Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:862072
 
Evaluation:
Published: 09.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Konkurence ir ekonomiska sacensība starp konkurentiem par visizdevīgākajiem viena veida vai aizstājamu preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju, mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.1
Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās uzvedības nozīmīgs elements, tādēļ tirgus ekonomikas teorijā parasti tiek izdalītas četras tirgus struktūras jeb konkurences veidi:
1)Pilnīgā konkurence
2)Monopols un monopsons
3)Oligopols un oligopsons
4)Monopolistiskā konkurence
Tirgus struktūras tiek klasificētas pēc dažādiem kritērijiem - pircēju un pārdevēju skaits, drošas informācijas pieejamība, pircēju un pārdevēju slepenas vienošanas iespējamība, realizējamā produkta veids un iespējas iekļūt tirgū un atstāt to, kā arī ārpuscenas konkurences apmēri. Tā ietekmē cenu līmeni, iepirkuma apjomu un uzņēmuma peļņu.2
Patērētāja ieguvums ir lielāks, ja viņam ir iespēja izvēlēties preci tirgū, kur ir preču daudzveidība. Šāds tirgus tiek dēvēts par augstas konkurences tirgu un tiek iedalīts – pilnīgā konkurencē un monopolistiskā konkurencē.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1142342
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register