Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:843584
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.04.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  Nodokļu jēdziens    4
2.  Nodokļu administrēšanas teorētiskās pamatnostādnes zinātniskajā un nozares literatūrā    8
3.  Nodokļu administrēšanas praktiskā realizācija Latvijā    13
3.1.  PVN administrēšana    18
3.2.  IIN administrēšana    21
3.3.  Nekustāmā īpašuma nodokļa administrēšana    22
3.4.  UIN administrēšana    23
4.  Nodokļu administrēšanas uzlabošanas iespējamie virzieni    28
  Secinājumi un priekšlikumi    33
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    36
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
SECINĀJUMI
1. Nodokļu administrēšana tiek uztverta kā nodokļu administrācijas darbība, kas kontrolē likumdošanas ievērošanu;
2. Nodokļu administrēšana ir nodokļu sistēmas pārvaldība.
3. Veiksmīga vai neveiksmīga nodokļu administrēšana veido maksātaju attieksmi pret
nodokļiem un valdību kopumā.
4. Nodokļu sistēmas dažādās attīstītās valstīs pamatā ir līdzīgas, jo līdzīgi ir nodokļu raksturojošie lielumi, piemēram, nodokļa objekts, atvieglojumi, u.c.. Latvija nav izolēta no apkārtējās pasaules, tādēļ ir svarīgi analizēt, kāda ir ārvalstu pieredze nodokļu sistēmu veidošanā. Īpaši tas attiecas uz Eiropas Savienību.
5. Likums „Par nodokļiem un nodevām” ir vispārīgs un nosaka vispārīgos nodokļu piemērošanas principus. Tas ir pieņemts 1995. gadā un turpmākajā laika periodā ir daudzkārt būtiski grozīts, tādēļ ir nepieciešams jauns likums, kurā būtu precīzi, skaidri un saprotami definēta nodokļu un nodevu sistēmas būtība.
6. Jāturpina darbs pie jaunas sodu sistēmas izstrādes par nodokļu likumu pārkāpumiem. Pašlaik spēkā esošā sodu sistēma paredz piemērot soda naudas no 100% līdz 200% apmērā no nesamaksātās nodokļu summas. Sods tiek uzlikts neatkarīgi no pārkāpuma veida un neņemot vērā lietas apstākļus konkrētajā situācijā. Tādējādi uzņēmēji bieži tiek sodīti ar 100% soda naudu arī gadījumos, ja pārkāpums radies kļūdas dēļ vai likumu neizpratnes dēļ, dažkārt šis sods tiek piemērots arī tajos gadījumos, kad nodokļu maksātājs pats ir atklājis kļūdu un to uzrādījis nodokļu administrācijai.
7. Normatīvajos aktos nav definēti jēdzieni “fiktīvs uzņēmums” un “fiktīvas personas”, līdz ar to nav seku uzņēmumu apzinātai sadarbībai (ar mērķi izvairīties no nodokļu samaksas) ar šādām personām, nodokļu pārmaksas un atmaksas pieprasījuma gadījumos Valsts ieņēmumu dienests ir spiests atmaksāt nodokļu pārmaksas, jo likumi neparedz uzņēmumu atbildību par savu darījuma partneri.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1347977
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register