Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:287530
 
Evaluation:
Published: 25.04.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivācijas satura teorijas    4
1.2.  Vajadzību hierarhijas teorija    4
1.3.  Apmierinātība ar darbu divu faktoru teorija    5
1.4.  D.Makklelanda motivācijas teorija un vajadzība pēc sasniegumiem    6
2.  Darbinieku motivācija    7
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Nobeigums
Organizāciju vadītāju stress un nervozitāte ir vienas no ekonomiskās krīzes sekām, ko vissāpīgāk izjūt tieši darbinieki jeb darba ņēmēji. Panika darba devējiem parasti rodas situācijās, kad zūd kontrole pār notiekošajiem procesiem, kas, piemēram, uzņēmējdarbībā izpaužas kā nespēja uzlabot vai saglabāt finanšu rādītājus no kompānijas un to darbiniekiem neatkarīgu apstākļu, kāda ir vispārējā ekonomiskā recesija, dēļ. Darbs ar padotajiem darbiniekiem, viņu motivāciju ir nepārtraukts, tas nav vienreizējs pasākums, darbinieku motivācijai uzņēmumā vajadzētu būt nepārtraukti – sākot jau ar katra darbinieka ienākšanu kolektīvā. Patiesībā vadītājam ir ļoti būtiski saprast, ka motivēts darbinieks ir izdevīgs arī viņam, un, jo darbiniekam tiks apmierinātas pēc iespējas vairākas, viņam nozīmīgas vajadzības, jo augstāks būs viņa apmierinātības ar darbu līmenis. Tikai apmierināts darbinieks ir lojāls. Latvijā esmu dzirdējusi, ka biežāk piekopj Herzberga teorijas motivāciju. Piemēram, „Perfect Sales” Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs, Direktors Armands Ābelītis: „Ja Jūs sekosiet Herzberga principiem, Jums drīz var ienākt prātā 40 vai 50
 idejas (ar dažām sakritībām kategorijās) praktiskai motivācijai, un visas tās ir ar neierobežoti radošām variācijām. Saraksts var būt izmainīts un papildināts pamatojoties uz Jūsu pieredzi, un tam jādarbojas kā pastāvīgam katalizatoram, kas mudina darbinieku būt aktīvam.”10
Referātā apskatīju motivācijas satura teorijas. Pirmā no tām bija vajadzību hierarhijas teorija, ko izveidoja A.Maslovs. Izveidoja savu vajadzību piramīdu, kurā ietilpst: fizioloģiskās vajadzības, vajadzība pēc drošības, vajadzība pēc piederības un mīlestības, vajadzība pēc pašcieņas un vajadzība pēc pašīstenošanās. Tālāk apskatīju apmierinātību ar darbu divu faktoru teoriju. Par svarīgu darba motivēšanas priekšnosacījumu Hercbergs uzskatīja darba satura bagātināšanu. Tā visa mērķis bija likt sajust darbiniekam sava darba nozīmīgumu, likt sajust, ka viņš veic patstāvīgu darbu, par kuru pats ir atbildīgs. Tālāk aplūkoju D. Makklelanda motivācijas teorija un vajadzība pēc sasniegumiem. Teorija, pēc autora domām paredz, ka cilvēka vajadzību komplekss ir nevis bioloģiski nosacīts, bet gan veidojas cilvēka dzīves gaitā un šīs vajadzības būtiski ietekmē viņa uzvedību. Kā noslēgumā es aplūkoju darbinieku motivāciju kā tādu. Secināju, ka laba darbinieka motivācija ir pārsvarā saistīta ar apmierinātību ar darbu. Katrai organizācijai un uzņēmumiem novēlu labu vadītāju ar stipru motivāciju.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1321171
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register