Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:509074
 
Evaluation:
Published: 23.10.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Peļņa, tās nozīme un vispārējs raksturojums    5
1.1.  Peļņas raksturojums    5
1.2.  Peļņas teorijas    6
2.  Peļņas veidošanās un tās maksimizācija uzņēmumā    7
2.1.  Pilnīgā konkurence    7
2.1.1.  Peļņas maksimizēšana īslaicīgā periodā    8
2.1.2.  Peļņas maksimizēšana garā periodā    12
2.2.  Nepilnīgā konkurence    12
2.2.1.  Monopols    12
2.2.2.  Monopolkonkurence    17
2.2.3.  Oligopols    18
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    26
Extract

Secinājumi
1. Kā viens no galvenajiem uzņēmējdarbības motivējošajiem faktoriem ir peļņa, tā pilda arī sociālās funkcijas, jo uzņēmums peļņu var iegūt tikai tad, ja tas ražo to, kas ir nepieciešams sabiedrībai, tāpēc, firma, kura nenopelna pat normālpeļņu, ir sociāli nelietderīga. Lai gan uzņēmējdarbības pamatmērķis ir peļņas gūšana, ne vienmēr firmas darbība ir virzīta uz peļņas maksimizāciju.
2. Pilnīgas konkurences apstākļos peļņas maksimizēšanu ierobežo tehnoloģiskās iespējas un citu resursu daudzums, tāpēc šajā konkurences tipā lielāku peļņu nodrošina ražošanas apjoma pieaugums, kas savukārt ir atkarīgs no ražošanas izmaksu dinamikas. Peļņu vēl var palielināt, samazinot ārējo izmaksu lielumu, rēķinot uz vienu produkcijas vienību, kā arī peļņa ir atkarīga no realizējamās produkcijas cenu lieluma.
3. Pilnīgas konkurences īslaicīgā periodā lielāku peļņu nodrošina ražošanas apjoma pieaugums, otrkārt, peļņa ir atkarīga no ražošanas izmaksu dinamikas, kā arī peļņu var palielināt, samazinot ārējo izmaksu lielumu, rēķinot uz vienu produkcijas vienību. Treškārt, peļņa ir atkarīga no realizējamās produkcijas cenu lieluma, ko nosaka tirgus, tāpēc uzņēmumam to ietekmēšana ir gandrīz neiespējama.
4. Uzņēmējdarbībā ir svarīga optimālā ražošanas apjoma noteikšana, tā kā pilnīgas konkurences apstākļos preču un pakalpojumu cenas nosaka tirgus, uzņēmumam ir grūti ietekmēt cenu, tāpēc uzņēmums var mēģināt savu peļņu palielināt, mainot ražošanas produkcijas apjomu vai samazinot ražošanas izmaksas.
5. Kā otru metodi optimālā ražošanas apjoma noteikšanai izmanto robežizmaksu un robežienēmumu salīdzināšanu, t.i., ja robežieņēmumi (MR) ir lielāki nekā robežizmaksas (MC), tad katra saražotā produkcijas vienība pievieno kopējiem ieņēmumiem vairāk nekā kopējām izmaksām, bet, pieaugot ražošanas apjomiem, robežizmaksas pieaug. Līdz ar to firma maksimizēs peļņu vai minimizēs zaudējumus, ražojot tādu produkcijas apjomu, kuru sasniedzot robežieņēmumi ir vienādi ar robežizmaksām.
6. Monopolu plašākā nozīmē var traktēt kā firmu, kura var diktēt tirgus cenu, lai gan tīrais monopols ir reti sastopams, jo precēm ir daudz cita veida aizvietotājas, Latvijā ir uzņēmumi, kas ir diezgan tuvu monopola tirgum, piemēram, „Lattelekom”, „Latvenergo”. Lai arī šie monopola pārdevēji var ietekmēt tirgus cenu savam produktam, principi peļņas maksimizcijai ir vienādi kā konkurētspējīgam uzņēmumam.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register