Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:402148
 
Evaluation:
Published: 16.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kādai jābūt sekretārei?    4
1.1.  Kas sekretārei jāzina un kas jāprot    4
1.2.  Sekretārei nepieciešamās personiskās īpašības    5
2.  Sekretāres amata pienākumi    7
3.  Kā organizēt sekretāres darbu?    8
3.1.  Sekretāres darba vietas organizācija un iekārtojums    8
3.2.  Sekretāres darba diena    9
4.  Sekretāres darba ētika    10
4.1.  Ārējais izskats    10
4.2.  Darba vietas kultūra    10
4.3.  Uzvedības un lietišķās saskarsmes kultūra    11
4.4.  Attiecības “vadītājs – sekretārs”    11
4.5.  Telefonsarunu etiķete    12
4.6.  Sekretāres uzdevumi dažādu sanāksmju sagatavošanā    14
4.7.  Apmeklētāju pieņemšana    14
4.8.  Sekretāre un firmas darbinieki    16
  Izmantotās literatūras saraksts    17
Extract

Apmeklētējam vienmēr ir jājūt, ka sekretāre ir darījusi visu iespējamo, lai viņam palīdzētu, un ka viņa darītu vēl vairāk, ja vien tas būtu viņas spēkos.
Ja uz pieņemšanu ierodas delegācija, sekretārei jāgādā, lai kāds darbinieks varētu viesus pavadīt. Ja ierodas viesi no ārzemēm, sekretārei jārūpējas par tuulku, kā arī par suvenīriem delegācijas dalībniekiem.
Organizējot pašu uzņēmuma darbinieku pieņemšanu kārtējos jautājumos, sekretārei labi jāpāpzina uzņēmuma struktūra un darbības jomas, jāzina pienākumu un kontrēktu jautājumu sadale starp valdošajiem darbiniekiem.
Sekretārei jāpaziņo visiem firmas darbiniekiem pieņemšanas laiks. Viņai arī labi jāzina, kuriem darbiniekiem ir tiesības ieiet vadītāja jebkurā laikā.
Ļoti bieži apmeklētāji vēršas pie vadītāja jautājumos, kurus varētu atrisināt citi firmas darbinieki.
Kārtojot sava uzņēmuma darbiniekiem pieņemšanu personiskos jautājumos, sekretārei vajag izturēties pret viņiem īpaši uzmanīgi un taktiski. Parasti pieņemšanu personiskos jautājumos rīko nedēļas beigās. Šajā dienā tiem uzņēmuma struktūrvienību (nodaļu) vadītājiem, kuri vadzētu būt vajadzīgi šefam pieņemšanas laikā, jāatrodas darba vietās, lai palīdzētu viņam, ja rodas tāda nepieciešamība.
Jebkuras pieņemšanas laikā sekretāre pati atbild uz visiem telefona zvaniem un pāradresē tos vadītāja vietniekam. Vadītāja telefons pieņemšanas laikā jāatslēdz: ja apmeklētāja jautājuma izklāstu vairakkārt pārtrauks telefona zvani, saruna var pārmērigi ieilgt. Telefonu bētu pieļaujams atstāt pieslēgtu tikai ārkārtas gadījumos.
Pieņemšanas laikā nevajadzētu vadītāja kabinetā ielaist citus darbiniekus, kam nav sakara ar konkrēto sarunu. Šiem darbiniekiem var ieteikt vērsties pie vadītāja vietnieka vai pateikt laiku, kad vadītājs atbrīvosies un varēs veltīt viņiem uzmanību.

4.8. Sekretāre un firmas darbinieki
Jerkurā firmā sekretāre ir vadītāja ideju un lēmumu izplatītāja, starpnieks starp vadītāju un personālu. Sekretāre attiecības ar darbiniekiem lielā mērā ir atkarīgas no viņas personības. Vajag atcerēties, ka sekretārei jebkurā gadījuma jābūt taktiskai un diplomātiskai, viņa nedrīkst izrādīt austprātību un vienaldzību attiecībās ar darbiniekiem. Daudzos gadījumos sekretārei ir jārīkojas vadītāja vārdā. Ir ļoti svarīgi prast pieklājīgi un skaidri dot norādījumus, kontrolēt to izpildi. Sekretārei darba gaitā nereti nākas nolīdzināt konfliktus starp vadītāju un padotajiem, un tad liela nozīme ir viņas profesionalitātei, spējai būt elastīgai sarežģītās situācijās, prast savaldīt emocijas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register