Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:318312
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Stratēģijai jābalstās uz organizācijas misiju. Dažkārt pavīd pretējs uzskats, ka stratēģija nosaka misiju un misija ir organizācijas galvenais mērķis. Jāpiekrīt Dž. Harisonam ( J. Harison), kurš izsaka viedokli, ka stratēģija ļauj izprast un izskaidrot misiju, jo šāds traktējums atbilst nostādnei par misijas primāro nozīmi.
Misija ir galveno mērķu noteikšanai un stratēģijas koncepcijas izstrādei. Stratēģija savukārt ir bāze ilgtermiņa mērķu un apakš mērķu noteikšanai u definē integrētus pasākumus šo mērķu sasniegšanai. Mērķiem un to sasniegšanai jābūt konkrēti izmērāmai un konstatējamai. Savukārt misija un uz tās pamata pieņemtais lēmums par stratēģijas koncepcijas izstrādi ir nākotnes iecere. Šādus secinājumus apstiprina K. Šole (K. Scholes) un G. Džonsons (G. Jonson), norādot, ka stratēģijas lēmumiem un to sekām, kas balstās uz analīzi un kuriem ir komplekss raksturs, piemīt augsta nenoteiktības pakāpe un pat integrēta vadības procesā var rasties būtiskas izmaiņas organizācijas darbībā. Var piekrist šim secinājumam, kuru autori pamato ar straujām ārējās vides izmaiņām, organizācijas rīcības elastību.
Viens no menedžmenta guru H. Mincbergs norādījis, ka stratēģija ir kas vairāk par to, ko organizācija plāno veikt, jo tā ir sistēmu un darbību virkne, kas ietver plānotas un neparedzētās izmaiņas, kas rodas neatkarīgi no organizācijas, mainoties ārējās vides faktoriem. A. Tompsons un A. Striklends izvirzījusi viedokli par to, ka mērķi jānosaka visiem organizācijas līmeņiem, katrai struktūrvienībai, to noteikšanas process sākas no augšas un izveido mērķu piramīdu. Stratēģija nebūs īsteni uzvaroša, ja tā neatbildīs organizācijas situācijai - iekšējiem un ārējiem faktoriem, organizācijas iespējām, neradīs pārākumu par konkurentiem un neuzlabos organizācijas darbību.
Stratēģijas analīze un tai sekojošā plānošana apstiprina izvirzīto mērķu atbilstību, izvēlēto plānu un pasākumu kompleksa varianta optimumu. P. Smits (P. Smith) izvirza 4 plānošanas iemeslus:
1. Ieviest nodomu (ieceru) skaidrību. Ja organizācija cenšas paplašināt panākumu sasniegšanas iespējas, tad tai jābūt skaidrai savas attīstības virzībai, jāvadās pēc konkrētiem uzdevumiem un prioritātēm. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register