Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:249809
 
Evaluation:
Published: 10.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 47 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  UZŅĒMUMA AS „CESVAINES PIENS” SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS    7
1.1.  Situācija Latvijas piena pārstrādes tirgū    7
1.2.  AS „Cesvaines Piens” situācijas raksturojums    11
1.3.  Secinājumi par uzņēmuma AS „Cesvaines Piens” situāciju    15
2.  ATTĪSTĪBAS STRATĒĢIJA - RAŽOŠANAS DIVERSIFIKĀCIJA    16
2.1.  Biznesa tirgus noteikšana    17
2.2.  Cesvaines Piena attīstības stratēģijas izvēles pamatojums    19
2.3.  Tirgus izpēte un sadarbības partnera izvēle    19
2.4.  Bioloģiski ražotie piena pārstrādes produkti    21
3.  BIZNESA LĪMEŅA STRATĒĢIJA    24
3.1.  Matricveida struktūra    24
3.2.  Bioloģiskā produkta izstrāde    26
3.2.1.  Tirgus lielums    27
3.2.2.  Konkurence    28
3.2.3.  Mērķa grupa    30
3.2.4.  Bioloģiskā biezpiena iepakojums    30
3.2.5.  Produkta virzīšana Zviedrijas tirgū    31
3.2.6.  Produkta izmaksu un peļņas aprēķins    33
3.2.7.  Projekta rentabilitātes un komerciālā riska novērtējums    36
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    38
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    40
  PIELIKUMI    44
Extract

Laiks pēc Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai (turpmāk tekstā ES), it īpaši pēdējie trīs gadi, kad visā pasaulē ir novērojama ekonomiskā lejupslīde, Latvijas piena pārstrādes nozarei ir bijis gan jaunām iespējām, gan sarežģītiem izaicinājumiem un problēmām bagāts posms. Šobrīd piena pārstrādes uzņēmumu izejvielu, ražošanas un realizācijas izmaksas turpina pieaugt, arī piena produktu cenās ir novērojams pieaugums, neskatoties uz iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos. Konkurences līmenis ir palielinājies gan vietējā Latvijas tirgū, gan arī eksporta tirgos.
Kopēja pēdējā laika tendence veco un jauno ES dalībvalstu piena pārstrādes tirgū ir uzņēmumu apvienošanās, pārņemšanas un jaunu realizācijas tirgu apgūšanas process. Neskatoties uz to, Latvijas piena pārstrādes nozare šobrīd vēl joprojām ir ievērojami sadrumstalota, un katrs piena pārstrādes uzņēmums saskaras ar ļoti augstu izmaksu slogu. Neskatoties uz ievērojamo progresu pēdējo gadu laikā piena ražošanas sektorā Latvijā, koncentrācija caur vertikālo un horizontālo integrāciju piena nozarē ir salīdzinoši maz attīstīta un norisinās ļoti lēni, salīdzinājumā ar citām valstīm un citām nozarēm. [12] Šī iemesla dēļ katrs uzņēmums atsevišķi plāno savu attīstību, meklē jaunus produkcijas realizācijas tirgus.
Par Maģistra darba projekta daļas pētījuma objektu izvēlēta AS „Cesvaines Piens”, kura darbojas piena pārstrādes jomā Latvijas tirgū. Uzņēmums sekmīgi strādā, tomēr lai saglabātu un uzlabotu savu pozīciju vietējā un iespējams arī ārvalstu tirgū, būtu ieteicams veikt strukturālas pārmaiņas. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiskie plāni vērsti uz jaunu produktu izstrādi, eksportam paredzētas produkcijas ražošanu, realizācijas kanālus paplašināšanu (tai skaitā Eiropas valstīs).
Par Projekta daļas pētījuma priekšmetu izvēlēta uz eksportu balstīta attīstība, izmantojot bioloģiskās lauksaimniecības piena pārstrādes produkta - biezpiena ražošanas iespējas eksporta tirgum. Stratēģija balstīta uz Latvijas bioloģiskās lauksaimniecības iespējām un Skandināvijas valstu dzīvesveidu un interesi par bioloģiski ražotiem produktiem.
Maģistra darba projekta daļas mērķis ir izpētīt prasības un iespējas izgatavot AS „Cesvaines Piens” potenciālo piena pārstrādes produktu – bioloģiskā ražošanā iegūto biezpienu un ar peļņu to realizēt Skandināvijas tirgū.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register