Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:562831
 
Evaluation:
Published: 21.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mārketingu nepieciešams izmantot visās jomās, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana maiņas ceļā.
Maiņa ir vēlamā objekta iegūšanas process, piedāvājot pretī kaut ko citu.
Piem.: izbadējies cilvēks ēdienu var iegūt:
1.medījot, zvejojot, vācot augļu (sevis nodrošināšana);
2.kādam nozogot (atņemot);
3.izlūdzoties (ubagošana);
4.piedāvājot par ēdienu kaut ko citu – naudu, citu preci, pakalpojumu (maiņa).
Visizplatītākais vēlamā objekta iegūšanas veids ir maiņa. Lai to veiktu, ir jāievēro pieci noteikumi:
1.jābūt divām pusēm, kas vēlas veikt maiņu;
2.katrai pusei ir jābūt kādai vērtībai, ko piedāvāt otrai pusei;
3.katrai pusei ir jābūt spējai veidot saskarsmi un piegādāt savu preci;
4.katrai pusei ir jābūt pilnīgi brīvai pieņemto lēmumu par maiņu vai norādīt to;
5.katrai pusei jābūt pārliecinātai par savu velmi un mērķtiecību kārtot mainu ar otro pusi.
Palielinoties dažādu profesiju skaitam sabiedrībā, pieaug tirgus apjoms un tirgotāju skaits.
Latvijā līdz 1990. gadam valdīja administratīvi komandējošā ekonomika, vāja konkurence, kas kavēja sortimenta paplašināšanos. Bieži vien ražoto preci nevarēja realizēt nevis tāpēc, ka tai bija zema kvalitāte, bet tāpēc, ka nebija zināšanu par vietējā tirgus īpatnībām. Kopš 1992. gada piedāvājums un līdz ar to konkurence krāsni pieaug. Protams, Latvijas uzņēmumu iespējamais preču eksporta apjoms Rietumu tirgū ir visai mazs salīdzinājumā ar pašreizējām pasaules tirgus tendencēm un Latvijas iespējām. No tirgus attīstības iegūst arī patērētājs: samazinās risks, iegādājoties preci, veidojas elastīgas cenas, paplašinās precu un pakalpojumu sortiments. Uzlabojas apkalpošanas kvalitāte. Mārketingu nepieciešams izmantot visās zemēs, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana.
Galvenās mārketinga funkcijas

Mārketinga vispārējie pamatprincipi nosaka katra uzņēmuma darbības mērķus, funkcijas, kuras ir savstarpēji saistītu darbību komplekss. Mārketinga funkcijas ir saistītas ar pieciem mārketinga elementiem (prece, vieta, cena, virzīšana tirgū, pircējs, klients) un vidi, kurā tie atrodas.
Galvenās funkcijas ir šādas:
1.Apkārtējās vides (valsts politikas, ekonomikas, finanšu vides) analīze.
2.Tirgus izpēte, informācijas vākšana par iespējamo preču pārdošanu.
3.Patērētāju analīze (vecums, dzimums, ienākumi, vēlmes, iespējamā rīcība u.c.).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register