Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:480430
 
Evaluation:
Published: 11.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJAS    6
  IEVADS    6
1.  Stratēģijas noteikšana uzņēmumā SIA „TIP – TOP”    7
1.1.  Stratēģijas noteikšanas izvēlēšana    7
1.2.  Tompsona un Striklanda matrica    12
1.3.  Izvēlētās stratēģijas noteikšana    13
2.  Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” darbības apraksts un novērtējums    20
2.1.  Uzņēmuma darbības apraksts    20
2.2.  Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” iekšējās vides analīze    21
2.2.1.  Uzņēmuma personāls    25
2.2.2.  Uzņēmuma mārketinga politika    27
2.2.3.  Finanšu stāvoklis uzņēmumā    28
2.2.4.  Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” SWOT analīze    35
2.3.  Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” ārējās vides analīze    36
2.3.2.  PESTEL analīze    37
2.3.4.  M. Portera piecu konkurences spēku modelis    42
2.3.5.  SWOT analīzes apraksts    44
3.  Uzņēmuma izvēlētās stratēģijas plānošana un tās attīstības posmi    49
3.1.  Izvēlētās stratēģijas izstrādāšanas rekomendācijas uzņēmumā    49
3.2.  Posmsecīgais process izvēlētās stratēģijas īstenošanai uzņēmumā SIA „TIP – TOP”    51
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    53
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    56
Extract

A. Čandlērs, viens no pirmajiem darbu par stratēģisko plānošanu autoriem, uzskata, ka stratēģija tā ir pamata ilgtermiņa mērķu un uzdevumu noteikšana katrā uzņēmumā un darbības kursa noteikšana, kā arī resursu sadale, kas ir nepieciešami šo mērķu sasniegšanai.
Savukārt zinātnieks A. Ansoffs izceļ dažas atšķirīgas stratēģijas īpatnības:
Stratēģijas izstrādāšanas process netiek pabeigts ar kādu momentāno darbību. Parasti tas beidzās ar kopējo virzienu noteikšanu, pēc kuru vadīšana nodrošinās uzņēmuma augšanu un arī pozīciju nostiprināšanu.
Noformulētai stratēģijai ir jābūt izmantotai stratēģisko projektu izstrādāšanai. Stratēģijas loma meklējumos ir svarīga, pirmkārt ar to, ka tiek pievērsta uzmanība noteiktajām iespējām, otrkārt, lai atmestu visas pārējas iespējas, kas nav savienojamās ar stratēģiju.
Šīs stratēģijas nepieciešamība atkrīt, tad, kas notikumu reāla gaita izvedīs organizāciju uz vēlamo attīstību.
Stratēģiju veidošanas gaitā nevar paredzēt visas iespējas, kas atvērsies sastādot konkrēto pasākumu projektu.
Ja parādās precīzākā informācija var apšaubīt sākuma stratēģijas pamatojumu. Tāpēc ir nepieciešama atpakaļsaikne, kas ļauj nodrošināt savlaicīgo stratēģija pārformulēšanu.[2.;45]
Stratēģijas realizācijas process var būt iedalīts divos lielajos etapos:
1.stratēģiskās plānošanas process – stratēģiju klāsta izstrāde, sākot ar uzņēmuma bāzes stratēģiju un beidzot ar funkciju stratēģijām un atsevišķiem projektiem;
2.stratēģiskās plānošanas process – noteiktās stratēģijas realizācija laikā, stratēģijas pārformulēšana jauno apstākļu ietekmē.
Stratēģiskā plānošana ir sistematizēts un loģisks process, kas ir pamatots ar racionālo domāšanu. Tajā pašā laikā tā ir prognozēšanas, pētīšanas, alternatīvu aprēķināšanas un izvēles māksla.
Uzņēmuma stratēģijām ir jābūt izpildītām pēc hierarhijas principa. Turklāt stratēģiju līmeņi, to integrācija ir ļoti atšķirīgas atkarībā no to tipa un uzņēmuma izmēriem. Tā, parastai organizācijai var būt viena stratēģija, bet sarežģītai – vairākas, turklāt dažādos darbības līmeņos.
Stratēģiskā plāna konceptuālais modelis ļuj noteikt sekojošus uzņēmuma stratēģiskā plāna sastādīšanas etapus:
1.apkārtējās vides analīze
a.ārējā vide;
b.iekšējās iespējas.
2.uzņēmuma politikas noteikšana.
3.stratēģiju formulēšana un alternatīvu izvēle:
a.mārketinga stratēģija;
b.finansiālā stratēģija;
c.ražošanas stratēģija;
d.sociālā stratēģija;
e.organizācijas grozījumu stratēģija;
f.ekoloģiskā stratēģija.[6;79]
Uzņēmuma stratēģiskā plāna sastādīšanas pēc augstāk piedāvātas shēmas rezultāts ir dokuments, kas tiek dēvēts par „Uzņēmuma stratēģisko plānu”, kuram parasti ir sekojošās nodaļas:
1.uzņēmuma mērķi un uzdevumi;
2.uzņēmuma tekošā darbība un ilgtermiņa uzdevumi;
3.uzņēmuma stratēģija (bāzes jeb pamata stratēģija, pamata stratēģiskās alternatīvas);
4.funkcionālā stratēģija;
5.visnozīmīgākie projekti;
6.ārējo operāciju paraksts;
7.kapitālieguldījumi un resursu sadalīšana;
8.neparedzēto gadījumu plānošana.[8;85].…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register