņēmumu – gan ražojošo, gan pakalpojumus sniedzošu firmu, gan sociālajā sfērā darbojošos uzņēmumu, gan arī valsts un pārvaldes institūciju.
Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana ir atzīts ceļš uz efektīvāku uzņēmuma darbību, kvalitātes un klientu apkalpošanas vadības sistēmu. Šī sistēma ir labas vadības prakses pamats katram uzņēmumam vai uzņēmumsi. Tā koncentrējas uz klientu vajadzībām un vēlmēm, kā arī veicina efektīvu kvalitātes vadību un plānošanu uzņēmuma produktiem un pakalpojumiem.
Kvalitātes vadība nav nekas tāds, ko var vienkārši nopirkt un ievietot uzņēmumā tā, kā var nopirkt un uzstādīt mašīnas rezerves daļas. Tas ir dzīves veids, domāšanas veids un jauna uzņēmuma kultūra.
Runājot par praktiskiem kvalitātes vadības sistēmas aspektiem, tā ir absolūti nepieciešama patērētāju pārliecināšanai par uzņēmuma ražojumu un pakalpojumu izcilību. Kvalitāte ir garantija tam, ka patērētāji atgriezīsies pie jums atkal un atkal.
Kvalitātes vadības sistēma ir pielietojama ne tikai uzņēmējdarbībā, bet visa veida organizācijās - arī valdības iestādēs un bezpeļņas organizācijās, turklāt tā attiecas ne tikai uz produkciju, bet arī uz pakalpojumiem. Tāpēc Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest jebkurš uzņēmums, arī tāds, kas nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu.
Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest un ir pat nepieciešams to darīt, jebkurā uzņēmumā, kurā strādājošo skaits pārsniedz divus darbiniekus. Par iespējamo sākumpunktu kvalitātes sistēmu attīstīšanai uzņēmumā tiek uzskatīts starptautiskais kvalitātes vadības sistēmas standarts ISO 9000.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1117805
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register