Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:656267
 
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Domāšanas vispārīgs raksturojums    3
2.  Zīdaiņu domāšanas attīstība    3
3.  Domāšanas attīstība dažādos bērnības periodos    5
3.1  Agrā bērnība    5
3.1.1  Domāšana un darbība    5
3.1.2  Verbālās domāšanas attīstība    6
3.2  Pirmsskolas vecums    7
3.2.1  Domāšana un darbība    7
3.2.2  Domāšana un tēls    8
3.2.3.  Domāšana un runa    8
4.  Ž.Piažē teorijas    9
  Izmantotā literatūra    12
Extract

Domāšanas vispārīgs raksturojums

Lai varētu apskatīt bērna domāšanu pirmskolas vecumā, vispirms ir jāapskata domāšana kā jēdziens. Kas ir domāšana?
Domāšana ir psihisks process, kurā ar runas palīdzību notiek vispārināta un netīša atspoguļošana. Tā ir tikai viena no simtām definīcijām par domāšanu.
Cilvēkam ir divlīmeņu pasaules atspoguļošnas sistēma- jutekliskā un netiešā jeb pastarpinātā. Jutekliskā atspoguļošana ļauj izzināt tos priekšmetus un parādības, kuri katrā konkrētā momentā iedarbojas uz mūsu maņu orgāniem.
Atspoguļot pasauli vispārinātā un netiešā veidā cilvēks spēj domāšanas procesā, kur vispārināts pasaules atspoguļojums ir nevis konkrēta priekšmeta grupas īpašību vispārināts atspoguļojums.
Piemēram, mēs sakām vārdu „egle”. Pasaulē ir miljardi egļu, bet mūsu apziņā rodas šī koka vispārināts tēls (stumbrs, skujas, utt.), taču ne konkrētas egles tēls. Neapstrīdami, ka šīs vispārinātās pazīmes cilvēkā veidojušās konkrētu egļu novērošanas rezultātā. Tāpēc var apgalvot, ka domāšana ir cieši saistīta ar juteklisko izziņu, kuras tēli ir „materiāls” domāšanai.
Domāšana sākas tad, kad nevaram izmantot citus psihiskos procesus, t.i., sajūtas, uztvere, uzmanība, utt.



2. Zīdaiņu domāšanas attīstība

Agrāk uzskatīja, ka zīdaiņi un mazi bērni „nedomā”, vai nav „spējīgi domāt”, kamēr nav attīstījušās viņu valodas prasmes. Tagad mēs zinām, ka ir citādi. Jau no dzimšanas mazuļi apzinās savu apkārtējo vidi un ir ieinteresēti tās izpētīšanā. Dažādu jomu zinātnieki ir pierādījuši, ka jau no pirmajām nedēļām mazuļi ir aktīvi pētnieki un „mācekļi”.
Zemāk tiks sniegts pārskats, kā tad mazuļu domāšanas prasmes attīstās, un kādas spējas par to liecina. (Zināms, ka zīdaiņu domāšana attīstās ciešā saistībā ar fizisko, motoro kustību attīstību un kinestētisko sajūtu attīstību, un to rādītāji arī ir tie, kas liecina par konkrētu domāšanas attīstības pakāpi.)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1165830
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register